Jak zaznacza właściciel terenu, MPWiK, funkcjonalność związana z możliwością poruszania się po wspomnianej estakadzie została dodana do funkcji podstawowej i miała ułatwić jej eksploatację.
- MPWiK Wrocław, jako właściciel, poddaje obiekt regularnym przeglądom oraz przeprowadza prace utrzymaniowe i remontowe. Biorąc pod uwagę duży wpływ obiektu na zapewnienie ciągłości dostaw wody dla mieszkańców Wrocławia i aglomeracji, w 2021 roku MPWiK Wrocław zleciło Wydziałowi Budownictwa Lądowego i Wodnego Politechniki Wrocławskiej wykonanie kompleksowej ekspertyzy stanu technicznego estakady – mówi Martyna Bańcerek, rzecznik prasowy MPWiK S.A. we Wrocławiu.
Jak dodaje, z przeprowadzonej analizy przez wrocławską uczelnię jednoznacznie wynika, że:
- Konstrukcja obiektu umożliwia dopuszczenie po nim ruchu pojazdów wyłącznie w sytuacjach wyjątkowych (pojazdy uprzywilejowane: karetki, samochody policji, lekkie samochody straży pożarnej oraz niezbędne do prowadzenia prac związanych z utrzymaniem obiektu) – stąd ustawienie znaku B-1 "zakaz ruchu w obu kierunkach" z tabliczką informacyjną "Nie dotyczy pojazdów MPWiK i uprzywilejowanych o masie do 3,5 t", po obu stronach estakady.
- Konstrukcja obiektu (w szczególności wysokość barierek) nie spełnia wymagań Rozporządzenia Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 30 maja 2000 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogowe budowle inżynierskie i ich usytuowanie, i nie zapewnia wymaganej dla ścieżek rowerowych znajdujących się przy balustradzie wysokości balustrad – nie mniejszej niż 1,2 m – stąd ustawienie znaku C-16 "Droga piesza" – po obu stronach estakady.
Decyzję o postawieniu znaków B-1 oraz C-16, MPWiK tłumaczy narzuceniem przepisów prawa. Teraz znaki dopuszczają jedynie ruch pieszych oraz prowadzenie roweru po przeprawie.
- Jest to rozwiązanie, które pozwala na dalsze korzystanie z estakady w zgodzie z przepisami prawa, zachowując jednocześnie bezpieczeństwo użytkowników – dodaje Martyna Bańcerek.
Rowerzystom, którzy chcą dojechać na Mokry Dwór z Wrocławia pozostaje więc jedynie objazd konstrukcji niebezpiecznym poboczem ulicy Starodworskiej. W innym przypadku, zgodnie z przepisami, muszą prowadzić swój rower przez równe 1000 metrów.
Most kilometrowy to najdłuższy tego typu obiekt w Polsce
Długość kładki wynosi dokładnie 1000 metrów, stąd też jej nazwa. Estakada z asfaltową nawierzchnią biegnie wzdłuż ulicy Starodworskiej i służy m.in. jako konstrukcja wspierająca dwie nitki magistrali wodociągowej. Unosi się też nad polderem zalewowym, w teorii ma przejąć ruch w wypadku powodzi i nie dopuścić do izolacji otoczonego obszarem zalewowym Mokrego Dworu. W praktyce mieszkańcy korzystają z niego jako bezpiecznego połączenia Wrocławia z Mokrym Dworem, które pełni przy okazji funkcję turystyczną i jest miejscową atrakcją.
Most kilometrowy znajduje się tutaj:
Niedzielne uroczystości odpustowe ku czci św. Wojciecha w Gnieźnie
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Dzieje się w Polsce i na świecie – czytaj na i.pl
- Oddano hołd ofiarom Zbrodni Katyńskiej. Złożono wieniec na grobie Kazimierza Sabbata
- Szef MSZ: Albo Rosja zostanie pokonana, albo będzie stała u naszych granic
- Lecisz do Londynu? Uważaj. Na słynnym lotnisku rozpoczynają się strajki
- Niedziela była wspaniała. A jaki będzie poniedziałek? Sprawdź prognozę pogody