Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Przez Świebodzki dojedziemy koleją na lotnisko?

CH
zdjęcie ilustracyjne
zdjęcie ilustracyjne Fot. Tomasz Ho£Od / Polska Press
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. określą nowe możliwości kolei na terenie Wrocławia. Kolej chce zbadać wszelkie możliwości wykorzystania Wrocławskiego Węzła Kolejowego.

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. określą nowe możliwości kolei na terenie Wrocławia. Spółka ogłosiła przetarg na opracowanie dwóch dokumentów w tej sprawie:

  • wstępnego studium wykonalności dla Wrocławskiego Węzła Kolejowego
  • studium wykonalności dla linii kolejowej C-E 59 (obwodnica towaowa) na odcinku Święta Katarzyna – Wrocław Muchobór/Wrocław Świebodzki.

Jak informuje Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy PKP PLK S.A., przewidziano konsultacje z samorządami i przewoźnikami ws. prognozy ruchu pasażerskiego. Mają być zaproponowane wstępne rozwiązania techniczne, gwarantujące uzyskanie odpowiedniej przepustowości linii kolejowych oraz maksymalnej dostępności dla transportu kolejowego. Opracowanie ma być „narzędziem” do planowania projektów inwestycyjnych w perspektywie po 2020 roku.

- W ramach studium mają być rozważane m.in.: odbudowa stacji Wrocław Świebodzki, nawet z możliwością stacji przelotowej, budowa połączenia kolejowego do lotniska we Wrocławiu, przejście linii kolei dużych prędkości przez Wrocławski Węzeł Kolejowy, przebudowa wrocławskiej linii średnicowej, budowa bezkolizyjnych układów dla oddzielenia ruchu regionalnego i dalekobieżnego. A także wykorzystanie linii towarowych do ruchu pasażerskiego.

PKP PLK S.A. chce też uzyskać wiedzę na temat możliwości lepszego wykorzystania towarowej obwodnicy miasta C-E 59 na odcinku Święta Katarzyna – Wrocław Brochów – Wrocław Stadion – Wrocław Muchobór – Wrocław Kuźniki.

Opracowane dokumenty umożliwią też ubieganie się o środki unijne w nowej perspektywie 2021-2027.

Termin składania ofert w przetargu mija 14 czerwca 2019 r. PKP PLK S.A. chce uzyskać wstępne studium wykonalności dot. Wrocławskiego Węzła Kolejowego w ciągu 34 miesięcy, a dla linii kolejowej C-E 59 - w 18 miesięcy.

- Zależy nam na tym, by kompleksowo rozpoznać potrzeby i oczekiwania miasta wobec kolei, a z drugiej strony dowiedzieć się, jak jeszcze bardziej można wykorzystać Wrocławski Węzeł Kolejowej, co jeszcze można "wycisnąć" z infrastruktury kolejowej na terenie Wrocławia - podsumowuje Mirosław Siemieniec.

ZOBACZ TEŻ:

[g]14139109 [/g]

od 7 lat
Wideo

21 kwietnia II tura wyborów. Ciekawe pojedynki

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na wroclaw.naszemiasto.pl Nasze Miasto