Wrocław: Trzy wiadukty nad ul. Grabiszyńską gotowe (ZDJĘCIA)

Ostatnie przęsło wiaduktu nad ul. Grabiszyńską już przesunięte. Do dworca Wrocław Główny pociągi pojadą teraz szybciej i bardziej płynnie.

Trzy wiadukty są już nad ulicą Grabiszyńską. To łącznie 708 ton stali. Tak dobiega końca jeden z kluczowych etapów modernizacji linii kolejowej z Wrocławia do Poznania.
- Teraz rozpoczniemy montaż trzeciego toru, prace te nie będą jednak w żaden sposób odczuwalne dla kierowców i pasażerów komunikacji miejskiej - zapewnia Tomasz Marcinów, kierownik robót z firmy Intercor.

24 października na ul. Grabiszyńską wróciły tramwaje, kierowcom oddano też do użytku obie jezdnie. W rejonie wiaduktu i nastawni Grabiszyn wymieniono łącznie 4 km torów i 7 km kabli sieci trakcyjnej. Zamontowano już 19 z 22 rozjazdów i 13 nowych semaforów.
- Przez wiadukt nad ul. Grabiszyńską prowadzą trasy wszystkich pociągów na stację Wrocław Główny z kierunku Węglińca, Jeleniej Góry i Wałbrzycha, Głogowa, Poznania, Kluczborka i Trzebnicy. W ciągu doby przejeżdża tędy 230 pociągów pasażerskich - wylicza Mirosław Siemieniec, rzecznik PKP Polskie Linie Kolejowe.

TAK NASUWANO OSTATNI WIADUKT NAD GRABISZYŃSKĄ

VIDEO http://get.x-link.pl/1425511c-9296-f8bc-79a8-a57d7eeb647f,255b50f8-e69b-8871-32fb-cd474239a836,embed.html

Po zakończeniu modernizacji linii kolejowej podróż z Wrocławia do Poznania skróci się z 2,5 godz. do 1 godz. i 40 minut. Będzie to jednak możliwe dopiero po zakończeniu remontów na odcinku wielkopolskim. PKP PLK ogłosiły już przetargi na te prace.

Od 18 października pociągi do Wrocławia Głównego mogą poruszać się po dwóch torach. Od grudnia pojadą po trzech. - Podróżni odczuli już efekty. Zwłaszcza ci dojeżdżający z kierunku Dzierżoniowa, Świdnicy i Trzebnicy. Ich pociągi dojeżdżają do Wrocławia Głównego - dodaje Mirosław Siemieniec. Docelowo zwiększy się też przepustowość tego odcinka. - Nowe rozjazdy i urządzenia sygnalizacyjne umożliwią zwiększenie prędkości pociągów w tym rejonie z 60 do 80 km/godz. - podkreśla rzecznik PKP PLK. Ruch ma być dzięki temu bardziej płynny, a fakt, że każdy tor będzie biegł po osobnym przęśle, ma sprawić, że w razie usterki lub konserwacji tylko jeden tor będzie mógł zostać wyłączony z ruchu.

Trzy nowe przęsła wiaduktu kolejowego zastąpiły dwie stalowe konstrukcje z XIX wieku. Pierwsze z nich zostało wymienione w ubiegłym roku, dwa kolejne pod koniec sierpnia br. i w minionym tygodniu.

Choć unikatowa konstrukcja tzw. kratownicy systemu Schwedlera trafiła na złom, zachowano kamienne ozdoby przyczółków - wróciły na swoje miejsce.

Zmienia się też przestrzeń pod wiaduktem - jest szerzej. Obok dwóch jezdni i torowiska zmieści się też chodnik i ścieżka rowerowa.

Koszt przebudowy wiaduktu to 15 mln zł, a modernizacja dolnośląskiego odcinka pochłonęła 1,3 mld zł.

Marcin Walków

Więcej na temat:

Komentarze

Liczba znaków do wpisania:  4000/4000

Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Jeśli uważasz, że któryś z komentarzy łamie regulamin, to wyślij nam link do tego artykułu na pomoc@naszemiasto.pl

Wybrane dla Ciebie

Powiązane

Więcej na temat:
Więcej na temat:
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, wyłącz Adblock na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3