Zobacz też: Miasto: Na Psich Budach powstanie XIX-wieczne miasteczko filmowe
W zajezdni Dąbie przy ulicy Wróblewskiego w połowie 2015 roku ma powstać coś w rodzaju dawnego Pałacyku przy ul. Kościuszki, gdzie mieścił się klub studencki - zapowiedział prezydent Dutkiewicz. Będzie to miejsce spotkań społeczności akademickiej. Studenci będą mogli tam organizować różnego rodzaju wydarzenia i warsztaty. Być może, w dalszej perspektywie, zorganizowane zostanie tam muzeum zabytkowych tramwajów.
W zajezdni Dąbie stacjonuje 45 tramwajów i będą one tam dojeżdżać jeszcze do końca tego roku. Część taboru zostanie przeniesiona na Słowiańską, część na Kamienną i Powstańców Śląskich, gdzie obecnie prowadzone są prace remontowe.
- Przenoszenie taboru oraz pracowników z zajezdni Dąbie rozpocznie się wiosną przyszłego roku. Już teraz do eksploatacji oddano nowe tory odstawcze na terenie zajezdni nr II (Słowiańska - przyp. red.) oraz połączonej z nią dawnej zajezdni nr III (Ołbińska - przyp. red.). Na terenie tej ostatniej znajduje się Centrala Ruchu MPK, warsztaty Zakładu Torowego oraz garaże Pogotowia Technicznego - informuje Agnieszka Korzeniowska, rzecznik prasowy MPK Wrocław. - W tej chwili na terenie zajezdni II i III stacjonuje 51 dwuwagonowych tramwajów. Po przebudowie przybyło ok. 1100 m torowiska, co pozwoli na odstawianie na nich kilkunastu składów.
Zmiany w zajezdni na Powstańców Śląskich
Prace na terenie zajezdni przy ul. Powstańców Śląskich rozpoczęły się na początku grudnia ubiegłego roku i potrwają do kwietnia 2014. Poszczególne części zajezdni będą oddawane stopniowo. W zajezdni zatrzymuje się obecnie 81 tramwajów. Przybędzie 800 metrów torowisk, dzięki czemu do Powstańców Śląskich dojeżdżać ma jeszcze dwanaście innych pojazdów.
W remoncie są jeden kanał rewizyjny (kanał umożliwiający prace pod pojazdem - przyp. red.) oraz podest do konserwacji urządzeń na dachu tramwaju w hali przeglądowo-remontowej. Trwają też prace nad wymianą sieci trakcyjnej jednej z hal postojowych. Co ciekawe, teren zajezdni nie powiększył się, przebudowę prowadzono w obrębie dotychczasowych działek.
Na tym jednak rozbudowa się nie zakończy. MPK myśli o zakupie nowych tramwajów, więc znów przyda się więcej miejsca. - W przyszłości przewiduje się kolejny etap rozbudowy zajezdni nr II i III (zwanej także centralną zajezdnią tramwajową). Prace mają dotyczyć stworzenia nowej hali przeglądowej na terenie zajezdni nr III - mówi Korzeniowska.
Zobacz też: Ruska 46 ma być alternatywą dla Pasażu Niepolda
Drożeją motocykle sprowadzane z Niemiec
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?