Magazyn "Press" opublikował pierwszy polski ranking najlepszych virali (czyli spotów w sieci) i kampanii viralowych z ostatnich dwóch lat. W skład jury weszło dziewięciu ekspertów.
Pierwsze miejsce w zestawieniu zajął spot zrealizowany dla kampanii PCK "Życie to nie Facebook". Jego reżyserem jest Bart Pogoda, fotoreporter, podróżnik i twórca filmowy, pochodzący z Dolnego Śląska, autor pierwszego fotobloga w Polsce.
Kampania "Życie to nie Facebook" została przygotowana przez Saatchi&Saatchi dla PCK, ostrzega przed przypadkowymi kontaktami i zarażeniem AIDS. W ciągu dwóch dni materiał obejrzało ponad 2 mln użytkowników.
Numer 1
Drugi miejsce na podium zajął Henio, a właściwie jego apel do polskich piłkarzy (Pride&lory Interactive dla Tesco Polska). Spot zrealizowała wrocławska firma Xantus, znana m.in. kreskówki "Włatcy Móch". Za scenariusz odpowiadała Pride&lory Interactive. Nieco ciapowaty i obły Henio zostaje w filmiku supermanem murawy, Messim (a raczej Hessim) i Zidane w jednej osobie. W spocie, oprócz animacji 3D, pojawiają się także elementy 2D, które nawiązują do kultowego niegdyś japońskiego serialu o „Kapitanie Tsubasie”.
Numer 2
Co ciekawe, wysoko w rankingu, bo na czwartym miejscu, znalazł się inny filmik reklamujący ten sam market: „Natanek Batmanek”, również zrealizowany przez fimrę Xantus i Pride&lory Interactive. Przemowa Henia, inspirowana kontrowersyjnymi kazaniami, biła w sieci rekordy oglądalności. W zaledwie trzy dni od premiery viral obejrzało ponad milion użytkowników serwisu YouTube.
Numer 4
Trzecie miejsce w zestawieniu magazynu "Press" zajął spot z aktorem Bartłomiejem Topą "Autyzm wprowadza zmysły w błąd" fundacji Synapsis. Aktor zagrał tak wiarygodnie, że podejrzewano go nawet o nadużywanie narkotyków i alkoholu.
czytaj: Bartek (w)Topa? "To zadanie aktorskie"
Numer 3
Poniżej prezentujemy pozostałe virale, które znalazły się w najlepszej dziesiątce "Press":
„Armageddonetia” (Bartosz Morawski dla Netii)
„Serce i Rozum” – „Kaszpirowski” (Adv.pl dla Telekomunikacji Polskiej)
„Niesamowity trick Roberta Lewandowskiego” (Interactive Solutions dla Gillette)
„Łowcy promocji” (Gong dla Ceno)
„Czerwony Kapturek – wersja bez wilka” (TBWA Warszawa dla WWF Polska)
„Luís Figo. Najlepszy hattrick w historii” (Tequila Polska dla Tyskie)
Który viral Waszym zdaniem najbardziej zasługuje na uznanie?
źródło: Śmieszno i straszno, Press, AO
czytaj też:
- Dobrze wiedzieć. Nowy projekt UWr ma inspirować studentów [wideo]
- Chamlety 2011 wybrane. Polityczny striptiz i podłoga z cellulitem
Polish Masters we Wrocławiu - bilety | Przystanek Woodstock 2012 | Slot Art Festival 2012 - program | Koncert Queen na Rock in Wrocław |
Powrót reprezentacji z Walii. Okęcie i kibice
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?