Mosty Średzkie do przebudowy. Którędy ominąć korki w Leśnicy?

Do końca lutego, a być może nawet jeszcze w tym roku, miasto ogłosi przetarg na przebudowę mostów Średzkich w Leśnicy. To jedna z obietnic prezydenta Jacka Sutryka na pierwsze sto dni kadencji. Tak naprawdę inwestycję przygotował już jego poprzednik.

Mosty Średzkie będzie można wreszcie przebudować w związku z oddaniem pod koniec października obwodnicy Leśnicy. Remont mógł zacząć się znacznie wcześniej, ale budowa obwodnicy trwała o rok dłużej niż planowano.

Przebudowa mostów Średzkich i głównego wjazdu do Wrocławia od zachodu, czyli Legnicy i Lubina, ma pochłonąć blisko 3 mln zł. Remontu nie doczekają się jednak położone równolegle do drogowych mosty tramwajowe przy pętli Leśnica.

Pomysł generalnego remontu mostów nie jest jednak nowy. Jeszcze jesienią 2016 r. miasto zleciło wykonanie projektu modernizacji. Ten za blisko 150 tys. zł wykonała wrocławska firma PBW Inżynieria. Jak podkreślali wówczas miejscy urzędnicy, przeprawa wymaga kapitalnego remontu w związku z ponadnormatywnymi obciążeniami, które powodują jeżdżące przez nią ciężarówki, o masie przekraczającej nierzadko 40 ton. W efekcie, konstrukcja nośna ma rysy, ubytki betonu. Uszkodzenia nie ominęły także izolacji.

Wykonawca przebudowy mostów będzie musiał opracować także tymczasową organizację ruchu. Jedno jest pewne - nie obejdzie się bez korków. Tych którzy będą chcieli ominąć jeszcze większe niż zazwyczaj korki w Leśnicy, obwodnica wyprowadzi aż do ronda przy ul. Granicznej, a dalej na zakorkowane rondo przy autostradowej obwodnicy Wrocławia.

Rozwiązaniem byłoby oddanie do użytku tzw. Alei Stabłowickiej - łącznika obwodnicy Leśnicy z ul. Kosmonautów na wysokości szpitala przy ul. Fieldorfa. Pierwotnie prace nad nim miały ruszyć w marcu tego roku i zakończyć się w czerwcu przyszłego, jednak jeszcze nie ruszył przetarg.

Mosty Średzkie
położone są na Bystrzycy i korycie dopływającej do niej niegdyś Młynówki. Łącznie są cztery mosty: dwa południowe, tramwajowe i dwa północne – dla ruchu kołowego. W tym miejscu istniały dawniej drewniane mosty. Przeprawa została zniszczona w wyniku działań wojennych. Po wojnie zbudowano dzisiejsze mosty południowe i puszczono nimi ruch, a po kilku latach zostało tam położone torowisko tramwajowe. Ruch się zwiększał i dobudowano mosty północne dla ruchu kołowego, a południowe pozostawiono tramwajom. W ten sposób przeprawa funkcjonuje do tej pory.

Wideo

Marcin Kaźmierczak

Więcej na temat:

Komentarze

Liczba znaków do wpisania:  4000/4000

Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

05.12.2018, 14:13

Odwrotnie: południowe dobudowano dla tramwajów, północne są te stare.

Jeśli uważasz, że któryś z komentarzy łamie regulamin, to wyślij nam link do tego artykułu na pomoc@naszemiasto.pl

Wybrane dla Ciebie

Powiązane

Więcej na temat:
Więcej na temat:
Więcej na temat:
Więcej na temat:
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, wyłącz Adblock na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3