18+

Treść tylko dla pełnoletnich

Kolejna strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich. Jeśli chcesz do niej dotrzeć, wybierz niżej odpowiedni przycisk!

Kiedy zacząć uczyć dzieci języków obcych?

Artykuł sponsorowany
Mówi się, że „każdy język obcy daje ci nowe życie. Jeśli znasz tylko jeden język, żyjesz tylko raz.” W myśl tego powiedzenia, warto podarować naszym pociechom dodatkową możliwość nowego postrzegania świata!

Mówi się, że „każdy język obcy daje ci nowe życie. Jeśli znasz tylko jeden język, żyjesz tylko raz.” W myśl tego powiedzenia, warto podarować naszym pociechom dodatkową możliwość nowego postrzegania świata!

Kiedy rozpocząć naukę języka obcego?
Badania naukowe dowodzą, że mózg ludzki najintensywniej rozwija się przed siódmym rokiem życia i wtedy też mamy największą zdolność do przyswajania języka obcego, dlatego odpowiedź na pytanie kiedy dziecko powinno zacząć naukę języków obcych jest prosta - jak najwcześniej! Jeśli nawet dziecko w latach początkowych nie wykazuje predyspozycji do nauki języków obcych nie oznacza to, że w przyszłości będzie miało problem z ich przyswajaniem. W związku z tym nie należy zmuszać dziecka do nauki języka obcego ponieważ maluch nie może odczuć, że jest to przykry obowiązek. Warto już od najmłodszych lat przyzwyczajać dziecko do dźwięków obcojęzycznych. Dzięki temu maluchy opanują umiejętność rozróżniania akcentów i w 'naturalny' sposób przyswoją język obcy. Trzeba pamiętać również o zasadzie, iż lepiej uczyć poprawnie, niż korygować błędy - dlatego istotne jest aby oddać dzieci pod opiekę osób, które są dobrze przygotowane do nauczania języka obcego.

Jak uczyć dzieci?
W nauce języków obcych, w szczególności tych najmłodszych dzieci, bardzo ważne są metody i narzędzia do nauki. Powinny one być mocno zróżnicowane, aby nie zniechęcić najmłodszych. Ważnym zadaniem nauczyciela jest pokazanie dziecku, że nauka języka to świetna zabawa - realizowana poprzez różnorodne gry, piosenki, wierszyki, scenki, historyjki, bajki oraz zabawy językowe. W przedszkolach anglojęzycznych Happy Bees przywiązujemy do tego szczególną uwagę. Poprzez gry dzieci uczą się angielskiego jakby niechcący, z radością, kreatywnością i bezpośredniością. 'I Spy' czy 'Hot Potato' to zabawy, które rozwijają zdolności komunikacyjne dzieci. Z kolei 'Cards' to zabawa, dzięki której nasze przedszkolaki utrwalają znajomość słownictwa. Naukę liczenia nasze pszczółki świetnie opanowują dzięki grze 'Hide and Seek. Dzięki tej zabawie liczenie staje się przyjemnością, a nie trudnością!
Ponadto ważne jest, aby atmosfera nauczania była możliwie jak najbardziej podobna do codziennego życia dzieci; dzięki temu pewne elementy obcego języka mogą zostać wprowadzone i być używane w sposób naturalny. Dlatego też nasi nauczyciele, również podczas codziennych czynności, zwracają się do dzieci używając prostych poleceń w języku angielskim. Przykładamy dużą wagę do faktu, iż każde dziecko jest inne i każde uczy się w swoim tempie. Nie ma mowy o rywalizacji czy porównywaniu zdolności dzieci. Dzieci ufają nam. Wiedzą, że nie mamy wobec nich niezdrowych wymagań więc z wielka chęcią się uczą nawet nie zdając sobie z tego sprawy.

