We wtorek, 19 maja, uczniowie napiszą Sprawdzian Trzecioklasisty 2015 z Operonem. Tutaj znajdziecie arkusze i odpowiedzi.


SPRAWDZIAN TRZECIOKLASISTY 2015 CKE - 19 maja ODPOWIEDZI, ARKUSZE, TEST




Ogólnopolski Sprawdzian Trzecioklasistów 2015 z Operonem
odbędzie się we wtorek, 19 maja. Sprawdzian trzecioklasisty to pierwszy egzamin przygotowany na tym etapie edukacji. Badanie umiejętności trzecioklasistów ma dostarczyć informacje na temat poziomu wiadomości i umiejętności, które uczniowie zdobyli w czasie trzech lat nauki.

Sprawdzian Trzecioklasisty składa się z dwóch testów. Jeden dotyczy języka polskiego, a drugi matematyki. Czas na wypełnienie każdego z testów to 45 minut. Pomiędzy sprawdzianami przewidziane jest 15 minut przerwy.
Jeśli tylko pojawią się odpowiedzi, znajdziecie je, klikając w poniższe linki. Odśwież stronę, kliknij f5.



Sprawdzian Trzecioklasisty 2015 CKE. ARKUSZE

Tutaj znajdziecie arkusze ze Sprawdzianu Trzecioklasisty 2015 CKE.

Sprawdzian Trzecioklasisty 2015 CKE. ARKUSZE

Tutaj znajdziecie odpowiedzi ze Sprawdzianu Trzecioklasisty 2015 CKE.

----------------

Poniżej znajdziecie arkusze oraz testy z poprzednich lat.

OBUT. SPRAWDZIAN TRZECIOKLASISTY 2014 CKE matematyka - odpowiedzi

 

OBUT. SPRAWDZIAN TRZECIOKLASISTY 2014 CKE matematyka - arkusz


OBUT. SPRAWDZIAN TRZECIOKLASISTY 2014 CKE język polski - odpowiedzi

OBUT. SPRAWDZIAN TRZECIOKLASISTY 2014 CKE język polski - arkusz

Poniżej zamieszczamy odpowiedzi i arkusze z wcześniejszych egzaminów. Poćwicz przed sprawdzianem:

SPRAWDZIAN - TEST TRZECIOKLASISTY 2014 OPERON język polski - odpowiedzi, arkusz

SPRAWDZIAN - TEST TRZECIOKLASISTY 2014 OPERON matematyka - odpowiedzi, arkusz

 

CEL BADANIA


Podstawowym celem Ogólnopolskiego Badania Umiejętności Trzecioklasistów jest umożliwienie szkołom otrzymania dodatkowych informacji o poziomie wiadomości i umiejętności posiadanych przez ich uczniów kończących klasę trzecią oraz materiałów mogących stać się podstawą do refleksji nad sposobem funkcjonowania szkoły i sposobami doskonalenia jej codziennej praktyki. Cel ten zostanie zrealizowany przez:

  • przekazanie wszystkim zgłoszonym do badania szkołom profesjonalnych narzędzi – testów z języka polskiego i z matematyki pozwalających uczniom na zaprezentowanie umiejętności zdobywanych podczas codziennej nauki w szkole, na zastosowanie posiadanej wiedzy w sytuacjach nietypowych oraz na wykazanie się dodatkowymi umiejętnościami;
  • dostarczenie tym szkołom, które prześlą informacje o uczniowskich rozwiązaniach zadań, raportów na temat osiągnięć poszczególnych uczniów, klas i  szkoły umożliwiających  m.in. wnioskowanie o problemach z opanowaniem wiedzy w poszczególnych obszarach przez uczniów oraz o ich szczególnych predyspozycjach i możliwościach a także dokonywanie porównań wyników w obrębie szkół o podobnej lokalizacji, czy wszystkich szkół biorących udział w badaniu;
  • opublikowanie ogólnopolskiego raportu zawierającego opis wyników badanej populacji trzecioklasistów oraz wskazania, jak interpretować wyniki uczniów, klas i szkół i jak wykorzystywać je w planowaniu pracy dydaktycznej;
  • udostępnienie po trzech latach kalkulatora EWD, który umożliwi zestawienie wyników badania trzecioklasistów z ich wynikami ze sprawdzianu pozwalające dyrektorom szkoły na policzenie Edukacyjnej Wartości Dodanej, czyli efektywności pracy  w klasach 4-6 dla swojej szkoły.

