reklama

Czy przywrócić nocne tramwaje we Wrocławiu? Jakie jest wasze zdanie? [PRZECZYTAJ LIST CZYTELNIKA]

List CzytelnikaZaktualizowano 
Tomasz Hołod
- Skoro można wyciszyć tramwaje i torowiska, to dlaczego miasto tego nie zrobi i nie przywróci kilku linii nocnych tramwajowych? Pomogłoby to w szybkim przemieszczaniu się - pisze w liście do redakcji nasz czytelnik, pan Paweł. Przeczytaj!

Jest czymś niewytłumaczalnym, że w ścisłym centrum Wrocławia istnieją przystanki nocne na żądanie. Czekałem dziś pod Renomą na autobus linii 243 o godzinie 2:37. Na wyświetlaczu brak jakichkolwiek informacji na temat, że jest to przystanek na żądanie. A specjalnie miałem to na uwadze. Autobus mignął mi tylko. Oczywiście, gdy spostrzegłem się, że nie planuje zatrzymać się, zacząłem machać, jednak chyba było już za późno. Niestety, wydarzyło się to na najważniejszej ulicy Wrocławia! Na wyświetlaczu tego przystanku panuje totalna dezinformacja. Dodatkowo, w tym miejscu nie powinno być przystanku na żądanie.
Swego czasu, Gazeta Wrocławska pisała o wyciszeniu torowiska przy Narodowym Forum Muzyki. Warszawa wprowadzała szeroki projekt wyciszenia tramwajów. Jeśli, można wyciszyć tramwaje i torowiska, to dlaczego miasto tego nie zrobi i nie przywróci kilku linii nocnych tramwajowych? Pomogłoby to w szybkim przemieszczaniu się, gdyż co najmniej połowa nocnych linii autobusowych jeździ okrężnymi trasami. Byłaby to realna alternatywa dla autobusów nocnych. Mogłoby to obniżyć emisję spalin Można zorganizować głosowanie obywatelskie w tej sprawie. Pragnę zauważyć, że np. w Pradze czy w Monachium istnieją tramwajowe linie nocne. A te miasta słyną z transportu.
W nocy też nie jeżdżą pociągi KD i Regio, z których można byłoby skorzystać. Pozostają tylko autobusy. Dla przykładu, w Amsterdamie pociąg między lotniskiem Schiphol a dworcem kolejowym Amsterdam Centraal kursuje w nocy przynajmniej raz na godzinę i jest bardzo pomocny. W Pradze nocne pociągi podmiejskie jeżdżą w weekendy. W ogóle, przy okazji wrocławskiej integracji transportu, podróż w pociągu na bilecie miejskim musi rozpocząć się w tramwaju czy autobusie. Nie ma kasowników na peronach, jak też nie ma automatów biletowych w pociągach Regio czy KD (w warszawskich pociągach SKM takie istnieją).
Silnie rozwinięty, zintegrowany transport zbiorowy jest punktem wyjścia dla programów antysmogowych. Miasto powinno go rozwijać, a nie zwijać, gdyż wówczas mieszkańcy będą preferować taksówki, Ubera. To spowoduje większą emisję spalin. Tramwaj czy szynobus nocny zamiast taksówek jako dodatkowa komunikacja nocna to też realny spadek emisji spalin. W obecnych czasach walki ze smogiem, to jest spory argument do przywrócenia we Wrocławiu nocnych linii tramwajowych. Po drugie, ludzie w nocy muszą szybko wydostawać się z centrum miasta na przedmieścia, właśnie dzięki transportowi, a tramwaje czy kolej byłyby w tym skuteczne.
Paweł S.

Expose premiera - orto najważniejsze obietnice Morawieckiego

Wideo

Komentarze 4

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

K
Kamil

Może być tak jak w Krakowie, że tramwaje jeżdżą tylko od nocy czw/pt do nocy nd/pon. A w noce pon/wt, wt/śr i śr/czw autobusy. Ponadto trzeba by znaleźć dobre miejsce, na węzeł przesiadkowy. Dobrym miejscem była by Galeria Dominikańska. Wystarczą dwie linie, w osi N-S i W-E. Np. Kromera - Krzyki i Biskupin - Pilczyce. W tygodniu autobusy na w/w relacjach. W Krakowie jest tak na przystanku Teatr Słowackiego. Też są dwie linie, skomunikowane w obu kierunkach, czyli przesiadka pomiędzy czterema tramwajami (dwa kierunki na dwa tramwaje). Tam jest dużo miejsca, ponadto po torowisku mogą jeździć tramwaje, więc dużego nie ma problemu. Najwiekszym problemem we Wrocławiu, było by mimo wszystko, znalezienie miejsca na autobusy, koło Galerii Dominikańskiej. Zaraz ktoś powie, po co?... To powiem tak. Kiedyś jechałem pełnym tramwajem nr 69 (w Krakowie, nocny oczywiste). I to dosłownie. To pokazuje, że zapełnienie tramwaju, nawet w nocy, może być spore. Zwłaszcza, że tam tramwaje kursują co 30 minut...

e
ed

Kolejny Paweł Gaweł. Jaki sens ma w nocy eksploatacja taboru przystosowanego do przewozu znacznie większej liczby osób niż autobus 2 x 1h. Takie to antysmogowe i ekologiczne rozwiązania proponujesz. Zresztą we Wrocławiu jeżdżą tramwaje nocne - zjeżdżają 0 24:30, a pierwsze wyjeżdżają o 3:45

G
Gość

NIE MA CICHYCH TRAMWAJ NIECH SPYTAJĄ TYCH CO MIESZKAJĄ PRZY TORACH W DZIEŃ JEST TRUDNO SPOKOJNIE ODPOCZĄĆ A JAK W NOCY?

G
Gość

CHYBA NIE MIESZKA PRZY TOROWISKU JA PROPONUJĘ WPROWADZIĆ TROLEBUSY SĄ CICHE I NIE TRZEBA TOROWISK A PRZY TORACH STALE WYBIJAJĄ SIĘ DZIURY KTÓRE TRZEBA STALE REMONTOWAĆ I POWSTAJĄ ZAKŁÓCENIA W TRANSPORCIE I KOMUNIKACJI. A W LUBLINIE SĄ.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3