Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Wrocławska Inicjatywa Rowerowa walczy o przejście na skrzyżowaniu Pułaskiego z Kościuszki

LM
Tomasz Hołod
Wrocławska Inicjatywa Rowerowa walczy o zachowanie przejścia dla pieszych na skrzyżowaniu ulic Pułaskiego i Kościuszki. Według planów, po remoncie ulicy ma ono zostać zlikwidowane.

W swoim oświadczeniu stowarzyszenie stwierdza, że po raz kolejny piesi stali się ofiarą walki o przepustowość skrzyżowań. Inicjatywa przypomina też najbardziej nieudane, ich zdaniem zmiany, organizacji skrzyżowań.

O planach remontu pisaliśmy wcześniej: Wreszcie wyremontują ul. Pułaskiego

Oświadczenie Wrocławskiej Inicjatywy Rowerowej:

W nawiązaniu do spotkania roboczego dotyczącego projektu remontu ul. Pułaskiego wyrażamy swoje negatywne stanowisko wobec planów likwidacji przejścia dla pieszych po południowej stronie skrzyżowania Pułaskiego / Kościuszki.
Nie do przyjęcia jest dla nas argumentacja przedstawiona na spotkaniu, iż likwidacja podyktowana jest troską o bezpieczeństwo pieszych. Naszym zdaniem likwidacja przejścia spowoduje znaczne upośledzenie komunikacji pieszej w tym rejonie, a także wygeneruje zachowania sprzeczne z tezą o bezpieczeństwie: nielegalne pokonywanie ulicy w tym miejscu nie będzie należało do bezpiecznych, jednakże stojąc przed perspektywą straty 7 minut na pokonanie czterech sygnalizacji, można „w ciemno” zakładać, iż część pieszych zdecyduje się na przekroczenie jezdni w miejscu pozbawionym przejścia.

ZOBACZ NASZ SERWIS ROWERZYSTY

Inicjatywa przypomina też o nieprzemyślanych remontach, które wbrew intencjom, zmniejszyły bezpieczeństwo pieszych i rowerzystów, kosztem samochodów:

Strzegomska / Gubińska – skandaliczna likwidacja bardzo potrzebnego przejścia dla pieszych (2010 rok) na centralnym skrzyżowaniu osiedla Nowy Dwór, podyktowana nadrzędną priorytetem zachowania przepustowości dla samochodów. Nie zostawiono nawet rezerw terenowych na dodanie przejścia w przyszłości, pomimo protestów Rady Osiedla oraz naszych. Skutkiem tego jest bardzo duże wydłużenie czasu potrzebnego na pokonanie krzyżówki i wygenerowanie bardzo niebezpiecznych zachowań.

Wyszyńskiego / Benedyktyńska – wykonana podczas przebudowy ul. Sienkiewicza (2005 rok) likwidacja przejścia spowodowała mocne upośledzenie relacji Benedyktyńska – Hlonda. W skutek decyzji o nadaniu bezwzględnego priorytetu dla komunikacji zmotoryzowanej (zabrakło nawet miejsca na dociągnięcie drogi rowerowej do Sienkiewicza), obecnie funkcjonuje tu „dzika” i niebezpieczna (zwłaszcza dla osób z wózkami – udających się np. do Ogrodu Botanicznego) przeprawa przez jezdnię i torowisko.

Jedności Narodowej / Żeromskiego – brak uwzględnienia potrzeb ruchu rowerowego oraz likwidacja przejścia w trakcie tej skandalicznej przebudowy (2004 rok) doprowadziła do poważnych protestów społecznych. W ich konsekwencji miasto musiało wykonać niezaplanowaną wcześniej (substandardową i pourywaną) „drogę rowerową”, a także oddać pieszym zlikwidowane przejście na wysokości wylotu ul. Żeromskiego. Koszty te pokryli oczywiście podatnicy.

Wyb. Wyspiańskiego / Norwida – przełożenie, zamiast dodania, przejścia dla pieszych z zachodniej na wschodnią stronę skrzyżowania (2009 rok) w tym ważnym punkcie kampusu Politechniki Wrocławskiej powoduje niebezpieczne pokonywanie skrzyżowania w miejscu, gdzie uprzednio istniało przejście dla pieszych.

Rondo Reagana – zaniechanie wykonania naziemnych przejść dla pieszych na wyspę centralną, pomimo istniejącej fizycznie i udowodnionej naukowo możliwości przeprowadzenia pieszych (nawet bez zmiany istniejącej sygnalizacji !), stanowi absolutne kuriozum i świadczy o niezdrowym podporządkowaniu decyzji magistratu interesom prywatnego inwestora, kosztem mieszkańców miasta. Piesi spieszący na wyspę wykorzystują luki w działaniu programów sygnalizacji przechodząc przez szeroką jezdnię, co jest oczywiście zachowaniem niebezpiecznym."

Czytaj też: Kolej zamknie tunel na Głównym. Na perony pójdziemy dookoła dworca

Rzeczą dla nas oczywistą jest prawdziwy powód likwidacji przejścia na Pułaskiego: nadanie prymatu dla przepustowości skrzyżowania dla ruchu zmotoryzowanego nad ruchem pieszym. Stąd argument o bezpieczeństwie pieszych jest bezpodstawny – likwidacja doprowadzi do podobnej sytuacji jak na przywołanych przykładach.
Wobec powyższych argumentów sprzeciwiamy się planom likwidacji przejścia na skrzyżowaniu ul. Pułaskiego / Kościuszki.
- kończy swoje oświadczenie Wrocławska Inicjatywa Rowerowa.

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na wroclaw.naszemiasto.pl Nasze Miasto