Budowlańcy przewidywali, że podczas próby obciążeniowej przęsła mogą ugiąć się nawet o pół metra. Ugięły się o 47 cm.
Na miejscu poza przedstawicielami wykonawcy oraz inwestora, był także projektant przeprawy, prof. Jan Biliszczuk z Politechniki Wrocławskiej. Naukowiec podczas prób stał pod mostem, bo nie miał żadnych obaw, że konstrukcja nie wytrzyma nacisku.
Teraz można zacząć odbiory techniczne nowej przeprawy.
Przypomnijmy, że inwestor, czyli Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, deklaruje, że most Rędziński oraz ostatni fragment obwodnicy autostradowej miasta będzie otwarty do końca sierpnia. Urzędnicy twierdzą, że na początku sierpnia podpisali z wykonawcą, firmą Mostostal, harmonogram prac na sierpień i wszystko przebiega zgodnie z zaplanowanym scenariuszem.
Oczywiście część robót wykończeniowych może się przesunąć na wrzesień, ale - zdaniem GDDKiA - nie wpłyną one na termin otwarcia przeprawy.
Czytaj także: Benzyna po 6 zł? Czy to realne?
Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?