Od marca 2012 r. liczba obsłużonych pasażerów wzrosła tak bardzo, że teraz jest ich 2,4 mln rocznie (brane pod uwagę są zarówno przyloty i odloty). Stary terminal obsługiwał kiedyś kilkaset tysięcy pasażerów, teraz tyle operacji notuje się w miesiącu. Za dwa lata "pęknie" 3 mln obsłużonych pasażerów rocznie. Wzrost ich liczby jest na tyle duży, że już znane są wstępne plany rozbudowy terminalu.
Czytaj więcej: Poczytaj o planach rozbudowy portu lotniczego
Pani Sylwia i jej rodzina to doskonały przykład typowego pasażera wrocławskiego lotniska, bo latamy głównie z i do Warszawy. Jest łącznie aż 9 lotów dziennie: 3 Ryanaira i 6 linii LOT. Do Warszawy latamy w interesach, turystycznie, przesiadamy się tam na inne samoloty. Po co przyjeżdżają do nas warszawiacy? Głównie w interesach oraz... do zoo. Jak opowiada Dariusz Kuś, prezes wrocławskiego portu lotniczego, w weekend rano potrafi przylecieć pełny samolot rodzin z dziećmi, które chcą zobaczyć Afrykarium, odlatują wieczorem tego samego lub następnego dnia.
– Wzajemnie się wspieramy: lotnisko przywozi nam klientów, a my napędzamy ruch – uśmiecha się Radosław Ratajszczak, prezes wrocławskiego ogrodu zoologicznego. Wielu klientów zoo jest z województwa mazowieckiego, bo korzystają z tanich biletów i krótkiego czasu lotu.
NOWE KIERUNKI NA JESIEŃ
Zawsze wtedy, gdy następuje zmiana czasu, wchodzi nowa siatka połączeń na lotniskach. W nocy z soboty na niedzielę wprowadzony zostanie jesienno-zimowy rozkład lotów. Jest kilka nowości, wśród których mogą znaleźć się prawdziwie hitowe połączenia.
We Wrocławiu pracuje kilkadziesiąt tysięcy Ukraińców, a Wizz Air uruchamia połączenie z Wrocławia do Kijowa. To spowoduje, że w stolicy Dolnego Śląska pojawią się kolejne tysiące sąsiadów zza wschodniej granicy. Obłożone na pewno będą też nowe loty Ryanaira do Wielkiej Brytanii: do Manchesteru, Newcastle i północnoirlandzkiego Belfastu. Wyspy cieszą się największą popularnością wśród zagranicznych kierunków, a brytyjskie destynacje z Wrocławia są w czołówce tych, które przewożą najwięcej pasażerów. Latamy tam głównie zarobkowo.
Bardziej turystycznymi kierunkami w nowej siatce są Malta i Madryt, także nowości od Ryanaira. Na Maltę już lataliśmy, ale do tej pory tylko latem. Teraz połączenie zostaje na zimę.
Łącznie jesienią i zimą 2016/2017 będziemy mieli 28 połączeń niskokosztowych, 6 sieciowych (Kopenhaga linii SAS, Monachium i Frankfurt, gdzie liczba lotów zwiększy się do 3 dziennie, Dusseldorf od Eurowings i Radom od Sprint Air, a także Warszawa LOT-u); przez biura podróży Itaka i Tui będą realizowane także 4 połączenia czarterowe: na Wyspy Kanaryjskie (Fuertaventura, Lanzarote) i do Egiptu (Hurghada, Marsa Alam).
Co dalej? Lotnisko ma dalsze plany rozwoju, a linie lotnicze ogłaszają już nowe kierunki w siatce na wiosnę i lato 2017. Przykładowo wczoraj Wizz Air ogłosił aż 7 nowych tras z Warszawy. Czekamy na Wrocław.
Jak działają oszuści - fałszywe SMS "od najbliższych"
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?