Remont ruszył, choć na ulicy Hallera, która również jest kluczowa dla tamtego rejonu miasta, pojawiły się kolejne opóźnienia i zostanie otwarta ponownie dopiero w grudniu. Zalecany objazd dla kierowców biegnie przez znajdującą się w koszmarnym stanie Kruczą. Dla mieszkańców start drugiej inwestycji jest totalnym nieporozumieniem.
- Nie może być tak, że odcina się nas od miasta zabierając dwie główne drogi dojazdowe - żali się Pan Zbigniew, mieszkaniec Krzyków.
- Opóźnienia w realizacji zlecenia powstały w wyniku trudności, które pojawiły się już bezpośrednio na placu budowy, takich jak infrastruktura podziemna, której nie było na mapach - mówi Konrad Antkowiak z MPWiK.
Dla tej dzielnicy rok 2008 to prawdziwy armagedon. Ciągle remontowana jest ulica Krakowska, po której wprawdzie ruch odbywa się w jednym kierunku, ale na drogach objazdowych mieszkańcy miasta stoją w olbrzymich korkach.
Katastrofa nie ominie też wrocławskiego Śródmieścia. Aktualnie wyłączona z ruchu jest ulica Nowowiejska, gdzie trwa modernizacja magistrali wodociągowej. MPWiK posłużyło się nowoczesną metodą, dzięki której nie trzeba wymieniać nawierzchni. Paradoksalnie i tak będzie remontowana, ale tym zajmować się będzie spółka Wrocławskie Inwestycje i nie udało się zgrać tych inwestycji w czasie.
- Magistrala jest modernizowana w sposób, który pozwoli nam nienaruszać nawierzchni jezdni - tłumaczy rzecznik prasowy MPWiK - Najważniejsze są terminy, jeśli do końca tego roku ulica Nowowiejska nie byłaby wyremontowana, stracilibyśmy dotacje z Unii Europejskiej.
Mimo, że aktualnie większych problemów nie ma na Fabrycznej, gdyż trzy miesiące przed terminem została oddana do użytku ulica Lotnicza, to korki i tak się tworzą. Największym utrudnieniem jest tradycyjnie Królewiecka i odcinek z Kozanowa do Obwodnicy Śródmiejskiej. Dla ponad 100 tysięcy mieszkańców tych okolic przygotowano jedynie jednopasmową drogę. Nawet bez remontów kierowcy muszą rano spędzić przynajmniej godzinę na kilkukilometrowym odcinku.
Do tego w tym roku tradycyjnie wszystkich zaskoczył śnieg. Efekt - w piątkowy wieczór tramwaje były opóźnione nawet o 1,5 godziny, a pasażerowie samochodów dwa razy dłużej próbowali dojechać z pracy do domu.
Jeśli ktoś myśli, że najgorsze już mamy za sobą to jest w strasznym błędzie. Rok 2009 przyniesie jeszcze więcej remontów i prawdopodobnie większe korki. Plac Bema, ulice Kosmonautów i Królewiecka to tylko kilka największych inwestycji drogowych jakie czekają nas w przyszłym roku. W budżecie miasta przeznaczono na nie łącznie 429 milionów złotych, a 419 zostanie wydane na modernizację wrocławskiej kanalizacji.
Zmiany tras tramwajów w związku z remontem Grabiszyńskiej:
Linia 4: Biskupin - pl. Legionów (po trasie) - Piłsudskiego - Powstańców Śląskich - Hallera - Grabiszyńska - Oporów
Linia 11: Kromera - pl. Legionów (po trasie) - Podwale - pl. Orląt Lwowskich
Z powrotem: pl. Orląt Lwowskich - Podwale - Sądowa - dalej po trasie
Linia 14: Osobowice - Kazimierza Wielkiego (po trasie) - Krupnicza - Podwale - Powstańców Śląskich - Hallera - cmentarz Grabiszyński
Linia 74: Osobowice - most Osobowicki - pl. Staszica - most Pomorski - Kazimierza Wielkiego - Krupnicza - Sądowa - pl. Legionów - Piłsudskiego - pl. Dominikański - Galeria Dominikańska.
Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?