Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Branże, w których infolinia to podstawa

materiał partnera

Telemarketing uznawany jest we współczesnych czasach za jeden ze skuteczniejszych sposobów pozyskiwania klienta. Bezpośrednia rozmowa bardzo często daje znacznie lepsze rezultaty niż wszelkie inne środki kontaktu z potencjalnymi bądź aktualnymi klientami. W jakich przedsiębiorstwach telemarketing jest szczególnie ważny? Dlaczego przynosi on korzyści?

Branże wykorzystujące infolinię

Infolinia jest szczególnie ważna w przypadku przedsiębiorstw zajmujących się sprzedażą na masową skalę. W tego typu branżach bezpośredni kontakt z klientem jest niezwykle istotny i przynosi wiele korzyści. Firmy ubezpieczeniowe, transportowe czy handlowe często korzystają z tego sposobu pozyskiwania klientów. Z infolinii korzystają przedsiębiorstwa nie tylko oferujące usługi. Bardzo często na takie kroki decydują się firmy sprzedające konkretne produkty. Dzięki bezpośredniej konsultacji możliwe jest dopasowanie oferty pod indywidualnego klienta, doradzenie mu, a także uzyskanie cennych informacji, dzięki którym możliwe będzie przygotowanie bardziej spersonalizowanej oferty w przyszłości. Wykonywanie regularnych telefonów sprawia, że klient pamięta o danej firmie i jednocześnie zna aktualne oferty i promocje. Sprawia, to że nawet w sytuacji gdy nie jest on w danym momencie zainteresowany zakupem, być może skorzysta właśnie z oferty mając w pamięci wcześniejsze rozmowy telefoniczne.

Infolinia jako element budujący przewagę konkurencyjną

Infolinia jest często pierwszym kontaktem potencjalnego klienta z daną firmą. Obecnie na rynku, niezależnie od branży istnieje bardzo wiele firm świadczących podobne usługi. Aby dotrzeć do klienta bardzo często nie wystarczają strony internetowe czy reklamy zamieszczane na portalach. Dobrze przemyślana strategia wykonywania telefonów sprawia, że możliwe jest dotarcie do klientów nawet jeśli z początku byli oni niezainteresowani ofert usług lub sprzedażą danego produktu. Wykonywanie regularnych telefonów do konkretnych osób sprawia, że możliwe jest uzyskanie bądź uzupełnienie informacji na temat potrzeb i preferencji danej osoby. W przypadku wykonywania telefonów do właścicieli firm możemy w trakcie rozmowy uzyskać informacje na temat ilości zatrudnionych osób, sposobów zarządzania firmą, dzięki którym w przyszłości będziemy w stanie sprecyzować i zaproponować ofertę, która będzie maksymalnie dopasowana do danego przedsiębiorstwa, przez co prawdopodobieństwo dokonania sprzedaży wzrasta.

Kontrola wykonywanych połączeń

Kontrolowanie wykonywanych połączeń sprawia, że osoby odpowiedzialne za tę czynność są odpowiednio dobrane i wszelkie wskazówki mogą pomóc im w jeszcze efektywniejszym prowadzeniu rozmów. Częstą praktyką jest nagrywanie rozmów, dzięki czemu możliwe jest sprawdzenie, czy dana osoba wywiązuje się ze swoich obowiązków i jednocześnie mogą być one wykorzystane do przeprowadzenia szkolenia dla innych osób, które również będą miały wśród swoich obowiązków wykonywanie połączeń telefonicznych. Dzięki stałemu kontrolowaniu efektów jakie przynosi infolinia możliwe jest wprowadzenie stosownych zmian w skrypcie, który stanowi swego rodzaju scenariusz rozmowy.

Odpowiednia organizacja pracy

Telemarketing jest procesem, który wymaga bardzo dokładnego zaplanowania i przemyślenia. Źle zastosowana taktyka, zbyt częste wykonywanie telefonów mogą skutecznie zniechęcić potencjalnych klientów do zainteresowania się oferowanym produktem lub usługą. Telefony powinny być wykonywane oraz zaplanowane w odpowiedni sposób. W sezonie kiedy wzrasta zapotrzebowanie na daną usługę czy produkt telefony powinny być częstsze. Należy jednak pamiętać, że zdarzają się osoby, które nie życzą sobie rozmów telefonicznych, wówczas należy to uszanować, gdyż dalsze kontynuowanie wykonywania połączeń może zakończyć się złamaniem ustawy o prawach konsumenta.

Dlaczego telemarketing jest skuteczny?

Telemarketing jest chętnie wykorzystywany z racji, że przynosi on wiele korzyści, znacząco zwiększa sprzedaż i powoduje, że informacje o istnieniu danej firmy szybko rozchodzą się na większą skalę. Infolinia umożliwia zapoczątkowanie kontaktu z potencjalnym klientem oraz utrzymanie relacji, gdy dana osoba skorzysta z oferowanej usługi lub zakupi dany produkt. Dzięki zastosowaniu odpowiedniego planu liczba zainteresowanych z pewnością wzrośnie i utrzyma się na wysokim poziomie. Ponadto posiadając stale aktualizowaną bazę danych możliwe jest kontrolowanie wzrostu sprzedaży, ilości osób niezainteresowanych itd. Daje to lepszy wgląd w tendencje rozwojowe firmy i umożliwia lepsze dopasowanie oferty do wymagań i potrzeb kierowanych ze strony klientów, przez co przedsiębiorstwo jest w stanie stale się ulepszać.
Zapraszamy do zapoznania się z ofertą IPT Call Center – firmy oferującej działania outsourcingowe dla przedsiębiorstw, w tym infolinie, bazy danych, optymalizację sprzedaży.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Kto musi dopłacić do podatków?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na wroclaw.naszemiasto.pl Nasze Miasto