Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Handlowcy wykorzystują niewiedzę kupujących. Sprawdź, kiedy możesz zgłosić reklamację

MGO
Jerzy Barański, miejski rzecznik konsumentów we Wrocławiu
Jerzy Barański, miejski rzecznik konsumentów we Wrocławiu Wojtek Wilczyński
Radzimy, jak walczyć o swoje prawa, gdy sprzedawcy są nieuczciwi.

Jerzy Barański, rzecznik konsumentów, potwierdza, że handlowcy nagminnie wykorzystują naszą niewiedzę i jeśli tylko zorientują się, że nie znamy swoich praw, łamią je.

- 60 procent prowadzonych przez nas spraw dotyczy umowy sprzedaży, reszta to sprawy związane z zakupem usług. Najczęściej reklamowanym produktem są buty - wyjaśnia Barański.

Najważniejsze zasady

1. Każdy zakupiony produkt objęty jest dwuletnim okresem odpowiedzialności sprzedawcy. Oznacza to, że bez względu na czas trwania gwarancji, o długości której decyduje przedsiębiorca, towar w ciągu dwóch lat może zostać zgłoszony do reklamacji.

2. Jeżeli zauważymy wadę w produkcie w ciągu pierwszego półrocza, mamy prawo uznać, że był nią obciążony od początku.

3. Reklamacji podlega także towar pochodzący z wyprzedaży.

4. W przypadku kupna nieświeżych produktów spożywczych mamy trzy dni na reklamację.

Ryszard Czekański, powiatowy rzecznik konsumentów we Wrocławiu, mówi, że sporo jest problemów z biurami podróży.
- Często okazuje się, że standard hotelu jest niższy, a wyżywienie uboższe niż w umowie. Zdarza się nawet, że turyści trafiają nie do tej miejscowości, do której chcieli - wylicza. Dodaje, że zna sprawy, gdzie poszkodowani dostali nawet 30 tys. zł. zadośćuczynienia.

- Klienci nie dają się łatwo oszukać. Robią zdjęcia i dokumentują usługi niezgodne z zawartą umową - podkreśla powiatowy rzecznik konsumentów. Czekański zaleca ostrożność przy zakupie towarów i usług przez internet. - Najlepiej kupować od zarejestrowanych firm. Unikajmy transakcji na odległość z osobami, które w razie oszustwa trudno będzie odnaleźć - radzi. Dodaje, że niewielu klientów wie, że ma prawo zakupić towar po cenie prezentowanej na półce, nawet gdy w kasie fiskalnej jest zakodowana inna.

TU ZNAJDZIESZ BEZPŁATNĄ POMOC

Bezpłatna infolinia konsumencka:
800-007-707

Oddział Federacji Konsumentów we Wrocławiu
ul. Piłsudskiego 95
50-014 Wrocław
tel./fax 71-344-19-97
e-mail: [email protected]

Miejski Rzecznik Konsumentów
Jerzy Barański
ul. Świdnicka 53
50-030 Wrocław
tel. 71-777-75-59
tel./fax. 71-777-86-62
e-mail: [email protected]

Powiatowy Rzecznik Konsumentów
Ryszard Czekański
ul. T.Kościuszki 131
50-440 Wrocław
tel. 71-722-17-00
e-mail: [email protected]

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Krokusy w Tatrach. W tym roku bardzo szybko

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na wroclaw.naszemiasto.pl Nasze Miasto