Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Życie to nie Facebook i Henio na podium. Press opublikował ranking najlepszych virali [wideo]

Redakcja
tesco apel henia
tesco apel henia Xantus.pl
Doceniono "Apel Henia do polskich piłkarzy" firmy Xantus z Wrocławia.

Magazyn "Press" opublikował pierwszy polski ranking najlepszych virali (czyli spotów w sieci) i kampanii viralowych z ostatnich dwóch lat. W skład jury weszło dziewięciu ekspertów.

Pierwsze miejsce w zestawieniu zajął spot zrealizowany dla kampanii PCK "Życie to nie Facebook". Jego reżyserem jest Bart Pogoda, fotoreporter, podróżnik i twórca filmowy, pochodzący z Dolnego Śląska, autor pierwszego fotobloga w Polsce.

Kampania "Życie to nie Facebook" została przygotowana przez Saatchi&Saatchi dla PCK, ostrzega przed przypadkowymi kontaktami i zarażeniem AIDS. W ciągu dwóch dni materiał obejrzało ponad 2 mln użytkowników.

Numer 1

Drugi miejsce na podium zajął Henio, a właściwie jego apel do polskich piłkarzy (Pride&lory Interactive dla Tesco Polska). Spot zrealizowała wrocławska firma Xantus, znana m.in. kreskówki "Włatcy Móch". Za scenariusz odpowiadała Pride&lory Interactive. Nieco ciapowaty i obły Henio zostaje w filmiku supermanem murawy, Messim (a raczej Hessim) i Zidane w jednej osobie. W spocie, oprócz animacji 3D, pojawiają się także elementy 2D, które nawiązują do kultowego niegdyś japońskiego serialu o „Kapitanie Tsubasie”.

Numer 2

Co ciekawe, wysoko w rankingu, bo na czwartym miejscu, znalazł się inny filmik reklamujący ten sam market: „Natanek Batmanek”, również zrealizowany przez fimrę Xantus i Pride&lory Interactive. Przemowa Henia, inspirowana kontrowersyjnymi kazaniami, biła w sieci rekordy oglądalności. W zaledwie trzy dni od premiery viral obejrzało ponad milion użytkowników serwisu YouTube.

Numer 4

Trzecie miejsce w zestawieniu magazynu "Press" zajął spot z aktorem Bartłomiejem Topą "Autyzm wprowadza zmysły w błąd" fundacji Synapsis. Aktor zagrał tak wiarygodnie, że podejrzewano go nawet o nadużywanie narkotyków i alkoholu.

czytaj: Bartek (w)Topa? "To zadanie aktorskie"

Numer 3

Poniżej prezentujemy pozostałe virale, które znalazły się w najlepszej dziesiątce "Press":

„Armageddonetia” (Bartosz Morawski dla Netii)

„Serce i Rozum” – „Kaszpirowski” (Adv.pl dla Telekomunikacji Polskiej)


„Niesamowity trick Roberta Lewandowskiego” (Interactive Solutions dla Gillette)

„Łowcy promocji” (Gong dla Ceno)


„Czerwony Kapturek – wersja bez wilka” (TBWA Warszawa dla WWF Polska)


„Luís Figo. Najlepszy hattrick w historii” (Tequila Polska dla Tyskie)


Który viral Waszym zdaniem najbardziej zasługuje na uznanie?

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Powrót reprezentacji z Walii. Okęcie i kibice

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na wroclaw.naszemiasto.pl Nasze Miasto