Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Wrocław. Kierowcy mogą odetchnąć z ulgą. Wreszcie widać koniec remontu ul. Hubskiej. Kiedy się skończy drogowy horror?

MK
Tak wygląda ulica Hubska - opuszczona ulica w centrum Wrocławia
Tak wygląda ulica Hubska - opuszczona ulica w centrum Wrocławia Jaroslaw Jakubczak / Polska Press
Już na początku czerwca będziemy mogli przejechać ul. Hubską. Skąd ta nagła zmiana?

Miasto wreszcie wybrało firmę, która dokończy prace po hiszpańskiej Balzoli. Wrocław zdecydował się dopłacić do inwestycji 6 mln zł. Jedyny zainteresowany inwestycją wykonawca zażądał o tyle większej sumy, niż miasto przygotowało w swoim budżecie.

Za drugim podejściem udało się rozstrzygnąć przetarg na dokończenie prac przy przebudowie ul. Hubskiej. Urzędnicy musieli jednak znaleźć brakujące 5,8 mln, bo o tyle była wyższa oferta konsorcjum Pro-Tra Building i Zakładu Sieci i Zasilania od kwoty, jaką na inwestycję zamierzało przeznaczyć miasto.

Umowa powinna zostać podpisana jeszcze w lutym. Miasto za dokończenie prac po wyrzuconej w grudniu z placu budowy hiszpańskiej Balzoli, zapłaci w sumie 21,5 mln zł. Wykonawca będzie miał trzy miesiące na oddanie ulicy i torowiska do użytku. A do wykonania zostało około jednej trzeciej prac. Budowlańcy będą musieli przede wszystkim dokończyć budowę torowiska, sieci trakcyjnej, nowej jezdni, oświetlenia drogowego i sygnalizacji świetlnej, a także nasadzić czternaście drzew wzdłuż ul. Hubskiej i odtworzyć tereny zielone pomiędzy ul. Suchą a wiaduktem, Suchą a Dyrekcyjną, Dyrekcyjną a Hubską oraz trawnika na ul. Dyrekcyjnej.

Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, oddanie do użytku torowiska na ul. Hubskiej od skrzyżowania z Glinianą do Pułaskiego sprawi, że jeszcze przed wakacjami pojadą nim tramwaje linii 16, która zniknęła z rozkładu jazdy osiem lat temu. Tramwaje będą kursowały z Tarnogaju do zoo przez Hubską, Pułaskiego, pl. Wróblewskiego, most Grunwaldzki i Rondo Reagana.

Perypetie z przebudową ul. Hubskiej trwają jednak od kilku miesięcy. Według wstępnych planów, ulicą - w tym tramwajami po nowym torowisku - mieliśmy jeździć pod koniec września ubiegłego roku. Wykonawca - hiszpańskie konsorcjum Balzola nie wywiązało się jednak z terminu i - zadaniem urzędników - nie dawało gwarancji, że skończy prace do wiosny. W związku z tym urzędnicy rozwiązali umowę z Hiszpanami i zaczęli szukać firmy, która dokończy prace na opuszczonym placu budowy.

Pierwszy przetarg na dokończenie inwestycji miasto chciało rozstrzygnąć przed miesiącem, ale wtedy okazało się że na dokumentach złożonych przez budowlańców online brakuje odpowiednich podpisów i przetarg unieważniono.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na wroclaw.naszemiasto.pl Nasze Miasto