Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Pociągi Intercity jeżdżą przez Krotoszyn!

Wiesław Zdobylak
Archiwum NM
Od blisko miesiąca na trasie z Krotoszyna przez Oleśnicę Rataje do Wrocławia regularnie kursuje 8 pociągów Intercity. Połączenie jest obsługiwane przez pociągi typu Pesa DART i będzie funkcjonować tylko do 28 kwietnia. Od blisko miesiąca na oficjalnie zamkniętej linii kolejowej nr 281 biegnącej z Krotoszyna do Wrocławia Głównego przez Zduny, Milicz i Oleśnicę-Rataje regularnie kursują pociągi osobowe Intercity, przewoźnika kolejowego należącego do grupy PKP. Te dalekobieżne pociągi zatrzymują się tylko w Krotoszynie i następnie dopiero w Oleśnicy Rataje. Pociągi ruszyły na trasę 20 marca po marcowej korekcie rozkładu jazdy PKP PLK i kursować będą jeszcze tylko do 28 kwietnia. Podobnie będzie z kilkoma pociągami TLK (dalekobieżne Tanie Linie Kolejowe, afiliowane przy Intercity), które na linii nr 281 zatrzymują się tylko w Jarocinie i następnie w Oleśnicy Rataje, nie mając postoju w Krotoszynie. Pociągi Intercity po zamkniętej linii Krotoszyn–Oleśnica Rataje poruszają się awaryjnie ze względu na trwający właśnie remont linii kolejowej nr 355 z Ostrowa Wielkopolskiego do Grabowna Wielkiego (województwo dolnośląskie) na odcinku z Ostrowa Wlkp. do Pawłowa Wielkopolskiego (gmina Sośnie, powiat ostrowski).

Oprócz remontu siedmiu obiektów inżynieryjnych na linii nr 355, zaplanowany jest na niej także remont torowiska oraz naprawa przejazdów kolejowo-drogowych. Prace mają zapobiegać ograniczeniom prędkości dalekobieżnych pociągów osobowych kursujących na tej linii, a na niektórych odcinkach będzie ona po zakończonym remoncie podwyższona z 80 do 100 km/h.
Obecnie przez Krotoszyn i Oleśnicę Rataje do Wrocławia i Poznania kursują dziennie cztery pociągi Intercity. Codziennie przez Krotoszyn przejeżdża więc w sumie osiem pociągów Intercity. Na odcinku z Krotoszyna do Oleśnicy Rataje podróż trwa około 75 minut, gdyż mocno wyeksploatowane tory linii 281 nie pozwalają osiągnąć pociągom większej prędkości niż ok. 40 km na godzinę.
Według tymczasowego rozkładu jazdy PKP PLK z Krotoszyna do Oleśnicy Rataje i Wrocławia pociągi Intercity odjeżdżają o godz. 8:46 (Warszawa Wschodnia–Jelenia Góra; we Wrocławiu o godz. 10:40), 11:31 (Białystok–Jelenia Góra; we Wrocławiu o godz. 13:20), 15:44 (Lublin–Wrocław Główny; we Wrocławiu o godz. 17:42) i 20:15 (Białystok–Wrocław Główny; we Wrocławiu o godz. 22:04).
Kursy powrotne z Wrocławia Głównego do Krotoszyna przez Oleśnicę Rataje wyglądają następująco: 5:57 (Wrocław Główny–Białystok; w Krotoszynie o godz. 7:51), 9:40 (Wrocław Główny–Lublin; w Krotoszynie o godz. 11:48), 14:44 (Jelenia Góra–Białystok; w Krotoszynie o godz. 16:37) i 17:47 (Jelenia Góra–Warszawa Wschodnia; w Krotoszynie o godz. 19:38). Przez Krotoszyn do Wrocławia Głównego przejeżdżają również 6 razy dziennie pociągi Tanich Linii Kolejowych (TLK, afiliowane przy Intercity). Kursy te odbywają się wszystkie bez wyjątku w godzinach późnowieczornych i nocnych.
Jak już o tym informowaliśmy we wcześniejszych publikacjach “Życia Krotoszyna” PKP PLK do remontu torów linii 281 Krotoszyn–Wrocław Główny przystąpi najwcześniej jesienią tego roku, gdyż dokumentacja projektowa ma być przygotowana najpóźniej do 31 maja. Wcześniej jednak trzeba będzie ogłosić przetarg i wyłonić wykonawcę remontu, co może nastąpić najwcześniej we wrześniu.
Między Jarocinem a Krotoszynem zaplanowane są na 2018 r. roboty inwestycyjne, które pozwolą na jazdę pociągów z prędkością 100 km/h między Jarocinem a Koźminem Wlkp.
+++

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na krotoszyn.naszemiasto.pl Nasze Miasto