MPK Wrocław wydzierżawiło od Solarisa 57 autobusów na okres 10 lat. Przewoźnik wyda na to 77 mln zł, co stanowi kwotę 646 tys. zł miesięcznie. Pierwsze 9 autobusów trafi do Wrocławia pod koniec sierpnia. Potem co dwa tygodnie będzie tu docierać kolejne 9 wozów, a mniej więcej pod koniec października łącznie powinno być ich 45 (35 krótkich i 10 długich). Kolejne 12, o które powiększono zamówienie, dotrze do stolicy Dolnego Śląska najpóźniej w pierwszym kwartale 2015 roku.
CZYTAJ TEŻ: Nieuprzejmy kierowca linii C. Omijał przystanki i awanturował się z pasażerami
Solaris zaproponował wrocławskiemu MPK modele Urbino 12 oraz Urbino 18, dwunasto- i osiemnastometrowe. Wszystkie będą niskopodłogowe i klimatyzowane. Zastąpią najbardziej wysłużone graty miejskiego przewoźnika. Do kasacji wytypowano już 50 autobusów: 36 krótkich, w tym 21 jelczy wysokopodłogowych i 15 niskopodłogowych (najstarsze jelcze są z 1993 r.), a także 14 przegubowych wysokopodłogowych autobusów: 7 ikarusów (najstarsze z 1995 roku), 4 wysokopodłogowe jelcze i 3 wysokopodłogowe volva w najgorszym stanie technicznym.
Nie ma jeszcze decyzji, na jakich liniach będą jeździć nowe autobusy. Najstarszy tabor wrocławskiego MPK znajduje się przy ul. Obornickiej i wiele wskazuje na to, że to właśnie tam trafią Solarisy. A jeśli tak się stanie, będą mogły jeździć na liniach: 103, 105, 115, 116, 117, 118, 123, 128, 129, 130, 131, 132, 137, 138, 140, 141, 142, 144, 146, 149, A, D, K, N, 305, 308, 319, 331, 403, 435, 609, 701, 717, 240, 250, 251 i 257.
Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?