Średni wynik wrocławian, to 28,3 pkt, a Dolnoślązaków - 24,8 pkt. Najsłabiej wypadł powiat legnicki (22,1 pkt). Maksymalna liczba punktów możliwych do uzyskania, to 40. Sprawdzian szóstoklasisty pisało w kwietniu tego roku 25045 uczniów z Dolnego Śląska. Tylko jeden uczeń w całym regionie nie zdobył ani jednego punktu. Aż 90 szóstoklasistów może pochwalić się za to kompletem punktów.
Zobacz szczegółowe wyniki sprawdzianu w powiatach
Każdy test miał sprawdzić kilka umiejętności:
Czytanie - było badane dziesięcioma zadaniami zamkniętymi, odnoszącymi się do dwóch tekstów - do fragmentu zbeletryzowanej biografii Karola Gaussa oraz do fragmentów wiersza Jana Brzechwy pt. Sum.
Najlepiej, wg Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej, uczniowie poradzili sobie z rozwiązaniem zadania 6. - na podstawie przesłanek zawartych w anegdocie z życia Gaussa poprawnie wskazało cechę bohatera tekstu 96 proc. zdających.
Najtrudniejsze okazało się zadanie 14. związane z odczytaniem i uogólnieniem kluczowej sytuacji z wiersza Brzechwy. Tylko co drugi uczeń potrafił wskazać zadanie z problemem analogicznym do tego, przed którym stanął tytułowy sum.
Pisanie - było sprawdzane dwoma zadaniami otwartymi. W zadaniu 25. trzeba było opisać konkretny (przedstawiony na ilustracji) znaczek pocztowy, a w zadaniu 26. - zredagować zaproszenie.
Najlepiej tegoroczni szóstoklasiści poradzili sobie ze spełnieniem wymogów poprawności interpunkcyjnej w opisach znaczka - za ten aspekt swoich wypowiedzi otrzymali 77 proc. punktów możliwych do uzyskania.
Najniższe wyniki w pisaniu otrzymali uczniowie za funkcjonalność stylu opisu i użycie słów określających zależności przestrzenne opisywanych elementów znaczka (31 proc. punktów) oraz za sformułowanie zaproszenia z wszystkimi niezbędnymi informacjami i z wymaganą
formą grzecznościową (30 proc. punktów).
Rozumowanie - było sprawdzane czterema zadaniami zamkniętymi i dwoma otwartymi. Najłatwiejsze dla tegorocznych szóstoklasistów było zadanie 23., w którym należało wyznaczyć liczbę ciastek w małym opakowaniu z uwzględnieniem podanych w treści zależności.
Uczniowie otrzymali za to zadanie 77 proc. punktów możliwych do uzyskania. Najtrudniejsze okazały się dwa zadania zamknięte. Zadanie 7. wymagało od ucznia ustalenia daty wydarzenia opisywanego w tekście i umieszczenia tej daty w odpowiednim przedziale czasowym, natomiast zadanie 16. - wyznaczenia długości krawędzi sześcianu. Z tymi zadaniami poradził sobie tylko co drugi zdający.
Korzystanie z informacji - było badane czterema zadaniami zamkniętymi. Najlepiej szóstoklasiści poradzili sobie z zadaniem 9., w którym należało znaleźć w tabeli daty urodzin i porównać je, by wskazać osobę najstarszą. Zadanie to poprawnie rozwiązało 90 proc. uczniów.
Najtrudniejsze okazało się zadanie 11. - tylko 28 proc. zdających ustaliło najdłuższy przedział czasowy między podanymi w tabeli datami.
Wykorzystywanie wiedzy w praktyce - było sprawdzane dwoma zadaniami zamkniętymi i dwoma otwartymi.
Najlepiej uczniowie poradzili sobie z rozwiązaniem zadania 18., w którym należało obliczyć cenę paczki naklejek. Poprawną odpowiedź wskazało w nim 54% zdających. Najtrudniejsze okazało się zadanie 24. Wymagało ono wykonania kilku obliczeń w celu wyznaczenia kwoty miesięcznych oszczędności dziewczynki. Uczniowie uzyskali za to zadanie jedynie 44% punktów możliwych do zdobycia.
(na podstawie informacji OKE)
Wielki Piątek u Ewangelików. Opowiada bp Marcin Hintz
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?