Wybierz region

Wybierz miasto

    39. Przegląd Piosenki Aktorskiej Wrocław 2018 - dzień 5

    Teatr Muzyczny Capitol
    Wrocław, ul. Marszałka Józefa Piłsudskiego/67, +48 71 789 04 00

    19:00 Wtorek, 20 marca

    • Brak informacji o cenie

    Przegląd Piosenki Aktorskiej to chyba jedyny na świecie festiwal poświęcony w całości sztuce piosenki w teatrze. Dziś na scenie – nie tylko musicalowej, ale także, a może przede wszystkim, w teatrze dramatycznym – piosenka nie jest już tylko dodatkiem. To pełnoprawny sposób prezentacji myśli twórczej, czasem istotniejszy niż słowo mówione. Obserwacjom, jak muzyka i słowo wzajemnie się uzupełniają i współtworzą nową jakość, poświęcony jest wrocławski festiwal.

    Przegląd Piosenki Aktorskiej jest finansowany przez Gminę Wrocław.
    Organizatorem Przeglądu jest Teatr Muzyczny Capitol we Wrocławiu.
    Dyrektor Artystyczny PPA: Cezary Studniak
    Główny Producent PPA: Paweł Krupski

    39. Przegląd Piosenki Aktorskiej Wrocław 2018
    16-25 marca 2018r.

    PROGRAM
    wtorek 20-03-2018

    * godz. 20:00 Duża Scena TM Capitol
    PPA: Katarzyna Groniec: Ach!
    Bilety: 60-70 zł

    Katarzyna Groniec: wokal, Łukasz Damrych: instrumenty klawiszowe, Tomasz Pierzchniak: bas, kontrabas, Łukasz Sobolak: perkusja

    Publiczność kocha Katarzynę Groniec – nikt tak nie potrafi wzruszyć, zastanowić, zachwycić interpretacją i muzykalnością daleką od efekciarstwa. Jej śpiewanie i bycie na scenie to kwintesencja tzw. piosenki aktorskiej – piosenki, która pozwala odegrać słowa, wcielić się w postać z zupełnie innej bajki, zbudować teatralny spektakl wokół utworu, trwającego zaledwie kilka chwil.„Ach!” to tytuł nowego albumu artystki. To opowieść o ziemi jałowej, ziemi utraconej i wreszcie, ziemi obiecanej, do której docieramy, rozmieniamy ją na drobne i znów tracimy. I od początku, bo wszystko jest cyklem co jakiś czas kończącym się dobrze! W końcu wracamy do życia, ale pod jednym warunkiem. Że wciąż mamy kogo kochać.

    * godz. 19:00 i 22:00 Scena Ciśnień
    PPA OFF: Płetwal 52
    Bilety: 1 zł

    Reżyseria: Dorota Bator, scenografia i kostiumy: Marianna Lisiecka, muzyka: Sebastian Ładyżyński, dramaturgia: Anna Wieczorek, występują: Anna Zachciał i Paweł Bernadowski

    Inspiracją jest prawdziwa historia płetwala błękitnego, który wydaje dźwięki o częstotliwości 52 Hz, wyższe niż inni przedstawiciele jego gatunku, nie może więc porozumieć się z nimi ani z żadnym ze stworzeń żyjących w oceanie. Z faktów, teorii i doniesień medialnych o płetwalu 52 powstał kolaż – historia dwójki bohaterów, opowieść o dwóch obliczach samotności. Co wyniknie ze spotkania kogoś, kto jest samotny i ma tego świadomość, z kimś, kto próbuje zagłuszyć swoje poczucie alienacji wśród innych? Warstwa muzyczna spektaklu to przetworzone głosy płetwala 52 i zwykłych płetwali błękitnych.

    * godz. 21:30 Klub festiwalowy — Scena Restauracja w TM Capitol
    Gang Śródmieście

    Zespół tworzą aktorka Karolina Czarnecka, dziennikarka Magda Dubrowska i nauczycielka Nela Gzowska i to są jedyne fakty związane z Gangiem Śródmieście, które nie podlegają kwestii. Bo jeśli chodzi o muzykę (a nawet szerzej: o publiczny wizerunek grupy), to opinie są skrajne i zależą od gustów i światopoglądów. Dla jednych to „woalki, brokat i maski w stylu Zorro. Osiedlowy sznyt i przejaskrawiona dziewczęcość”, dla drugich – „feministyczne gówno”. Gang jest tworem samowystarczalnym i samobieżnym. Dziewczyny komponują muzykę i piszą słowa, tworzą elektroniczne podkłady i zgrzebne, ale pomysłowe teledyski. Ironia miesza się w tych piosenkach z powagą, liryczność z drapieżnością, punk z techno, a szanty z hip-hopem. Po koncercie gra DJ Siwy

