Nie ponosimy odpowiedzialności za rzeczy pozostawione w szatniach i szafkach - to jedno z niedozwolonych postanowień, jakie było stosowane przez Wrocławski Park Wodny. Ogłoszenie takie jest niezgodne z prawem i nie zwalnia z odpowiedzialności za pozostawioną odzież. Zgodnie z prawem, z chwilą oddania do szatni ubrań dochodzi do zawarcia umowy przechowania i podmiot prowadzący szatnie zobowiązuje się do zachowania w stanie nienaruszonym rzeczy oddanej na przechowanie.
Dodatkowo Wrocławski Park Wodny w swoich regulaminach nie przewidywał możliwości zwrotu opłaty za niewykonaną usługę, a konsument ma do tego prawo, jeżeli do niewykonania usługi doszło z winy przedsiębiorcy. Kolejnym naruszeniem było zamieszczenie w regulaminie klauzuli umożliwiającej pobranie opłaty za rozpatrzenie reklamacji. Działanie takie jest zakazane, nawet gdy reklamacja okazała się nieuzasadniona.
Czytaj również: Ostatni moment na zakup opon letnich przed podwyżką cen
Za powyższe naruszenia interesów konsumentów na Wrocławski Park Wodny została nałożona kara w wysokości 17 706 zł. Firma odwoła się jednak od tej decyzji najpóźniej do 28 marca. - Nakładanie tej kary nie było konieczne. Wszystkie zakwestionowane przez UOKiK zapisy regulaminu zostały zmienione zgodnie ze wskazówkami - podkreśla rzecznik prasowy Parku Wodnego Mariusz Prasał.
Teraz, zgodnie z regulaminem, "Przed skorzystaniem z usług WPW S.A., korzystający są zobowiązani do umieszczenia wszystkich swoich rzeczy w szafce znajdującej się w szatni. Wrocławski Park Wodny S.A. nie ponosi odpowiedzialności za rzeczy pozostawione w szatni poza szafką oraz w szafce nieprawidłowo zamkniętej”.
Dodatkowo w nowym regulaminie czytamy „W przypadku zakwestionowania zasadności obciążenia kosztami usługi lub towaru, sporządzony zostanie odpowiedni materiał wyjaśniający” oraz „Sprzedane bilety wstępu i uiszczona opłata w przypadku skorzystania z usług WPW S.A. nie podlegają zwrotowi”.
Czytaj również: Kiedy masz prawo złożyć reklamację
Jeżeli potrzebujesz pomocy w dochodzeniu swoich praw konsumenta skontaktuj się powiatowym lub miejskim rzecznikiem konsumentów w urzędach miejskich lub starostwach powiatowych albo pod numerem telefonu 800 007 707 (od poniedziałku do piątku w godzinach od 9.00 do 17.00).
Wyniki II tury wyborów samorządowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?