Najważniejszą inwestycją jest rozbudowa II linii metra. W perspektywie budżetowej 2014-2020, na ten cel zostanie przeznaczone ponad 3,5 mld zł. Poza tym na remont i przebudowę dróg wydanych zostanie ok. 600 mln zł.
Metro dla Warszawy
Odcinek w stronę Bródna zostanie powiększony o stacje Szwedzka, Targówek 1, Targówek 2, Zacisze, Kondratowicza, Bródno. W stronę Bemowa powstaną stacje: Połczyńska (już poza granicami Warszawy), Chrzanów, Lazurowa, Powstańców Śląskich, Wola Park, Księcia Janusza, Moczydło, Wolska. - Nowa perspektywa finansowa Unii Europejskiej jest szansą dla Warszawy - powiedziała premier Ewa Kopacz na konferencji. - Druga linia metra będzie rozbudowywana zarówno w kierunku wschodnim, jak i zachodnim. System będzie łączył podwarszawskie miejscowości z Warszawą - dodała pani premier.
Rozbudowa kolei podziemnej została podzielona na etapy. Pierwszy etap - centralny - został już zakończony. Powstały stacje od Ronda Daszyńskiego do Dworca Wileńskiego. Obecnie w ramach II etapu powstają stacje Wolska, Moczydło i Księcia Janusza. W kierunku północno-wschodnim: Szwedzka, Targówek 1, Targówek 2. Koszt inwestycji to 1,945 mld zł. Finansowanie z Unii Europejskiej wynosi 68% tej kwoty. Jak podają urzędnicy: "wszystkie nazwy stacji są robocze, a ich ostateczne brzmienie nadane zostanie uchwałą Rady m.st. Warszawy"
- Metro będzie budowane etapami. Pierwszy w systemie 3+3 otrzymał 68% dofinansowania. Drugi 3+2 trochę mniej, 63% - podkreśliła prezydent Warszawy, Hanna Gronkiewicz-Waltz. Kolejna część inwestycji to dalsza rozbudowa kolei podziemnej o dwie stacje na Bemowo (Wola Park i Powstańców Śląskich) oraz trzy w kierunku Bródna (Zacisze, Kondratowicza i Bródno). Dalsze dwie stacje na granicy Bemowa i Warszawy mają powstać w kolejnych latach. Według informacji dziennikarza naszemiasto.pl, Piotra Wróblewskiego, całą nową trasą pojedziemy w 46 minut.
Przebudowa czterech strategicznych dróg
W dokumencie, który uzyskał dofinansowanie w ramach "Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020" znalazły się cztery warszawskie projekty drogowe.
1. Modernizacja ciągu ul. Marsa - ul. Żołnierska pochłonie 308 mln zł, potrwa 26 miesięcy i połączy trasę z przebudowanym odcinkiem drogi nr 631 i przyszłą wschodnią obwodnicą Warszawy.
2. Przebudowa ul. Marynarskiej do ul. Taśmowej do ul. Rzymowskiego zostanie przygotowany w trybie "zaprojektuj i wybuduj". Ulica zostanie poszerzona do trzech pasów ruchu w każdym kierunku. Powstaną też nowe chodniki i ścieżki rowerowe. Koszt inwestycji to 71 mln zł.
3. Przebudowa ul. Wał Miedzeszyński do trasy S2 będzie powstawało w latach 2017-2019. Trasa będzie miała po dwa pasy ruchu w każdą stronę. Koszt: 46,75 mln zł.
4 Przebudowa ul. Marywiliskiej. Trasa kosztuje 93,5 mln zł i będzie miała po trzy pasy ruchu w każdą stronę. - To kolejna dobra wiadomość dla Warszawy. Dzięki środkom z Unii Europejskiej (85%) zostaną przebudowane cztery trasy - powiedziała na konferencji Hanna Gronkiewicz-Waltz. Drogi powinny zostać oddane do użytku między 2017 a 2019 roku.
Precz z Zielonym Ładem! - protest rolników w Warszawie
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?