Od 29 sierpnia we Wrocławiu obowiązują mocno okrojone rozkłady jazdy autobusów i tramwajów Od 29 sierpnia we Wrocławiu obowiązują mocno okrojone rozkłady jazdy autobusów i tramwajów

Od 29 sierpnia we Wrocławiu obowiązują mocno okrojone rozkłady jazdy autobusów i tramwajów (© Fot. Janusz Wójtowicz )

Masz zdjęcie do tego tematu?

Wyślij

Zadzwoń do nas, zaproponuj zmiany w rozkładzie MPK. Wszystkie pomysły trafią na biurko prezydenta Wrocławia. Zadzwoń w piątek (04.09.2009r.) w godz. od 10 do 18 pod nr 071/ 37- 48 -146

Masz pomysł, jak usprawnić wrocławską komunikację miejską? Koniecznie zadzwoń w piątek do naszej redakcji albo zgłoś swoją propozycję w postaci komentarza pod tym artykułem. Jest duża szansa, że zostanie uwzględniona przez urzędników.


Od października we Wrocławiu ma obowiązywać nowy rozkład jazdy autobusów i tramwajów. Powstaje pod osobistym nadzorem prezydenta Rafała Dutkiewicza. Taką decyzję prezydent podjął po tym, gdy - podczas jego pobytu na urlopie - urzędnicy zmienili dotychczasowe rozkłady. Szukając oszczędności, znacznie ograniczyli liczbę kursów. Część autobusów w minioną sobotę zniknęła z rozkładu, część jeździ na skróconych trasach.

Rafał Dutkiewicz obiecał, że błędy swoich podwładnych poprawi. Nowy, lepszy rozkład opracowany zostanie po konsultacjach z mieszkańcami. Chcemy pomóc w tych konsultacjach. W piątek od godz. 10 do 18 w naszej redakcji czynny będzie specjalny numer telefonu (071-37-48-146), pod którym czekać będziemy na Państwa propozycje zmian.
- Mogę obiecać, że wszystkie pomysły weźmiemy pod uwagę - deklaruje Paweł Czuma, dyrektor biura prasowego w ratuszu.

A pomysłów brakować nie powinno. Wiemy to, bo już wczoraj o koniecznych zmianach w rozkładzie rozmawialiśmy z wrocławianami, których spotkaliśmy na przystankach.

Oto, co proponujecie:
Malwina Ptak (Żerniki): Autobus 409 powinien jeździć częściej, zwłaszcza rano. W roku szkolnym dzieci, które jeżdżą nim z Leśnicy, jest tyle, że w autobusie jest duszno i ciasno.

Karina Maślak (Pracze Odrzańskie): Autobus 123 jeździ raz na godzinę. To skandal. Nie mogę dojechać do pracy.

Marek Pisarczyk (Kłokoczyce): Często robię zakupy w Koronie. Ale w autobusie 130 zawsze jest bardzo ciasno. Powinien jeździć częściej.

Daria Dymarczyk (Pilczyce): Z Metalowców tramwaj linii 3 wcześnie rano jeździ rzadko. Cieszyłabym się, gdyby odjeżdżał np. o godz. 6.55. Tak pasowałoby najbardziej.

Igor Starowiński (Stare Miasto): Potrzeba więcej autobusów na dworzec PKS. Czasami muszę się tam szybko dostać, a nie zawsze mam czym. Niby na PKP można się dostać, ale z bagażami na PKS z PKP chodził nie będę.

Czytaj także

    Komentarze (33)

    Podane dane osobowe będą przetwarzane przez Polska Press Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Podanie danych jest dobrowolne. Pozostałe informacje na temat celu i zakresu przetwarzania danych osobowych oraz Twoich praw znajdziesz w regulaminie. Dodając komentarz akceptujesz regulamin.

    Zaloguj się / Zarejestruj się!

    breslauer55 (gość)

    To nie zły rozkład jazdy. ! To koncepcja komunikacji zbiorowej jest zła ! Ekonomia przede wszystkim ! Na całym Świecie likwiduje się tramwaje jako nieekonomiczne i nieekologiczne ! Cena zestawu tramwajowego-8 mln zł. Cena autobusu-800 tys.zł Przewożą tyle samo osób. Patrząc na faktyczne zużycie energii i jej straty w elektrowniach, liniach energetycznych i silnikach tramwaj zużywa 2 razy więcej energii niż autobus z silnikiem diesla. Dlatego na zachodzie wagony ciągną lokomotywy spalinowe. Dodatkowo do jazdy tramwajów potrzebne są torowiska i specjalna sieć elektryczna z trafostacjami. Gdy ma miejsce awaria tramwaju lub sieci to stoi całe miasto. Autobus objedzie wypadek i dojedzie do każdego nowego osiedla korzystając z istniejących dróg. Pytanie do Dutkiewicza ! Dlaczego Wrocław ma najdroższe bilety MPK w Polsce ?

