Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Horror czas zacząć

Daniel Pecyński
Daniel Pecyński
Od dzisiaj mieszkańcy nie mogą jeździć jedną nitką ulicy Grabiszyńskiej. To kolejny element układanki, która przyczyni się do zablokowania Wrocławia na długie miesiące.

Remont ruszył, choć na ulicy Hallera, która również jest kluczowa dla tamtego rejonu miasta, pojawiły się kolejne opóźnienia i zostanie otwarta ponownie dopiero w grudniu. Zalecany objazd dla kierowców biegnie przez znajdującą się w koszmarnym stanie Kruczą. Dla mieszkańców start drugiej inwestycji jest totalnym nieporozumieniem.

- Nie może być tak, że odcina się nas od miasta zabierając dwie główne drogi dojazdowe - żali się Pan Zbigniew, mieszkaniec Krzyków.

- Opóźnienia w realizacji zlecenia powstały w wyniku trudności, które pojawiły się już bezpośrednio na placu budowy, takich jak infrastruktura podziemna, której nie było na mapach - mówi Konrad Antkowiak z MPWiK.

Dla tej dzielnicy rok 2008 to prawdziwy armagedon. Ciągle remontowana jest ulica Krakowska, po której wprawdzie ruch odbywa się w jednym kierunku, ale na drogach objazdowych mieszkańcy miasta stoją w olbrzymich korkach.

Katastrofa nie ominie też wrocławskiego Śródmieścia. Aktualnie wyłączona z ruchu jest ulica Nowowiejska, gdzie trwa modernizacja magistrali wodociągowej. MPWiK posłużyło się nowoczesną metodą, dzięki której nie trzeba wymieniać nawierzchni. Paradoksalnie i tak będzie remontowana, ale tym zajmować się będzie spółka Wrocławskie Inwestycje i nie udało się zgrać tych inwestycji w czasie.

- Magistrala jest modernizowana w sposób, który pozwoli nam nienaruszać nawierzchni jezdni - tłumaczy rzecznik prasowy MPWiK - Najważniejsze są terminy, jeśli do końca tego roku ulica Nowowiejska nie byłaby wyremontowana, stracilibyśmy dotacje z Unii Europejskiej.

Mimo, że aktualnie większych problemów nie ma na Fabrycznej, gdyż trzy miesiące przed terminem została oddana do użytku ulica Lotnicza, to korki i tak się tworzą. Największym utrudnieniem jest tradycyjnie Królewiecka i odcinek z Kozanowa do Obwodnicy Śródmiejskiej. Dla ponad 100 tysięcy mieszkańców tych okolic przygotowano jedynie jednopasmową drogę. Nawet bez remontów kierowcy muszą rano spędzić przynajmniej godzinę na kilkukilometrowym odcinku.

Do tego w tym roku tradycyjnie wszystkich zaskoczył śnieg. Efekt - w piątkowy wieczór tramwaje były opóźnione nawet o 1,5 godziny, a pasażerowie samochodów dwa razy dłużej próbowali dojechać z pracy do domu.

Jeśli ktoś myśli, że najgorsze już mamy za sobą to jest w strasznym błędzie. Rok 2009 przyniesie jeszcze więcej remontów i prawdopodobnie większe korki. Plac Bema, ulice Kosmonautów i Królewiecka to tylko kilka największych inwestycji drogowych jakie czekają nas w przyszłym roku. W budżecie miasta przeznaczono na nie łącznie 429 milionów złotych, a 419 zostanie wydane na modernizację wrocławskiej kanalizacji.


Zmiany tras tramwajów w związku z remontem Grabiszyńskiej:

Linia 4: Biskupin - pl. Legionów (po trasie) - Piłsudskiego - Powstańców Śląskich - Hallera - Grabiszyńska - Oporów

 

Linia 11: Kromera - pl. Legionów (po trasie) - Podwale - pl. Orląt Lwowskich

Z powrotem: pl. Orląt Lwowskich - Podwale - Sądowa - dalej po trasie

 

Linia 14: Osobowice - Kazimierza Wielkiego (po trasie) - Krupnicza - Podwale - Powstańców Śląskich - Hallera - cmentarz Grabiszyński

 

Linia 74: Osobowice - most Osobowicki - pl. Staszica - most Pomorski - Kazimierza Wielkiego - Krupnicza - Sądowa - pl. Legionów - Piłsudskiego - pl. Dominikański - Galeria Dominikańska.

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na wroclaw.naszemiasto.pl Nasze Miasto