    * godz. 18:00 Synagoga pod Białym Bocianem
    PPA: Adam Strug i Kwadrofonik: Requiem ludowe
    Bilety: 35 zł

    Występują
    Adam Strug: śpiew, Emilia Sitarz: fortepian, Bartek Wąsik: fortepian, Magdalena Kordylasińska: instrumenty perkusyjne, Miłosz Pękala: instrumenty perkusyjne
    Wśród licznych prób dopasowania skarbów polskiego folkloru do gustów i potrzeb wielkomiejskiego konsumenta wydarzeń kulturalnych „Requiem ludowe” nie ma odpowiednika. Jest wydarzeniem odważnym i niemożliwym do przeoczenia, dźwięczącym w uszach i duszy. Przerażającym i pięknym.

    Jego bazą jest słynny „Śpiewnik pelpliński”. Zbiór wydany po raz pierwszy w 1871 r. zawiera tysiąc sto jeden polskich pieśni religijnych – niemal wszystkie, jakie w chwili publikacji znane i śpiewane były w trzech zaborach. Pieśni o Panu Jezusie. Pieśni o Marii Pannie. Pieśni o świętym Józefie, aniołach i opatrzności. Pieśni pokutne, za zmarłych, pogrzebowe i o marnościach tego świata. I wreszcie – pieśni o śmierci, sądzie ostatecznym, wieczności, niebie, czyśćcu i piekle.

    Adam Strug i członkowie zespołu Kwadrofonik sięgnęli do ostatniej, być może najsilniej działającej na wyobraźnię części zbioru z zamiarem brawurowym, choć niemal trywialnym: by przemówić do współczesnego słuchacza językiem przodków i dać mu poczucie, że dawne, proste i naiwne prawdy są ponadczasowe i dotyczą go bardziej niż zauważa w biegu po doczesne pożytki.

    To jest nowa, często eksperymentalna, a czasem zupełnie w swojej skromności przeźroczysta oprawa muzyczna tradycyjnych tekstów. Kwadrofonik – będący kombinacją dwóch duetów, fortepianowego Lutosławski Piano Duo i perkusyjnego Hob-beats Duo, zapewnił przejmującym, z tłumioną egzaltacją wygłaszanym przez Struga recytacjom i śpiewom oprawę instrumentalną godną największej sali koncertowej. A jednak… jest to dzieło intymne, ściszone nawet wtedy, gdy lektor-śpiewak wykrzykuje pełnym głosem wersety z ludowej eschatologii.

    * godz. 18:00 i 21:00
    PPA OFF: Dziwaczki
    Bilety: 1 zł

    Reżyseria, choreografia i muzyka: Natasza Sołtanowicz, scenografia: Marianna Lisiecka (ASP Wrocław), realizacja dźwięku: Grzegorz Bieńko, występują studentki AST Wrocław: Joanna Kowalska, Katarzyna Faszczewska, Marta Franciszkiewicz, Magdalena Zabel, Martyna Matoliniec, Natalia Maczyta-Cokan, Zuzanna Kotara, Joanna Sobocińska, Malwina Brych

    Głównym tematem spektaklu jest odejście Umarłej z ludzkiego świata. Umarła nie zdaje sobie początkowo sprawy ze swojej śmierci, widzowie także dopiero w trakcie akcji dowiedzą się, że główna bohaterka nie żyje. Umarła widzi swoje ciało, obrzędy – lamentowanie, czuwanie, pogrzeb – i reakcje najbliższych. Nie chce jednak odejść, nawiedza ich w snach i na jawie. Kiedy wreszcie odchodzi, pozostali przeżywają jej utratę każdy na swój sposób.
    Dialogi i monologi w spektaklu mają formę melorecytacji, inspirowanych antycznymi, słowiańskimi pieśniami, pracami Ośrodka Praktyk Teatralnych Gardzienice i Teatru Pieśń Kozła.

    Imprezy i Wydarzenia pochodzą z bazy danych Coigdzie.pl Sp. z o.o.

    Zgłoś wydarzenie do moderacji

    Ilość znaków do wykorzystania: 140

    Komentarze (0)

    Podane dane osobowe będą przetwarzane przez Polska Press Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Podanie danych jest dobrowolne. Pozostałe informacje na temat celu i zakresu przetwarzania danych osobowych oraz Twoich praw znajdziesz w Polityce Prywatności. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

    Zaloguj się / Zarejestruj się!

    Brak komentarzy. Możesz być pierwszy!

    Plebiscyt

    Pokaż się w stroju krasnala z gitarą!

    Pokaż się w stroju krasnala z gitarą!