Gimnazjaliści mieli za zadanie zbudować mikroplanetę, czyli sztuczny ekosystem, który należy obserwować i wyciągać z niego wnioski.
- W takim ekosystemie młodzi badacze umieszczali np. różne organizmy i obserwowali, czy przeżyją i co się z nimi stanie. Jedna z drużyn analizowała życie muchy w takiej mikroplanecie - tłumaczy Katarzyna Grochowicz z biura prasowego projektu.
Młodzi naukowcy będą jeszcze uczyli się stawiać hipotezy i przeprowadzać eksperymenty.
- Chodzi o to, by ci uczestnicy projektu zainteresowali się naukami przyrodniczymi i przedsiębiorczością, wcielili się w rolę młodych badaczy, nauczyli stawiać hipotezy i przeprowadzać doświadczenia. Wiemy przecież, że w Polsce brakuje inżynierów, a coraz mniej osób wybiera na maturze przedmioty ścisłe. - dodaje Grochowicz
O dalszych losach młodych naukowców będziemy Was informować na bieżąco.
Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, a realizowany na zlecenie Ministerstwa Edukacji Narodowej przez konsorcjum firm Doradztwo Gospodarcze DGA S.A z Poznania oraz Centrum Kształcenia Ustawicznego i Praktycznego z Zielonej Góry.
Czytaj też:
Uwaga na Instagram - nowe oszustwo
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?