Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Z Chorwacji aż po Bałtyk

Simona Salwirak (BW)
Około 90 tys. złotych kosztowało przygotowanie międzynarodowego szlaku rowerowego z Wrocławia do Poznania. Teraz w powiecie trzebnickim jest około 400 kilometrów ścieżek dla cyklistów.

Około 90 tys. złotych kosztowało przygotowanie międzynarodowego szlaku rowerowego z Wrocławia do Poznania. Teraz w powiecie trzebnickim jest około 400 kilometrów ścieżek dla cyklistów. – A będzie jeszcze więcej – zarzekają się urzędnicy.
Trasa Eurovelo 9 biegnie od Adriatyku do Bałtyku. W Polsce poszczególnymi odcinkami zajmują się gminy, przez które prowadzi szlak, i organizacje turystyczne. Dwustukilometrowym fragmentem między Wrocławiem i Poznaniem, który właśnie otwarto, zaopiekowało się Stowarzyszenie Gmin Turystycznych Wzgórz Trzebnickich i Doliny Baryczy, Urząd Miejski w Miliczu oraz Związek Gmin Turystycznych „Wielkopolska Gościnna”.

– Staraliśmy się o fundusze i dostaliśmy je. W sumie około 90 tysięcy złotych. Wystarczyło, żeby ze starych szlaków PTTK zrobić trasę z prawdziwego zdarzenia – tłumaczy Adam Stocki, prezes Stowarzyszenia. – Każdy szlak musieliśmy zinwentaryzować i opisać, a dla turystów przygotować dokładne mapy.
Teraz powiat trzebnicki może się pochwalić 400 kilometrami tras przygotowanych dla miłośników rowerów. Eurovelo 9 na odcinku Wrocław – Poznań biegnie przez najbardziej urokliwe dla turystów miejsca. Bazylika, Wzgórza Trzebnickie czy milickie stawy to jedne z wielu atrakcji przyrodniczych i architektonicznych, czekających na turystów. Organizatorzy zadbali o odpowiednie oznakowania i bezpieczny przejazd. Dalej trasę przejmuje Związek Gmin Turystycznych z Wielkopolski.
– Są oczywiście takie miejsca, w których trzeba przeciąć miasto. Większą część trasy można jednak pokonać traktem leśnym lub wiejską drogą – tłumaczy Małgorzata Jankowiak ze Stowarzyszenia.
– Takie trasy to raj dla miłośnika turystyki rowerowej – uważa wrocławski cyklista Marek Kowal. – W każdy weekend szukam nowych okolic do odwiedzenia. A dzięki takim szlakom o wiele łatwiej podróżować. •

Surowe wymagania

Ścieżki w systemie Eurovelo muszą spełniać wiele wymagań. Między innymi: przechodzić przez centra miast, mieć co najmniej 80 proc. nawierzchni asfaltowej, umożliwiać jazdę dwóch osób obok siebie i nie przekraczać nachylenia 6 proc. na podjazdach. Musi przebiegać tak, żeby sklepy pojawiały się nie rzadziej niż co 30 km, noclegi co 50 km, a transport publiczny co 150 km.

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Z Chorwacji aż po Bałtyk - Warszawa Nasze Miasto

Wróć na wroclaw.naszemiasto.pl Nasze Miasto