Pokonywanie bariery językowej
Kursy językowe dla przedszkolaków pozwalają na pokonanie bariery językowej, która narasta wraz z wiekiem dziecka, im dziecko jest starsze tym bardziej brak mu śmiałości by powiedzieć coś w obcym języku. Ponadto w okresie dziecięcym aparat mowy jest bardzo elastyczny, dlatego dzieciom jest o wiele łatwiej nauczyć się prawidłowej wymowy. W przypadku najmłodszych, ogromną rolę odgrywają: czytanie książek, oglądanie filmów, bajek w wersji oryginalnej jak również słuchanie piosenek, które pozwolą im oswoić się z językiem, z artykulacją, akcentem i w rezultacie przełamać barierę.
Kursy językowe dla małych dzieci nie są w żaden sposób obciążające gdyż dzieci nie mają wrażenia obarczenia nauką - uczą się przecież poprzez zabawę. Ponadto jeżeli ich otoczenie posługuje się obcym językiem, siłą rzeczy uczą się mówić w języku, który na co dzień słyszą znosząc barierę językową. Motywacja do nauki jest więc jedną z najważniejszych cech, by pewnego dnia zacząć myśleć i biegle posługiwać się językiem obcym.

Rola rodziców
W nauce języka obcego, zarówno wśród dorosłych jak i dzieci, bardzo ważna jest regularność lekcji i powtarzanie materiału. Dlatego równie ważną rolę jak lektorzy mogą odegrać rodzice, aby zachęcić swoje pociechy do nauki języka obcego. Dzieci lubią być w centrum uwagi dlatego warto okazać im zainteresowanie i dopytywać czego nauczyły się na ostatnich zajęciach. Należy jednak pamiętać, aby nie przepytywać ich z danej partii materiału, a zmobilizować je, aby same zaczęły opowiadać co miłego, wesołego czy ciekawego wydarzyło się na lekcji, jakie są ich ulubione nowe słówka, piosenki, rymowanki. Dobrym pomysłem jest poproszenie dzieci, aby to one nauczyły rodzica wyrazów czy wierszyków, które poznały na zajęciach. W ten sposób zamieniamy się rolami, dzieci czują się wyjątkowo, a rodzice pomagają im w powtórzeniu nowej partii materiału. Obu stronom taka 'zabawa' sprawia ogromną satysfakcję. Nie zapominajmy o chwaleniu dziecka nawet za najmniejszy sukces językowy. Radość i uznanie rodziców mobilizuje pociechy i stymuluje je do dalszej nauki. Pamiętajmy jednak, że jesteśmy rodzicami, a nie nauczycielami - nie poprawiajmy notorycznie błędów dziecka, tym w odpowiedni sposób zajmą się lektorzy języków. Krytyka może przynieść odwrotny skutek i zniechęcić dziecko do dalszej nauki. Pamiętajmy o uzupełnianiu domowej biblioteczki o książeczki, czasopisma, magazyny w języku obcym. Wybierajmy materiały, które zainteresują nasze pociechy. Wspólne czytanie w języku obcym jest bardzo pomocne zarówno w przyswajaniu nowego słownictwa jak i poznawaniu gramatyki i pisowni języka obcego. Dobrym pomysłem jest wspólne oglądanie kreskówek czy krótkich filmików w języku obcym - dzieci w naturalny sposób przyswajają wówczas język i świetnie się przy tym bawią. Z racji tego, że dzieci uczą się całościowo ważną rolę w pierwszych latach nauki maluchów odgrywają piosenki, rymowanki, wierszyki. Słuchając w domu muzyki zwróćmy uwagę, aby puszczać utwory obcojęzyczne.

Podsumowując:
Pamiętajmy o tym, aby nie mieć wobec dziecka zbyt wygórowanych oczekiwań. Nie wymagajmy od maluchów, żeby w przedszkolu nauczyły się płynnie posługiwać językiem obcym. Jednak wcześniejszy start pozwoli im oswoić się ze strukturą i melodią języka obcego. Co więcej nasza pociecha w naturalny sposób przyswoi sobie dźwięki charakterystyczne dla danego języka. W późniejszych latach będzie to mocno procentowało ponieważ dziecko nie będzie miało oporów w dalszej nauce i używaniu języka, z którym miało styczność od najmłodszych lat, a nauka będzie kojarzyła się z beztroską rzeczywistością przedszkolaka!

Zacznij naukę już dziś! Zapraszamy do przedszkoli anglojęzycznych HAPPY BEES: www.happy-bees.pl

Wrocław WOJNÓW
ul. Błotna 2a
51-521 Wrocław

tel: 603 55 77 30
zapisy: 601 788 224
mail: [email protected]

MIRKÓW (Wrocław Zakrzów)
ul. Wolności 15a
55-095 Mirków

tel: 601 980 444
zapisy: 601 788 224
mail: [email protected]

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na wroclaw.naszemiasto.pl Nasze Miasto