Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Wrocław: Kolejne plusy AOW. Tym rezem zyskają pasażerowie i piesi

Jerzy Wójcik
Piesi wreszcie będą mieli więcej czasu na przejście przez ulice
Piesi wreszcie będą mieli więcej czasu na przejście przez ulice Paweł Relikowski
W ciągu kilku najbliższych miesięcy sporo zmieni się na wrocławskich ulicach. Zamysł jest taki, żeby po otwarciu obwodnicy jeszcze więcej zyskali mieszkańcy poruszający się po Wrocławiu.

Zobacz mapę AOW

- Obwodnica przynosi wymierne efekty. Liczba aut ciężarowych wjeżdżających do miasta spadła w niektórych miejscach nawet czterokrotnie - twierdzi Elwira Nowak z wydziału inżynierii miejskiej magistratu. Ale to nie koniec ułatwień, jakie Wrocław zyska dzięki obwodnicy. Magistrat chce podjąć kolejne kroki, które ułatwią życie pieszym, pasażerom komunikacji miejskiej i kierowcom aut osobowych. Co się zmieni?

Sygnalizacja świetlna
Dzięki światłom na wlotach do miasta urzędnicy będą ograniczali liczbę wjeżdżających pojazdów. Zielone światło na wjeździe od alei Karkonoskiej już skrócono o 8 sekund. Ten czas został dodany kierowcom, którzy wyjeżdżają z ul. Zwycięskiej na Karkonoską i odwrotnie. Korekty będą robione na kolejnych wlotach do miasta, m.in. od ulic: Opolskiej, Żmigrodzkiej czy Jana III Sobieskiego, gdzie planowana jest budowa dodatkowej sygnalizacji (przy krzyżówce z Irkucką). Dzięki zmianie programów sygnalizacji na przejściach dla pieszych, mieszkańcy przestaną biegać przez zebry, bo będą mieć więcej czasu. Zielone światło wydłużono na razie przy ul. Krupniczej (przy skrzyżowaniu z ul. Kazimierza Wielkiego).

Torowiska
Wydzielone torowiska umożliwiają szybszy przejazd tramwajów przez ul. Trzebnicką, Reymonta czy Podwale. Następne wydzielenia już w przyszłym roku, m.in. wzdłuż Jedności Narodowej czy Sienkiewicza.

Komunikacja miejska
Trwa projektowanie dwóch nowych przystanków tramwajowych w centrum miasta. Pojawią się przy przejściu dla pieszych przez Kazimierza Wielkiego (na wysokości Gepperta) oraz przy ul. Piaskowej w pobliżu placu Nowy Targ. Urzędnicy planują też nowy buspas wzdłuż al. Jana III Sobieskiego od wiaduktu do centrum Korona.

Piesi
Zyskają w przyszłym roku nowe przejście przez most Osobowicki, na wysokości ul. Osobowickiej. Natomiast na ul. Wyszyńskiego powstaną tzw. azyle dla pieszych, które ułatwią przejście przez jezdnię. Także na istniejących przejściach, gdzie jezdnie trzeba przekraczać na dwa albo nawet na trzy razy (np. przy Kazimierza Wielkiego), cykle zostaną lepiej skoordynowane, żeby pieszy nie tracił czasu.

A co Ty sądzisz o AOW? Czy otwarcie obwodnicy przynosi efekty? Podyskutuj

Zobacz także: Straż miejska pojeździ hybrydową toyotą

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Polskie myśliwce w powietrzu

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na dolnoslaskie.naszemiasto.pl Nasze Miasto