Zburzone zostały już niektóre wiaty i hale stojące na terenie przeznaczonym na rozbudowę: garaże, stacja paliw, magazyny. Zdarto też betonową nawierzchnię.
– Obecnie czekamy na pozwolenie na prace wykonawcze. Ruszyły już prace archeologiczne - wyjaśnia Marek Szempliński ze spółki Wrocławskie Inwestycje, która jest inwestorem modernizacji zajezdni.
Zajezdnia zostanie rozbudowana o 80 miejsc postojowych, nową halę obsługi pojazdów i myjnię, odnowiona będzie też stacja paliw. Wartość prac to 22,5 mln zł. Wykonawcą jest firma Skanska, która ma zakończyć budowę w I kwartale 2015 roku.
Rozbudowana zajezdnia przy Obornickiej nie pomieści jednak wszystkich autobusów z ul. Grabiszyńskiej. Dojdzie do tego, że MPK nie pomieści wszystkich autobusów obsługujących miejskie linie. Dlatego też spółka rozpisała przetarg na dostawę 69 sztuk autobusów i wykonanie usług przewozu, a to znaczy, że wybrana firma będzie dysponowała swoją zajezdnią, a także swoimi autobusami i zapleczem oraz kierowcami.
– Przy Obornickiej stacjonować będzie po rozbudowie 270 autobusów. Łącznie mamy ich teraz we Wrocławiu 345 - mówił Władysław Smyk, prezes MPK. - Planujemy, że nasz podwykonawca w swojej zajezdni pomieści kolejne autobusy, a łącznie będzie miejsce na 350 - wyliczał prezes.
Czytaj więcej: Będzie muzeum w zajezdni przy Grabiszyńskiej. Są pieniądze, które obiecał Zdrojewski
Inter-System wybuduje muzeum w starej zajezdni przy Grabiszyńskiej
Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?