Testy OBUT badają umiejętności z Podstawy programowej kształcenia ogólnego, m.in.:

  • zapisane w celach kształcenia ogólnego w szkole podstawowej, np. zdobycie przez ucznia umiejętności wykorzystania posiadanych wiadomości podczas wykonywania zadań i rozwiązywania problemów;
  • wymienione jako najważniejsze umiejętności zdobywane przez ucznia w trakcie kształcenia ogólnego w szkole podstawowej:
  • czytanie  – rozumiane zarówno jako prosta czynność oraz jako umiejętność rozumienia, wykorzystywania i przetwarzania tekstów (…),
  • myślenie matematyczne –  umiejętność korzystania z podstawowych narzędzi matematyki w życiu codziennym oraz prowadzenia elementarnych rozumowań matematycznych,
  • umiejętność komunikowania się w języku ojczystym (…), zarówno w mowie, jak i w piśmie;
  • wymienione jako treści nauczania edukacji polonistycznej i edukacji matematycznej na I etapie kształcenia.

Zobacz też: Sprawdzian trzecioklasisty 2014 - Głos Wielkopolski

Źródło CKE

Zobacz arkusze i odpowiedzi z lat wcześniejszych i poćwicz przed sprawdzianem:

SPRAWDZIAN - TEST TRZECIOKLASISTY 2013 CKE język polski - 21 maja - arkusze


SPRAWDZIAN - TEST TRZECIOKLASISTY 2013 CKE język polski - 21 maja - odpowiedzi

 

SPRAWDZIAN - TEST TRZECIOKLASISTY 2013 CKE matematyka - 21 maja - arkusze

 

SPRAWDZIAN - TEST TRZECIOKLASISTY 2013 CKE matematyka - 21 maja - odpowiedzi


źródło: Sprawdzian trzecioklasisty 2013 Odpowiedzi i arkusze w serwisie Edukacja, echodnia.eu



Komentarze (121)

Podane dane osobowe będą przetwarzane przez Polska Press Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Podanie danych jest dobrowolne. Pozostałe informacje na temat celu i zakresu przetwarzania danych osobowych oraz Twoich praw znajdziesz w regulaminie. Dodając komentarz akceptujesz regulamin.

Zaloguj się / Zarejestruj się!

qwerrta (gość)

Na początku strasznie się stresowałam. Ale potem okazało się, że jest nawet łatwy. Kiedy przysłali wyniki zdziwiłam się, bo miałam 100 na100 punktów. Jestem bardzo dobrą uczennicą. Mam same 6 i 5. Już wiem, że nie ma czym się stresować. :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-)

Julian Król (gość)

Trudny test. boję się tak że myślę że się na tym teście posikam z strach dzisiaj zapytałam się nauczyciela czy jak źle napisze ten test to i taki tak to nie znaczy że nie przejdę do 4 klasy

Eliza (gość)

Nieporozumienie. Te testy i takie sprawdzanie wiedzy to jedno wielkie nieporozumienie. Trudny dla przeciętnego dziecka. A w klasie są dzieci przeciętne i nie tylko wystarczy zerknąć ile mamy w szkole dzieci z orzeczeniami i jaki te dzieci są , szkoda gadać. Nie potrafią nawet tego co przewiduje podstawa programowa a co dopiero ponad, a już nie mówiąc o samodzielnym myśleniu. Szkoda gadać takie to mamy dzieci!!!

Gabi (gość)

testy jak dla dorosłych!!!. W tym roku testy były za trudne.
Program w szkole zaniżono.
Testy były za trudne do programu!!!

sb (gość)

Nauczyciel i rodzic. Test za trudny dla dzieci z kl. III. Tak się składa że pisała go również moja córka, która wcześniejsze testy pisała na max punktów. Na tym niestety zrobiła kilka błędów, Zadania z tego testu niedostosowane do podstawy programowej. Obniżyli podstawę, a nagle ni z gruszki ni z pietruszki takie zadania ! Nie zapominajmy, że to tylko 10-letnie dzieci. Test trzecioklasisty i sprawdzian po klasie 6 to według mnie kompletna głupota, niepotrzebny stres dla dziecka i nic więcej.
Swoja drogą ciekawi mnie czy nasza Pani minister nie popełniłaby jakiegoś błędu rozwiązując ten test, podobno nie rozwiązała zadania ze sprawdzianu po klasie 6 ?
Żałosne , kto nami rządzi i wprowadza zmiany w systemie oświaty !

aga (gość)

nie wiem o co tyle szumu ?. Moja orka powiedziala ze proste :) a poszla jako 6 latek do szkoly :) poszlo jej ok stwierdzila ze test na kangurze z mat byl o wiele trudniejszy.

aga (gość)

o co ten szum?!. Moja orka powiedziala ze proste :) a poszla jako 6 latek do szkoly :) poszlo jej ok stwierdzila ze test na kangurze z mat byl o wiele trudniejszy

Klasowicz klasy 3 :D (gość)

Łatwy był. Łatwy był ten sprawdzian jestem z 3 KLASY i miałem już go za trudny nie był :D mam nadzieje ,że dobrze napisałem.