18+

Treść tylko dla pełnoletnich

Kolejna strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich. Jeśli chcesz do niej dotrzeć, wybierz niżej odpowiedni przycisk!

Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Za dwa tygodnie kolej zamknie tunel pod Dworcem Głównym we Wrocławiu

Magdalena Kozioł
Mikołaj Nowacki
Remont przejścia prowadzącego na perony między ulicami Piłsudskiego i Suchą we Wrocławiu ma rozpocząć się 20 czerwca. Tę datę na swojej stronie internetowej podała firma Budimex, która wykonuje prace na wrocławskim Dworcu Głównym.

Budimex potwierdził też nasze informacje z 27 maja o tym, jak po zamknięciu tunelu podróżni będą docierać do pociągów. Wcześniej ta firma i PKP odmawiały oficjalnie jakichkolwiek informacji na ten temat. Dzisiaj sprawa jest przesądzona: na perony pasażerowie będą dochodzić od strony ul. Suchej przez plac budowy, gdzie właśnie jest stawiany pawilon południowy dworca. Potem przez stare przejście (gdzie kiedyś ustawiane były budki z pitą, knyszą i frytkami) dostaną się na perony 3, 4 i 5.

Zobacz też: Na wrocławskim dworcu głównym szklą perony (FILM)

Czy tym przejściem dotrą do ulicy Peronowej? To pozostaje tajemnicą. Nieoficjalnie wiadomo, że inwestor miał plan, by po wylaniu zadaszenia nad parkingiem podziemnym pasażerowie szli na ul. Piłsudskiego.

Dzisiaj Budimex zdradza jedynie, że remont tunelu miejskiego między Suchą a Piłsudskiego zakończy się w drugiej połowie grudnia. Do tego czasu budowlańcy mają tam wymienić posadzkę i odnowić kostkę ceglaną, którą są wyłożone ściany. Czy po tych zabiegach tunel zostanie ponownie uruchomiony? Tego nie wiadomo. PKP chcą w tej sprawie zrobić specjalną konferencję, ale terminu wciąż nie podają.

Pierwotnie kolej tunel planowała zamknąć 10 maja. To się nie udało, bo pomysł oprotestowali urzędnicy marszałka, ci z wrocławskiego magistratu, a także wszyscy przewoźnicy. Za groźną dla zdrowia i życia ludzi uznali oni koncepcję, by biegali oni do pociągów dookoła dworca przez ul. Małachowskiego, Pułaskiego na Suchą albo od Piłsudskiego przez Stawową do Suchej. Nie dość, że było to groźne, to mogło wydłużyć czas dojścia tam o kilkanaście minut. Teraz widać, że PKP już zrezygnowały z forsowania tego zamysłu.

Zobacz też: Kolej nie otworzy wyremontowanych dworców

Ale firma nadal nie podaje precyzyjnego terminu oddania peronu 4. Jeszcze wczoraj kilkudziesięciu pracowników układało tam płytki na peronie i montowało szklany dach. Nie ma pewności, czy PKP zdecydują się w tym samym dniu na zamknięcie tunelu pod dworcem i oddanie do użytku "czwórki". Budimex i PKP mają rok na skończenie tej inwestycji. Czy to się uda? Czy zaskoczą podróżnych i kibiców, którzy przyjadą do Wrocławia na Euro?

od 7 lat
Wideo

Wyniki II tury wyborów samorządowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na wroclaw.naszemiasto.pl Nasze Miasto