Wrocław: Na lotnisku są już rękawy (ZDJĘCIA)

Wrocławskie lotnisko zostało pierwszym regionalnym portem w kraju, w którym uruchomiono specjalne rękawy lotnicze. Jako pierwsi skorzystali z nich pasażerowie poniedziałkowego lotu z Warszawy.

Z rękawów korzystają wszystkie największe porty lotnicze w Europie. W Polsce do tej pory używało ich jedynie warszawskie Okęcie. Teraz dołączył do niego Wrocław.

– Rękawy, zgodnie z zapowiedzią, uruchomiliśmy jeszcze przed rozpoczęciem UEFA EURO 2012™. Infrastruktura wrocławskiego lotniska jest już dzięki temu w pełni gotowa do mistrzostw, a pasażerowie mogą w pełni korzystać ze wszystkich udogodnień nowego terminalu – mówi Dariusz Kuś, prezes Portu Lotniczego Wrocław.

Pierwsi pasażerowie skorzystali ze specjalnych rękawów w poniedziałek 7 maja. O Wrocławia przylecieli z Warszawy Embraer’em 195 w barwach PLL LOT.

ZOBACZ I PODYSKUTUJ: DWORZEC GŁÓWNY BĘDZIE GOTOWY DO KOŃCA MAJA? (FOTO)

Urządzenia dotarły do Wrocławia pod koniec kwietnia i zostały zamontowane od razu po zakończeniu ostatnich prac na płycie postojowej. Znajdują się na stałe przy klatkach numer 2 i 4.

– Rękawy „uszyła” szwedzka firma FMT z Trelleborga – światowy potentat w produkcji tego rodzaju rozwiązań - a z identycznych urządzeń korzysta m.in. międzynarodowy port w Kopenhadze – mówi Przemysław Marcinkowski, kierownik projektu rozbudowy Portu Lotniczego Wrocław.

Wrocławskie lotnisko zgodnie z planem korzysta z dwóch rękawów, mimo że docelowo w terminalu istnieje możliwość zamontowania nawet sześciu takich urządzeń. – Decyzja o zakupie i montażu kolejnych rękawów będzie zależała od zapotrzebowania lotniska i przewoźników. Dziś dwa w zupełności nam wystarczą – mówi Dariusz Kuś.

Lotnisko szacuje, że jeden rękaw będzie mógł obsłużyć nawet 8 operacji dziennie. Mogą z nich korzystać duże samoloty pasażerskie, np. maszyny linii Lufthansa, PLL LOT, OLT Express, Eurolot, Wizz Air i Ryanair oraz linie czarterowe. Jednak decyzja w tej sprawie zawsze należy do przewoźnika. Wiadomo, że z rękawów nie skorzystają mniejsze samoloty (ATR), które nie są przystosowane do podłączenia do tego typu urządzeń. Rzadziej będą z nich korzystać tani przewoźnicy. – To wynika z potrzeby bardzo szybkiego rozładunku maszyny. Rękawy są bardzo komfortowe z punktu widzenia pasażera, jednak można je zamontować tylko do przedniego wejścia do samolotu – wyjaśnia Przemysław Marcinkowski.

Rękawy znacznie ułatwią obsługę wzmożonego ruchu podróżnych podczas piłkarskich mistrzostw Europy, w zbliżającym się okresie wakacyjnym oraz w perspektywie stale zwiększającej się liczby pasażerów na wrocławskim lotnisku.

Źródło: materiały prasowe

as

Więcej na temat:

Komentarze

Liczba znaków do wpisania:  4000/4000

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Jeśli uważasz, że któryś z komentarzy łamie regulamin, to wyślij nam link do tego artykułu na pomoc@naszemiasto.pl

Wybrane dla Ciebie

Powiązane

Więcej na temat:
Więcej na temat:

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, wyłącz Adblock na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3