Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Pasażerowie skarżyli się na MPK

Przemysław Wronecki
Przemysław Wronecki
Rozpoczął się cykl spotkań rzecznika pasażera MPK Renaty Popławskiej z mieszkańcami. Na pierwsze spotkanie - w środę - przyszło kilkanaście osób. O problemach w MPK rozmawiali z rzeczniczką przez prawie dwie godziny. Jakie problemy zgłaszali pasażerowie?

NAJWIĘKSZE GRZECHY MPK (GŁOSOWANIE)

Dlaczego kierowcy nie sprzedają już w autobusach biletów?

Obecnie dystrybucją zajmuje się Mennica Polska. W pojazdach MPK są zainstalowane biletomaty. - Ponad rok temu dostałem mandat, za jazdę bez biletu mimo, że w autobusie nie działał biletomat. Gdy poprosiłem kontrolera o adnotacje na mandacie, że urządzenie nie działało, usłyszałem, że nie ma takiego obowiązku. Pół roku zajęła mi walka, by nie płacić mandatu - opowiadał jeden z mieszkańców. - Korespondując z MPK miałem wrażenie, że jestem podejrzewany oto, że moim jedynym zajęciem jest szukanie pojazdów z wyłączonymi biletomatami i naciąganie MPK na darmowe przejazdy. Moja reklamacja pozytywnie została rozpatrzona dopiero po interwencji w Wydziale Transportu Urzędu Miejskiego. Dlaczego tak jest? Przecież ja chciałem kupić bilet, ale nie miałem jak.

Rzeczniczka poinformowała mieszkańców, że od kilku miesięcy nie musimy już płacić mandatu, gdy w autobusie nie działa biletomat.

Gdy biletomat ukradnie pieniądze

Moja córka codziennie do szkoły podstawowej dojeżdża tramwajem. Nie ma karty płatniczej, więc daje jej odliczoną gotówkę. Ostatnio automat połknął dwa złote. Córka wsiadła do tramwaju bez biletu, niestety dostała mandat. Bardzo ją to zestresowało. Spóźniła się do szkoły, a przecież to nie była jej wina.

Rzeczniczka pasażera: Pracujemy nad rozwiązaniem tego problemu. Na teraz moja propozycja jest taka, by zapłacić od razu karę, bo do 7 dni to 120 złotych. Później będzie trzeba zapłacić o 30 złotych więcej. Potem warto napisać wniosek o odszkodowanie do operatora biletomatu. Tam zawrzeć wszystkie koszty jakie ponieśliśmy w związku z niesprawnym urządzeniem. Włączając w to karę, koszty dojazdu do punktu obsługi klienta, przy ul. Grabiszyńskiej, czy zadośćuczynienie za stres jakiego doświadczyło nasze dziecko podczas wypisywania mandatu.

Trasa linii 129

Mieszkańcy apelowali, by linia 129 miała wydłużoną trasę i dojeżdżała do Jerzmanowa. - Urząd twierdzi, że to będzie za dużo kosztować. Ale dzięki temu nasze dzieci idąc do szkoły nie musiałyby przechodzić przez tory kolejowe.

Rzeczniczka radzi pasażerom: Wystosowałabym kolejne pismo do ratusza z prośba o podanie konkretnych kosztów, jakie poniesie miasto z tytułu wydłużenie trasy autobusu. A potem poszukałabym wsparcia wśród radnych miejskich.

Co zrobić jeżeli autobus notorycznie się spóźnia?

Rzeczniczka: Proszę spisać jego linię i numer boczny. Ja na tej podstawie będę mogła odszukać w systemie, jak kursował. Ustalę czy na przystanki przyjeżdżał o czasie, czy był spóźniony. Jeżeli okaże się to drugie, kierowca takiego autobusu zostanie ukarany.

Jak może pani działać w naszym interesie, jeżeli jest pani pracownikiem MPK?

Rzeczniczka: Moim zwierzchnikami są członkowie zarządu spółki, a nie prezes, czy któryś z dyrektorów, co daje mi sporą autonomię w działaniu.

Dlaczego nie każdy kontroler chodzi w mundurze?

Rzeczniczka: Spowodowane to jest różnymi formami zatrudnienia. Cześć pracuje u nas na etacie i oni chodzą w mundurach. Natomiast ci bez mundurów są zatrudnieni na umowę zlecenie. Każdy z nich powinien mieć przy sobie identyfikator ze zdjęciem i numerem służbowym

NAJWIĘKSZE GRZECHY MPK (GŁOSOWANIE)

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na wroclaw.naszemiasto.pl Nasze Miasto