Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

"Bona Fide". Dzięki grupie rówieśników licealiści z II LO w Jaśle poszerzyli wiedzę o swoich prawach i obowiązkach

Jakub Hap
Jakub Hap
nadesłane / uczestnicy projektu
Uczestniczący w Olimpiadzie Zwolnieni z Teorii uczniowie II Liceum Ogólnokształcącego im. ppłk. Józefa Modrzejewskiego w Jaśle realizują projekt "Bona Fide", którego celem jest zwiększenie świadomości i wiedzy nastolatków w zakresie ich praw oraz obowiązków. Za sprawą podjętego przedsięwzięcia i kilku cennych inicjatyw - m.in. zorganizowanego spotkania z prawniczką, specjalistką ds. edukacji prawnej - ich koleżanki i koledzy poznali tajniki obowiązującego w Polsce systemu prawnego.

- Wyszliśmy z inicjatywą tego projektu, ponieważ wspólnie, całą grupą stwierdziliśmy, że tematyka edukacji prawnej uczniów jest istotnym problemem, który dotyka nas i naszych rówieśników. Uważamy, że podejmuje się za mało działań w tym temacie i powinno się zwiększać świadomość prawną, która - jak się okazuje - jest na stosunkowo niskim poziomie. Dlatego postanowiliśmy założyć nasz projekt Bona Fide - tłumaczy Krzysztof Ramut z II LO.

Licealiści podkreślają, że działania, które przeprowadzili już w toku realizacji projektu zaowocowały poprawą atmosfery w szkolnej społeczności. Pozytywnie wpłynęły na zachowanie uczniów, ich postawę w różnych okolicznościach.

- Świadomość swoich praw i obowiązków sprawia, że są oni bardziej odpowiedzialni za swoje działania, a także bardziej zaangażowani w życie szkolne. Projekty edukacyjne dotyczące praw i obowiązków uczniów są niezwykle istotne dla budowania pozytywnej szkolnej rzeczywistości. Dają one uczniom narzędzia do rozwoju osobistego oraz budowania świadomego i odpowiedzialnego społeczeństwa. Dlatego też warto kontynuować i rozwijać tego typu inicjatywy, aby szkoła była miejscem, w którym każdy uczeń czuje się bezpiecznie i jest akceptowany - podkreślają licealiści z II LO.

Laura Tomaszewska, współorganizatorka projektu zauważa, że to w szkole kształtują się osobowość i system wartości nastolatków. W miejscu codziennej nauki młodzież rozwija również umiejętności społeczne.

- Dlatego tak istotne jest, aby uczniowie mieli świadomość swoich praw i obowiązków wobec szkoły, nauczycieli i siebie nawzajem. Jest to temat bardzo istotny, ponieważ ma wpływ na rozwój, samopoczucie, poziom bezpieczeństwa - zaznacza Laura.

Program "Zwolnieni z Teorii" powstał w 2014 r. Jego uczestnicy realizują własne projekty społeczne przy wsparciu platformy zwolnienizteorii.pl.

- Po rejestracji użytkownik uzyskuje dostęp do praktycznych informacji z dziedziny zarządzania projektami i pokrewnych, które umożliwiają skuteczne działanie na rzecz rozwiązania wybranego problemu społecznego. Za zrealizowany w praktyce projekt uczestnicy uzyskują międzynarodowe certyfikaty biznesowe, sygnowane m.in. przez Project Management Institute ATP. W ciągu pierwszych dwóch lat działania programu skorzystało z niego 18 tysięcy osób, których działania dotarły do 5 milionów beneficjentów - podaje Encyklopedia Wikipedia.

Liczba uczestników wyjątkowej, cyklicznej olimpiady z roku na rok sukcesywnie się zwiększa. Do pierwszej edycji "Zwolnionych z Teorii" przystąpiło 7149 młodych ludzi. 1443 osoby ukończyły swoje projekty i zostały finalistami. W kolejnym roku szkolnym i akademickim (2015/2016) uczniów, którzy podjęli wyzwanie było już 11 144, a finalistów - 2316.

Przed rokiem, w dziewiątym finale przedsięwzięcia wzięło udział 6226 osób, które zrealizowały łącznie 1243 projekty.

Główną nagrodą za wygranie olimpiady Zwolnieni z Teorii jest Złoty Wilk.

od 7 lat
Wideo

META nie da ci zarobić bez pracy - nowe oszustwo

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na jaslo.naszemiasto.pl Nasze Miasto