Nowe przejścia będą prowadziły:
- sprzed Pasażu Grunwaldzkiego do środkowej części ronda z przystankami autobusowymi i tramwajowymi
- z ul. Curie-Skłodowskiej (i przystanku tramwaju linii nr 1) do środkowej części ronda
- z wysepki między jezdniami placu Grunwaldzkiego (od strony istniejącego przejścia łączącego kampus Politechniki Wrocławskiej z tzw. manhattanem).
- Nie mamy jeszcze dokumentacji projektowej, dlatego nie możemy oszacować kosztów realizacji – mówi Tomasz Stefanicki, oficer pieszy Wrocławia. Stefanicki nie podaje terminu rozpoczęcia prac, ale wiadomo już, że mają się one zakończyć do 30 czerwca. Wtedy przejdziemy nowymi przejściami.
Naziemne przejścia na rondzie Reagana projektowano od samego początku. Znalazły się w przygotowanym przez architektów projekcie ronda. Ale urzędnicy z magistratu upierali się, że to złe i niebezpieczne rozwiązanie.
Ostatecznie po latach urzędnicy zapytali o zdanie ekspertów z Politechniki Krakowskiej. Ich ekspertyza wykazała, że urzędnicy się mylą, a zebry skrócą czas dotarcia na perony nawet o 20-55 sekund.
Drożeją motocykle sprowadzane z Niemiec
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?