Wiele autobusów zwykłych linii straciło nawet po kilkadziesiąt kursów dziennie. To, że mamy 1866 kursów mniej, niż rok temu (wzięte pod uwagę są wszystkie autobusy i tramwaje bez autobusów strefowych, obsługujących sąsiednie gminy), nie wynika z tego, że zniknęły popularne linie E czy też 139. Same Tramwaje 31 Plus, 32 Plus i 33 Plus wyrównują, a nawet przewyższają tę stratę. Kursy znikają głównie z innych linii.
Ile autobusów i tramwajów zniknęło? Zobacz szczegółowe wyliczenia na stronie internetowej Gazety Wrocławskiej
Na koszmarnie zatłoczone tramwaje, głównie przed godz. 9 rano i po południu, narzekają mieszkańcy właściwie całego Wrocławia.
Według magistratu, komunikacja miejska się poprawia, a jej wydajność należy mierzyć w tzw. pociągokilome-trach (w przypadku tramwajów) i wo-zokilometrach (autobusy), podających, ile kilometrów wykonały pojazdy wrocławskiej komunikacji miejskiej.
- Liczenie pojedynczych kursów nie ma sensu. Skoro kursów jest mniej, to jak wytłumaczyć to, że chociażby tramwaje przejechały w zeszłym roku 11.562 tys. km, a w tym roku planujemy 12.400 tys. km? - pyta Paweł Czuma, rzecznik prasowy urzędu miasta.
Sęk w tym, że wrocławianie woleliby jednak, by pojazdy MPK kursowały częściej, a nie pokonywały coraz dłuższe trasy.
Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?