Tramwaje Modertrans Moderus Beta to kolejne obok skód składy, które podzieliły wrocławian. Są tacy, którzy doceniają, że są tanie – kosztują niemal połowę tego co pesy, czyli 4,6 mln zł (a pesy - 8,25 mln). Ich konstrukcja jest jednak stara, oparta na wrocławskich protramach WrAs (jedynie w części niskopodłogowych).
Jednak oferta Modertransu była jedyną, jaka wpłynęła w ostatnim przetargu na zakup tramwajów. W pierwszym etapie miasto kupiło sześć składów. W warunkach przetargu zapisano, że Wrocław będzie mógł w przyszłości zwiększyć wielkość zamówienia bez ogłaszania kolejnego konkursu. MPK chce skorzystać z tej możliwości.
– Modertransy nie będą przypisane do konkretnych linii, zatem będzie je można spotkać w całym mieście – mówi Klaudia Kordylas z MPK.
Nowe tramwaje będą garażowały w zajezdni Gaj. To oznacza, że mogą pojawiać się głównie na liniach 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 15, 17, 20, 23, 24 i 33. Teoretycznie mogą też kursować na liniach 1, 11 oraz 14.
ZOBACZ, JAK WYGLĄDAJĄ TRAMWAJE MODERTARNS MODERUS BETA (ZDJĘCIA)
ZOBACZ, JAK WYGLĄDAJĄ NAJCICHSZE TRAMWAJE W POLSCE - SOLARIS TRAMINO
Zamach na Roberta Fico. Stan premiera Słowacji jest poważny.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?