18+

Treść tylko dla pełnoletnich

Kolejna strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich. Jeśli chcesz do niej dotrzeć, wybierz niżej odpowiedni przycisk!

Jakie błędy popełniasz przy odchudzaniu?

abcZdrowie.plZaktualizowano 
Walka z nadwagą nie zawsze jest zwieńczona sukcesem. Czasami mimo starań nie udaje się nam uzyskać wymarzonej sylwetki. Dlaczego?

Od kilku tygodni zamiast chipsów chrupiesz marchewkę, ulubiony jogurt owocowy zastąpiłeś naturalnym i nie pamiętasz już, jak smakuje kotlet mielony, a wskazówka wagi ani drgnie? Możesz wmawiać sobie, że twój organizm potrzebuje dużo czasu na przystosowanie się do nowej diety, nie miej jednak złudzeń – w twojej diecie na pewno są słabe punkty, które skutecznie sabotują starania o wyszczuplenie sylwetki.

Najczęstsze błędy osób na diecie

Jeśli brak efektów odchudzania zaczyna wywoływać w tobie frustrację, zastanów się, czy nie popełniasz powszechnych błędów:

- Stosujesz dietę nieadekwatną do swojego wieku, stanu zdrowia oraz potrzeb – inny jest zalecany jadłospis dla młodego sportowca, inny dla chorego na cukrzycę seniora.
- Robisz zbyt długie odstępy między posiłkami – jeśli przez co najmniej pięć godzin nie jesz nic, tempo przemiany materii wyraźnie spada, organizm zaczyna bowiem magazynować zapasy energii na kolejne okresy niedoboru żywności.
- Masz nierealistyczne cele – mimo iż waga systematycznie spada, ubytek kilogramów jest niewielki – łatwo wówczas o utratę motywacji do odchudzania. Pamiętaj, że lepiej jest chudnąć powoli, by uniknąć efektu jo-jo, typowego dla nagłego spadku masy ciała.

- Na zmianę folgujesz zachciankom lub odmawiasz sobie przyjemności jedzenia – w chwili słabości sięgasz po czekoladki lub chipsy, by wkrótce potem katować się drakońską dietą – takie podejście do kwestii żywienia nigdy nie popłaca. Naucz się jeść zdrowo – od czasu do czasu możesz pozwolić sobie na coś słodkiego, ale staraj się zachować umiar.

- Jesz szybko, nawet nie zauważasz, jak mija kolejny posiłek – jeżeli nie celebrujesz posiłków, nie dajesz swojemu organizmowi szansy na zarejestrowanie uczucia sytości. Zacznij wsłuchiwać się w potrzeby swojego ciała, jedz wtedy, gdy odczuwasz głód i nie wmuszaj w siebie nic tylko dlatego, że nadeszła pora posiłku.

- Czasami pomijasz śniadanie – poranny pośpiech nie sprzyja delektowaniu się jedzeniem, ale warto wstać chwilę wcześniej, by dodać sobie energii kolorowymi kanapkami lub płatkami owsianymi na mleku. Pierwszy posiłek dnia pobudza trawienie i ma korzystny wpływ na nasze funkcje poznawcze.

- Unikasz aktywności ruchowej – ćwiczenia poprawiają tempo przemiany materii, wzmacniają mięśnie i poprawiają kondycję, dlatego nie odkładaj ich na bliżej nieokreśloną przyszłość. Jeśli nie jesteś miłośnikiem sportów, staraj się ruszać przy każdej okazji (pożegnaj się z windą, używaj schodów; spaceruj; energicznie sprzątaj w domu).

- Jesz zdrowe potrawy, ale popijasz je słodkimi napojami gazowanymi lub herbatą z dodatkiem cukru – jeżeli wypijasz osiem kubków herbaty dziennie, słodząc każdy łyżeczką cukru, mimochodem spożywasz niemal 250 nadprogramowych kalorii każdego dnia!

- Wieczorem, podczas oglądania telewizji sięgasz po orzeszki ziemne – mimo iż są zdrowe, to bogate źródło kalorii. Jak wiadomo, nie sposób zjeść tylko kilku pojedynczych orzechów na raz – mając pod ręką miseczkę bakalii, najprawdopodobniej zjemy całą jej zawartość, bez względu na to, czy mieści się w niej 100 czy 400 g. Nie zapominaj, że szanse na spalenie spożytych wieczorem kalorii są nikłe – nawet jeśli spożywasz zdrowe produkty, utyjesz.

Odchudzanie nie jest proste – na każdym kroku napotykamy pokusy w postaci dań typu fast food, słodyczy oraz słonych przekąsek – dlatego mimo motywacji nierzadko zbaczamy z obranego wcześniej kursu. Mimo to warto trzymać się swoich postanowień i kontynuować walkę z nadwagą, by móc cieszyć się szczupłą sylwetką i dobrym stanem zdrowia.

Partnerem serwisu jest

Wideo

polecane: Flesz: Koniec gorszego jedzenia - żywność w Polsce, jak na zachodzie.

Materiał oryginalny: Jakie błędy popełniasz przy odchudzaniu? - Wrocław Nasze Miasto

Komentarze 1

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.
G
Gość

raz piszesz ze nie mozna 5 godzinnych przerw robic w jedzeniu a raz ze wsluchaj sie w glos organizmu i jesli nie odczuwasz glodu (nawet 5 godzin !!!) to nic nie jedz nawet jak jest pora posilku. jaki to ma sens dawanie tak sprzecznych rad???? pisac byle pisać....zenujące porady...

zgłoś
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3