Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Obwodnica jest gotowa. I to od dwóch miesięcy, ale nadal czeka na otwarcie. Co się stało?

Grzegorz Chmielowski
Połowa grudnia 2018 roku. Zakończono prace na budowie obwodnicy Brzegu Dolnego. Kierowcy zacierali ręce, że już za chwileczkę, już za momencik nią pomkną. Ale... No właśnie...

Tak bardzo potrzebna miastu droga wciąż jest zamknięta i niedostępna dla ruchu samochodowego. - Jak długo jeszcze będą nas zatruwać ciężarówki jadące przez miasto? - pytają zdenerwowani mieszkańcy.

Obwodnica Brzegu Dolnego, o długości 5,4 km, powstała na zlecenie Dolnośląskiej Służby Dróg i Kolei we Wrocławiu. Jak informuje DSDiK, droga była gotowa 14 grudnia 2018 roku. Po kilku dniach, 19 grudnia, DSDiK rozpoczęła odbiór. Komisja spisała uwagi, które wykonawca ma usunąć do 30 kwietnia. - Usterki te nie dotyczą wad wykonania i nie mają wpływu na możliwość otwarcia drogi do ruchu. Uwagi dotyczą nasadzonej zieleni, profilowania warstwy humusu oraz prac porządkowych w pasie drogowym - informuje Leszek Loch, dyrektor Dolnośląskiej Służby Dróg i Kolei we Wrocławiu.

Jeszcze 22 listopada 2018 r. wykonawca, czyli firma Berger Bau Polska sp. zoo.o., złożył wniosek o pozwolenie na użytkowanie tej drogi w Wojewódzkim Inspektoracie Nadzoru Budowlanego. Inspektorzy z WINB przeprowadzili kontrolę w terenie 8 stycznia.

Niestety, na adres wykonawcy na początku lutego nadeszła zła wiadomość. Decyzją z 1 lutego Dolnośląski Wojewódzki Inspektor Nadzoru Budowlanego odmówił wydania pozwolenia na użytkowanie obwodnicy. - Decyzja ta została wydana w związku z niezgodnością wykonanej budowy z projektem budowlanym w zakresie zagospodarowania terenu - wyjaśniał nam Przemysław Warszakowski, zastępca Dolnośląskiego Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Budowlanego.

Berger Bau Polska się odwołał od tej decyzji. Ale Dolnośląski Inspektor podtrzymał swoje negatywne stanowisko. Wykonawca uważa jednak, że ma rację. - Na pewno będziemy odwoływać się od decyzji WINB do Głównego Inspektora Nadzoru Budowlanego - poinformował nas w piątek Grzegorz Serafin, dyrektor ds. budownictwa drogowego w Berger Bau Polska. Jego zdaniem problem jest bardziej „natury prawnej niż technicznej”.

- Aktualnie wykonawca ma zobowiązanie umowne na dostarczenie nam decyzji Pozwolenia na Użytkowanie w terminie do 31 marca 2019 roku - przypomina Loch.

Czy ten termin jest realny - zależy od tego, czy Berger Bau Polska uzyska ostatecznie pozwolenie na użytkowanie drogi.

Obwodnica Brzegu Dolnego to kolejny odcinek tzw. aglomeracyjnej obwodnicy Wrocławia, która kiedyś ma obiec miasto od zachodu, łącząc drogę ekspresową S5 na północy z autostradą A4 na południu. W połowie września ub. roku Dolnośląska Służba Dróg i Kolei oddała do użytku 4-kilometrowy fragment tej trasy, wraz z przepustem pod linią kolejową, stanowiący obwodnicę Miękini. W ten sposób połączono nową jezdnią most na Odrze w Brzegu Dolnym z drogą krajową 94 koło Środy Śląskiej.

Obwodnica Brzegu Dolnego ma wyprowadzić ruch z centrum miasta na północ (do miejscowości Radecz). - To dla nas bardzo ważna trasa, bo ma wyprowadzić poza centrum ruch cieżarówek jadących do zakładów Rokita - mówi wieloletni radny miejski Eugeniusz Skorupka. - Mieszkańcy Starego Miasta i Alei Jerozolimskich skarżą się bardzo na te ciężarówki. Mam nadzieję, że obwodnica rozwiąże ten problem. Ale jak będzie to się okaże - dodaje Skorupka.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na wroclaw.naszemiasto.pl Nasze Miasto