Nowe torowisko zostanie wpięte do istniejącego na skrzyżowaniu ul. Legnickiej i Milenijnej. Pobiegnie Milenijną między jezdniami - tam zostanie wyciętych kilkanaście drzew - i skręci w stronę Pilczyckiej. Cały czas będzie przebiegało po północnej stronie ulicy, czyli od strony Kozanowa.
Za skrzyżowaniem z Kozanowską, przy Kolistej, powstanie nowy przystanek tramwajowy. Kolejny umiejscowiony będzie przed krzyżówką z Dokerską. Tu torowisko rozwidli się na dwie osobne nitki.
Jedna poprowadzi przez osiedle Kozanów, do pętli krańcowej przy ul. Gwareckiej. Na Dokerskiej wsiąść i wysiąść będzie można na dwóch przystankach zlokalizowanych w rejonie skrzyżowania z Sielską i dalej przy istniejącej dziś pętli autobusowej.
Ostatni przystanek końcowy zaplanowano na wysokości ogródków działkowych przy uli-cy Gwareckiej. Tu pasażerowie będą mogli też wysiąść, jeśli nie opuścili tramwaju wcześniej.
Drugą nitka nowego torowiska pojedziemy aż pod nowy stadion przy ul. Śląskiej. Krańcówka, czyli ostatni przystanek, będzie umieszczona na dawnej działce państwa Krzywdów przy Ślęzie. Tramwaj przejedzie przez nowy most, który stanie po północnej stronie obecnego.
Czytaj też: Tramwaj Plus będzie szybki, ale nie wszędzie
Wzdłuż Pilczyckiej powstaną też ekrany akustyczne. Według planów, mają wyrosnąć po obu stronach drogi, między skrzyżowaniem z Dokerską i Górniczą oraz między Modrą a Dokerską, od strony Kozanowa. A od skrzyżowaniem z Milenijną do Gwareckiej, wzdłuż torów zostanie wybudowana ścieżka rowerowa. Jej odnoga pobiegnie też wzdłuż Dokerskiej.
- Budowę torowiska i remont ulicy przeprowadzimy tak, by ulica była przygotowana do poszerzenia w przyszłości - mówi Marek Szempliński ze spółki Wrocławskie Inwestycje, która odpowiada za przebudowę dróg i torów wokół powstającego na Euro stadionu.
Okazuje się, że na czteropasmową ul. Pilczycką jest miejsce bez konieczności wyburzania wielu obiektów. Na wysokości kościoła Macierzyństwa Najświętszej Marii Panny, który stoi u zbiegu z ul. Gwarecką, drogę można poszerzyć. Torowisko tramwajowe biegnie na tyłach świątyni i wzdłuż istniejącej jezdni jest miejsce na dwa dodatkowe pasy. Bezpieczny jest też sklep PSS Społem po sąsiedniej stronie Pilczyckiej.
Szacuje się, że na poszerzenie ul. Pilczyckiej na całej długości potrzeba około 50 mln zł.
Więcej o komunikacji miejskiej w serwisie www.wroclawskiautobus.pl
Zobacz też: Wszystko o MPK. Opóźnienia, zmiany tras, awarie.
Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?