Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

W środę pojedziemy całą obwodnicą Wrocławia?

Jerzy Wójcik
Udostępnienie kierowcom całej obwodnicy powinno znacznie zmniejszyć ruch w mieście
Udostępnienie kierowcom całej obwodnicy powinno znacznie zmniejszyć ruch w mieście Janusz Wójtowicz
Na ten dzień wrocławscy kierowcy czekali 17 lat. Wtedy zaczęto mówić o autostradowej obwodnicy Wrocławia, a jutro powinniśmy nią przejechać na całej długości.

Dlaczego jeszcze nie ma stuprocentowej pewności? Bo dzisiaj na placu budowy mostu na Rędzinie pojawią się pracownicy Wojewódzkiego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego. Cały dzień będą sprawdzać, czy to, co zobaczyli i przeczytali w dokumentacji, zgadza się z tym, co zastali na Rędzinie.

- Mogę powiedzieć, że na razie współpraca z inwestorem układa się bardzo dobrze - mówi Barbara Skultecka, dyrektor wojewódzkiego nadzoru budowlanego. - Wczoraj przez cały dzień między nami i Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad we Wrocławiu krążyły dokumenty, dzisiaj obejrzymy plac budowy i w środę rano wszystko powinno być już jasne - dodaje.

Jeśli inspektorzy nadzoru budowlanego nie znajdą żadnych niezgodności, w środę wydadzą pozwolenie na użytkowanie drogi, które definitywnie zakończy etap budowy autostradowej obwodnicy. GDDKiA we Wrocławiu przygotowuje się do tego, by właśnie po otrzymaniu tego dokumentu, oddać drogę kierowcom. Dlatego równolegle z urzędnikami nadzoru swoje odbiory prowadzi straż pożarna i policja. Wszystko po to, żeby w środę wczesnym popołudniem nie było już żadnych przeszkód.

- Od dłuższego czasu deklarowaliśmy, że będziemy chcieli do końca sierpnia otworzyć całą obwodnicę i dziś wszystko wskazuje na to, że uda nam się dotrzymać słowa - potwierdza Joanna Borkowska z GDDKiA we Wrocławiu. Oczywiście, nawet po otwarciu całej obwodnicy będą tam trwały prace wykończeniowe. Najwięcej do zrobienia ma jeszcze Mostostal przy moście Rędzińskim. Przede wszystkim musi tam zdemontować pale, które były wbite w dno Odry, oraz most tymczasowy. Trzeba także złożyć rusztowania i uporządkować teren oraz umocnić brzegi rzeki. Te prace potrwają jeszcze co najmniej kilka tygodni, ale nie mają żadnego wpływu na otwarcie obwodnicy dla kierowców.

Czy obwodnica pozwoli łagodniej przeżyć 1 września w mieście i zmniejszyć korki? Jest taka szansa. Jak pokazały opublikowane ostatnio przez magistrat badania ruchu, codziennie do miasta wjeżdża 190 tys. pojazdów. Najwięcej, bo nawet do 30 proc. z nich, jedzie przez węzeł w Bielanach Wrocławskich. Projektant obwodnicy, Marek Suchy z firmy BBKS Projekt, oraz prof. Antoni Szydło z Politechniki Wrocławskiej w prognozie ruchu założyli, że między węzłem Wrocław Południe a węzłem Wrocław Stadion może się przemieszczać do 30 tys. aut. Jeśli co drugi kierowca wjeżdżający do Wrocławia od południa zdecyduje się na jazdę obwodnicą, korków w centrum powinno być mniej.

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na dolnoslaskie.naszemiasto.pl Nasze Miasto