O brakującym odcinku obwodnicy śródmiejskiej na północy Wrocławia mówi się od 15 lat. Wreszcie od planów miasto przeszło do realizacji, choć wielu kierowców może poczuć się rozczarowanych. Zgodnie z założeniami 5,5 kilometrowa trasa ma mieć tylko po jednym pasie w każdym kierunku, a nie tak jak w wypadku pozostałej części obwodnicy śródmiejskiej - dwie jezdnie i dwa pasy.
O kontrakt walczyły cztery firm, ostatecznie Wrocławskie Inwestycje wybrały ofertę Biura Projektów Dróg i Mostów „BBKS-PROJEKT” z Wrocławia. Zaproponowana przez nich cena - blisko 4,7 mln złotych brutto - okazała się najniższa. Za te pieniądze wybrane biuro zaprojektuje brakujący odcinek obwodnicy śródmiejskiej, która połączy Polanowice, Poświętne i Sołtysowice z Psim Polem. Trasa ma liczyć 5,5 km i jednocześnie odciążyć od aut wymienione osiedla. Obwodnica ma też zmniejszyć ruch na Karłowicach.
W przetargu wystartowały też: Wrocławskie Biuro Projektów Drosystem, spółka BIPROGEO-PROJEKT i Biuro Projektów Komunikacyjnych w Poznaniu. Ich oferty były jednak o co najmniej kilkaset tysięcy złotych wyższe od wybranej przez urzędników.
Droga poprowadzi ulicą Jana Nowaka-Jeziorańskiego, która obecnie kończy się przy skrzyżowaniu z ulicą Poświęcką obok marketu Dino. Droga zostanie przedłużona do skrzyżowania ulic Pleszewskiej z Falzmanna, a następnie do zbiegu ulic Kamieńskiego i Kątowej, gdzie znajdują się ogródki działkowe, a obok nowe osiedle mieszkaniowe. Aleja następnie przetnie ul. Redycką przy wałach przeciwpowodziowych na Widawie.
Schemat przebiegu Alei Północnej:
Zakłada się, że na trasie alei powstanie sześć skrzyżowań – z ulicą Poświęcką, ulicą Kamieńskiego, ulicą Redycką, ulicą Sołtysowicką i nową ulicą, jaka powstanie od ulicy Poprzecznej do ulicy Krzywoustego. Pojawią się ścieżki rowerowe, chodniki i wiadukt nad torami kolejowymi linii 143 i nowe skrzyżowanie z ul. Krzywoustego w rejonie mostu na Widawie.
Zwycięzca przetargu od podpisania umowy będzie miał 18 miesięcy na przygotowanie projektu. To oznacza, że nie powstanie on wcześniej niż w 2023 roku. Dokumentacja projektowa ma podlegać konsultacjom z mieszkańcami. Dopiero wówczas, jeśli zapewnione zostanie finansowanie, będzie można myśleć o wyborze wykonawcy i rozpoczęciu budowy. Tu miasto ujawniło, że prace budowlane mają w pierwszej kolejności rozpocząć się od połączenia ulicy Krzywoustego nowym łącznikiem z ulicą Poprzeczną, gdzie powstanie wiadukt nad torami kolejowymi w ciągu Alej Północnej. Jak się szacuje, budowa północnego odcinka obwodnicy śródmiejskiej może potrwać nawet dwa lata, czyli do 2025 roku.
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?