Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Nowa formuła studentów PWr powalczy o zwycięstwo

Redakcja
Swoim mocno podrasowanym autem PWR Racing Team chce wygrać w ...
Swoim mocno podrasowanym autem PWR Racing Team chce wygrać w ... archiwum PWR Racing Team
PWR Racing Team chce wygrać zawody Formula Student na torze Silverstone w Wielkiej Brytanii.

RT03, bo tak nazywa się bolid, to ulepszona wersja formuły, którą studenci zbudowali w 2012 r. Ścigali się nią już na wyścigach Formula Student w Hockenheim w Niemczech i na torze na Węgrzech. Teraz mocno zmodyfikowany pojazd zostanie przetestowany na zawodach na słynnym torze Formuły 1 Silverstone w Wielkiej Brytanii. Do połowy marca potrwają ostatnie poprawki, nad którymi pracuje 47 osób - głównie studentów Politechniki Wrocławskiej, ale i też np. Uniwersytetu Ekonomicznego.

- Nasz prototyp to ultralekka konstrukcja samonośna, wykonana z włókien węglowych. Pierwsza taka zastosowana w Polsce. Należy do technologicznej światowej czołówki. Ale niestety bolid był dosyć awaryjny, więc postanowiliśmy go ulepszyć. Zaczęliśmy w październiku poprzedniego roku - opowiada Marek Stępień, lider zespołu PWR Racing Team. - Skupiliśmy się na redukcji masy, tak aby osiągnąć określone wyniki w przyspieszeniu. Staramy się również zmniejszyć awaryjność zastosowanych rozwiązań.

Efekt? RT03 waży 200 kg, ma jednocylindrowy silnik oraz około 70 koni mechanicznych pod maską. Samochód rozpędza się maksymalnie do 180 km/h. Ta rakieta do "setki" przyspiesza w niecałe cztery sekundy.

To już trzeci taki bolid studenckiej organizacji, działającej przy Politechnice Wrocławskiej. Oprócz rywalizacji w Wielkiej Brytanii w sierpniu żacy wezmą udział jeszcze w wyścigach Red Bull Ring w Austrii i w podobnych zawodach w Czechach. Ale największe wyzwanie to oczywiście lipcowe zmagania na torze Silverstone.


Instalacja gazowa: koszt montażu i czas zwrotu dla przykładowych aut


Najpierw zaplanowane są tam badania techniczne, a później PWR Racing Team opowie o swoim projekcie przed komisją. Członkowie będą musieli przedstawić kosztorys budowy i zastosowane rozwiązania techniczne. Po części teoretycznej przyjdzie czas na testy na torze Formuły 1. Bolid będzie musiał pokazać swoje możliwości w teście przyspieszenia, wchodzenia w zakręty i prędkości. W finale weźmie udział w wyścigu o długości 22 km.

Do pokonania formuła wrocławskich młodych inżynierów ma technologiczne studenckie cacuszka z całego świata.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na wroclaw.naszemiasto.pl Nasze Miasto