Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Biała Podlaska zyska nowe połączenie kolejowe dzięki Centralnemu Portu Komunikacyjnemu

Redakcja
Centralny Port Komunikacyjny to nie tylko nowe lotnisko, ale też linie kolejowe. W planach jest modernizacja odcinka Warszawa-Terespol i budowa w poprzek tej linii „spinacza”, który uzupełni sieć Polski Wschodniej, skracając czas przejazdu między Lublinem a Białymstokiem.

Szprycha nr 4 to linia stanowiąca połączenie Warszawy i CPK z Mazowszem i Podlasiem Południowym. Pociągi z Portu Lotniczego Solidarność po przejechaniu przez Siedlce, pojadą dalej do Łukowa i Białej Podlaskiej. Stamtąd pociagi z CPK i Warszawy pojadą następnie trasą do Brześcia, który jest objęty dla Polaków ruchem bezwizowym i stanowi drugie co do wielkości miasto zachodniej Białorusi.

Prostopadle do szprychy nr 4 powstanie również nowy kolejowy odcinek Fronołów-Biała Podlaska-Milanów, czyli kolejowy „spinacz”. To właśnie po nim pociągi pojadą w bezpośredniej relacji Białystok-Biała Podlaska-Lublin, co znacznie usprawni podróże na tzw. ścianie wschodniej. Trasa liczyć będzie 95 km długości i pozwoli na podróż z prędkością do 160 km/h.

Dzięki inwestycjom spółek PKP Polskie Line Kolejowe i CPK, które zostały przewidziane w ramach szprychy nr 4, pasażerowie dojadą szybciej np. do Siedlec (w 50 minut) i do Białej Podlaskiej (w 1 godz. 30 min). Z kolei podróż między Białymstokiem a Lublinem skróci się trzykrotnie i wyniesie 2 godz.

– Bardzo istotnie usprawni się skomunikowanie z centrum Polski m.in. Siedlec i Białej Podlaskiej. Szprycha nr 4 skokowo poprawi dostępność Podlasia Południowego. Białystok i Lublin, czyli miasta wojewódzkie, między którymi podróż pociągiem nie jest dzisiaj możliwa bez przesiadki, zyskają bezpośrednie połączenie kolejowe - mówi Mikołaj Wild, pełnomocnik rządu ds. budowy CPK.

To wszystko w ramach kolejowej części Programu CPK, która zakłada budowę 1600 km nowych linii prowadzących z 10 kierunków do Portu Lotniczego Solidarność i Warszawy.

Każda z 10 kolejowych „szprych”, prowadzących do CPK, składać się będzie z nowych odcinków sieci oraz z wyremontowanych lub zmodernizowanych fragmentów istniejącej infrastruktury.

Inwestycje kolejowe mają być wykonane do roku 2040.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Kto musi dopłacić do podatków?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na bialapodlaska.naszemiasto.pl Nasze Miasto