    pasazerka (gość)

    Dramatem dla nas podroznych jest to, ze autobus pospieszny C musi objechac rondo na pl.Grunwaldzkim, zeby wysadzic pasazerow.To jest strata czasu ponad 5min.Powinien byc przystanek dla wysiadajacych na torowisku obok pasazu,tak jak mialo to miejsce kiedy plac byl w remoncie, a zdazyl sie zyczliwy kierowca,ktory lamiac przepisy otwieral drzwi.

    miko (gość)

    po 1 niech tramwaje odjeżdżają punktualnie z pętli - dziś tramwaj przyjechal 15 min spoźniony - miał do przejechałnia aż 3 przystanki.
    po 2 wprowadzic zakaz poruszania sie saochodów po torach tramwajowych, złłaszcza na Podwalu - tramwaje stoja tak samo w korkach jak samochody bo samochody blokują torowisko

    mieszkanka Poświętnego (gość)

    1)przywrócić tramwaj 21 do Marino,2)autobus 129 o 21,30 zjeżdża do zajezdni dlaczego? Nie ma możliwości dojazdu na Poświętne z rejonu Pilczyc po 21-ej!

    mieszkanka Poświętnego (gość)

    1)przywrócić tramwaj 21 do Marino,2)autobus 129 o 21,30 zjeżdża do zajezdni dlaczego? Nie ma możliwości dojazdu na Poświętne z rejonu Pilczyc po 21-ej!

    . (gość)

    Uważam że krótkie autobusy na linii 409 to przegięcie. W dni wolne, oczywiście mogą jeździć krótkie, ale w robocze powinny jeździć przegubowe.

    studentka (gość)

    linia 139, skrócona jezdzi teraz tylko do pl jana Pawła II to absurdalne bo tym autobusem jezdziło bardzo duzo osob w tym takze studentów na plac Grunwaldzki a traz mieszkancy Kuźnik Nowego Dworu i Muchoboru mają bardzo utrudniony dojazd do pracy i na uczelnie! do tej pory i tak przy 2 liniach (149 i 139) autobusy przyjezdzały co 20 min

    agata (gość)

    tak samo 15 i 7 spod marino - odjeżdżają za wcześnie (21:04, 21:06 czy jakoś tak) i na ogół odjeżdżają jeszcze 2 minuty za wcześnie, czyli zanim pracownicy wyjdą z centrum. następne są za to 20 minut później czyli za późno i też tak zaraz 2 pod rząd...

    Agata (gość)

    tramwaje 7 i 15 odjeżdżają spod Arkad w tym samym czasie. jak ktoś chce dojechać do Marino a 7 np z jakiegoś powodu nie przyjedzie to nie ma możliwości podjechania pod arkady i przesiadki do 15 bo ta z pewnością już odjedzie. kiedyś było inaczej, jak się ktoś spóźnił na jeden z tramwajów zawsze mógł pod arkadami się przesiąść w drugi

    . (gość)

    Uważam że powinna być linia, która łączy Żerniki z ul. Legnicką. Linie 139, 409 i 609 jadą w jednym kierunku.

    zorro (gość)

    Codziennie spotykam się ze zjawiskiem odjazdów autobusów czy tramwajów przed czasem podanym w rozkładzie jazdy. Z moich obserwacji wynika, że pojazdy Mpk odjeżdżają punktualnie tylko wtedy, gdy poruszają się z prędkością 20-30 km/h - pomimo braku korków i innych utrudnień. Czasy przejazdu między przystankami są znacznie zawyżone. Jeśli autobus czy tramwaj jedzie "normalnie" (tzn. z dozwoloną prędkością, zatrzymując się na światłach itp.)to dlaczego na trasie uzyskuje przyspieszenie nawet 4 min.? Zjawisko to nasila się szczególnie rano, wieczorem oraz w dni wolne. Marnowany jest w ten sposób czas pasażerów oraz kierowców.

    Należy ponownie przeprowadzić obliczenia czasów przejazdu między przystankami - w różnych porach dnia oraz w dni wolne.
    W ten sposób uniknie się odjazdów przed planowym czasem oraz niepotrzebnego wydłużania czasu przejazdu. Zjawisko to dotyczy np. linii 128, 136, 146 i na pewno wielu innych.

    miło by było, gdyby któryś z tych dwóch autobusów (126 lub 134) jeździł w soboty w kierunku Kozanów/Nowy Dwór wcześniej - nie ma szans w sobotę pracującą dojechać punktualnie do pracy na 6tą...

    wadus47 (gość)

    Dlaczego autobusy pospieszne N I D nie zatrzymują się na przystanku przy C H KORONA