Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Sprawdzian Trzecioklasisty 2015 CKE. Odpowiedzi Arkusze 19 maja

Redakcja
Agnieszka Partyczyńska
We wtorek, 19 maja, uczniowie napiszą Sprawdzian Trzecioklasisty 2015 z Operonem. Tutaj znajdziecie arkusze i odpowiedzi.


SPRAWDZIAN TRZECIOKLASISTY 2015 CKE - 19 maja ODPOWIEDZI, ARKUSZE, TEST




Ogólnopolski Sprawdzian Trzecioklasistów 2015 z Operonem

odbędzie się we wtorek, 19 maja. Sprawdzian trzecioklasisty to pierwszy egzamin przygotowany na tym etapie edukacji. Badanie umiejętności trzecioklasistów ma dostarczyć informacje na temat poziomu wiadomości i umiejętności, które uczniowie zdobyli w czasie trzech lat nauki.
Sprawdzian Trzecioklasisty składa się z dwóch testów. Jeden dotyczy języka polskiego, a drugi matematyki. Czas na wypełnienie każdego z testów to 45 minut. Pomiędzy sprawdzianami przewidziane jest 15 minut przerwy.
Jeśli tylko pojawią się odpowiedzi, znajdziecie je, klikając w poniższe linki. Odśwież stronę
, kliknij f5.**

**

Sprawdzian Trzecioklasisty 2015 CKE. ARKUSZE
Tutaj znajdziecie arkusze ze Sprawdzianu Trzecioklasisty 2015 CKE.
Sprawdzian Trzecioklasisty 2015 CKE. ARKUSZE
Tutaj znajdziecie odpowiedzi ze Sprawdzianu Trzecioklasisty 2015 CKE.


Poniżej znajdziecie arkusze oraz testy z poprzednich lat.
OBUT. SPRAWDZIAN TRZECIOKLASISTY 2014 CKE matematyka - odpowiedzi**

 

OBUT. SPRAWDZIAN TRZECIOKLASISTY 2014 CKE matematyka - arkusz

OBUT. SPRAWDZIAN TRZECIOKLASISTY 2014 CKE język polski - odpowiedzi

OBUT. SPRAWDZIAN TRZECIOKLASISTY 2014 CKE język polski - arkusz

Poniżej zamieszczamy odpowiedzi i arkusze z wcześniejszych egzaminów. Poćwicz przed sprawdzianem:

SPRAWDZIAN - TEST TRZECIOKLASISTY 2014 OPERON język polski - odpowiedzi, arkusz

SPRAWDZIAN - TEST TRZECIOKLASISTY 2014 OPERON matematyka - odpowiedzi, arkusz

 

CEL BADANIA

**Podstawowym celem Ogólnopolskiego Badania Umiejętności Trzecioklasistów jest umożliwienie szkołom otrzymania dodatkowych informacji o poziomie wiadomości i umiejętności posiadanych przez ich uczniów kończących klasę trzecią oraz materiałów mogących stać się podstawą do refleksji nad sposobem funkcjonowania szkoły i sposobami doskonalenia jej codziennej praktyki. Cel ten zostanie zrealizowany przez:
**

  • przekazanie wszystkim zgłoszonym do badania szkołom profesjonalnych narzędzi – testów z języka polskiego i z matematyki pozwalających uczniom na zaprezentowanie umiejętności zdobywanych podczas codziennej nauki w szkole, na zastosowanie posiadanej wiedzy w sytuacjach nietypowych oraz na wykazanie się dodatkowymi umiejętnościami;

  • dostarczenie tym szkołom, które prześlą informacje o uczniowskich rozwiązaniach zadań, raportów na temat osiągnięć poszczególnych uczniów, klas i  szkoły umożliwiających  m.in. wnioskowanie o problemach z opanowaniem wiedzy w poszczególnych obszarach przez uczniów oraz o ich szczególnych predyspozycjach i możliwościach a także dokonywanie porównań wyników w obrębie szkół o podobnej lokalizacji, czy wszystkich szkół biorących udział w badaniu;

  • opublikowanie ogólnopolskiego raportu zawierającego opis wyników badanej populacji trzecioklasistów oraz wskazania, jak interpretować wyniki uczniów, klas i szkół i jak wykorzystywać je w planowaniu pracy dydaktycznej;

  • udostępnienie po trzech latach kalkulatora EWD, który umożliwi zestawienie wyników badania trzecioklasistów z ich wynikami ze sprawdzianu pozwalające dyrektorom szkoły na policzenie Edukacyjnej Wartości Dodanej, czyli efektywności pracy  w klasach 4-6 dla swojej szkoły.

Testy OBUT badają umiejętności z Podstawy programowej kształcenia ogólnego, m.in.:

  • zapisane w celach kształcenia ogólnego w szkole podstawowej, np. zdobycie przez ucznia umiejętności wykorzystania posiadanych wiadomości podczas wykonywania zadań i rozwiązywania problemów;

  • wymienione jako najważniejsze umiejętności zdobywane przez ucznia w trakcie kształcenia ogólnego w szkole podstawowej:

  • czytanie  – rozumiane zarówno jako prosta czynność oraz jako umiejętność rozumienia, wykorzystywania i przetwarzania tekstów (…),

  • myślenie matematyczne –  umiejętność korzystania z podstawowych narzędzi matematyki w życiu codziennym oraz prowadzenia elementarnych rozumowań matematycznych,
  • umiejętność komunikowania się w języku ojczystym (…), zarówno w mowie, jak i w piśmie;

  • wymienione jako treści nauczania edukacji polonistycznej i edukacji matematycznej na I etapie kształcenia.

Zobacz też: Sprawdzian trzecioklasisty 2014 - Głos Wielkopolski

Źródło CKE


Zobacz arkusze i odpowiedzi z lat wcześniejszych i poćwicz przed sprawdzianem:

SPRAWDZIAN - TEST TRZECIOKLASISTY 2013 CKE język polski - 21 maja - arkusze


SPRAWDZIAN - TEST TRZECIOKLASISTY 2013 CKE język polski - 21 maja - odpowiedzi

 

SPRAWDZIAN - TEST TRZECIOKLASISTY 2013 CKE matematyka - 21 maja - arkusze

 

SPRAWDZIAN - TEST TRZECIOKLASISTY 2013 CKE matematyka - 21 maja - odpowiedzi

źródło: Sprawdzian trzecioklasisty 2013 Odpowiedzi i arkusze w serwisie Edukacja, echodnia.eu


od 12 latprzemoc
Wideo

Akcja cyberpolicji z Gdańska: podejrzani oszukali 300 osób

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na wroclaw.naszemiasto.pl Nasze Miasto