PKP: Od 1 września z rozkładu jazdy znikają pociągi relacji Jerzmanice-Zdrój-Legnica. Ludzie nie chcieli nimi jeździć

Janusz Staniewski, zastępca dyrektora Dolnośląskiego Zakładu Przewozów Regionalnych we Wrocławiu, tłumaczy powody likwidacji połączenia niską frekwencją.
« Nie ma klientów. Przyczynił się do tego przede wszystkim długi czas przejazdu ze względu na zły stan torów »
 Fot. Piotr Krzyżanowski)

- Nie ma klientów - mówi. - Przyczynił się do tego przede wszystkim długi czas przejazdu. Ze względu na stan torów na odcinku z Legnicy do Jerzmanic-Zdroju pociągi wlokły się z prędkością 20 km/h, w porywach rozpędzając się do 40 km/h. W porównaniu ze złotoryjskimi busami, które docierają do Legnicy w 25 minut, podróż pociągiem trwała dwukrotnie dłużej.
Drugą przyczynę niepowodzenia dyrektor Staniewski widzi w oddaleniu złotoryjskiego dworca PKP od centrum miasta. Taka lokalizacja zniechęca do korzystania z kolei. Komu chciałoby się targać walizkę kilometr, skoro tuż pod nosem ma przystanek z kursującymi co kilkadziesiąt minut busami?

Zachętą mogła być atrakcyjna cena biletów. Mimo przedwakacyjnych obietnic, PKP nie zdecydowały się jednak na objęcie pociągów do Jerzmanic-Zdroju promocją "Połączenie w dobrej cenie". Bilet kolejowy z Legnicy do Złotoryi kosztował więc 6,50 zł. Tę samą trasę można było pokonać busem za 3,50 lub 4 złote.

Inny błąd PKP to fatalny rozkład jazdy, ignorujący potrzeby mieszkańców. Pierwszy pociąg powinien wyjeżdżać z Jerzmanic-Zdroju tuż po szóstej rano i po połączeniu w Legnicy ze składem z Rudnej Gwizdanów, jechać dalej do Wrocławia, aby studenci mieli dogodny dojazd na uczelnie. Ostatni kurs z Legnicy należało ustalić na godz. 21, gdy do Złotoryi nie jedzie już nic - może wówczas korzystaliby z niego studenci Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej, czy klienci galerii handlowych. Tymczasem rozkład jazdy PKP dublował się z rozkładami busów i PKS-u. Z frekwencją było różnie. Czasem w pociągu były 2-3 osoby, czasem ponad 20 pasażerów.

Krzysztof21 z forum internetowego Infokolej.pl: "Powiedzmy sobie szczerze: jak się coś reaktywuje, to trzeba to zrobić z głową. Czyli ułożyć dobry rozkład, zastanowić się, czy jest tabor, itd., itp. Tymczasem u nas najpierw szumnie i z pompą się reaktywuje, a potem okazuje się, że jest dupa blada, a nie reaktywacja".
MichalLG9 pisał w czerwcu na tym samym forum: "Z miesiąca na miesiąc jestem coraz bardziej przekonany, że reaktywacja tej linii (...) ma na celu tylko i wyłącznie udowodnienie, że jej zamknięcie przed laty było słuszne".

Piotr Kanikowski

  • Polska Gazeta Wrocławska

Komentarze

Liczba znaków do wpisania:  4000/4000

Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Jeśli uważasz, że któryś z komentarzy łamie regulamin, to wyślij nam link do tego artykułu na pomoc@naszemiasto.pl

Wybrane dla Ciebie

Powiązane

Więcej na temat:
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, wyłącz Adblock na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3