Pytania z dzisiejszego egzaminu podali uczniowie warszawskiego gimnazjum.
Pytania z części matematyczno-przyrodniczej:
* dominowała geografia. Gdzie leżą polskie województwa i ich stolice?
* pytanie o ukształtowanie terenu Holandii i Islandii
* zadanie: policz ile osób jest w klasie
* zadanie z chemii, uzupełnić zapis reakcji chemicznej
* zadanie: ile kulek ulepi dziewczynka, mając 2 kawałki modeliny (przy podanej średnicy modeliny)
* zadanie z fizyki: tabelka z symbolami, którą trzeba było uzupełnić
ARKUSZE EGZAMINACYJNE
**+ Arkuszstandardowy dla uczniów bez dysfunkcji oraz uczniów z dysleksją rozwojową
- Arkusz dla uczniów słabo widzących
- Arkusz dla uczniów słabo słyszących i uczniów niesłyszących
- Arkusz dla uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkimOpinie gimnazjalistów**
Uczniowie twierdzą, że egzamin nie był trudny. "Na szczęście był dużo łatwiejszy niż humanistyczny. Wczorajsza historia mnie przeraziła, a dziś było dobrze!" - mówi zadowolona Asia.
Zgadza się z nią Łukasz: "Pytania były przystępne, więc jestem bardzo zadowolony".
Podziel się z nami opinią o teście matematyczno-przyrodniczym.
Egzamin gimnazjalny 2011 - języki (ARKUSZE, PYTANIA)
PRAWIDŁOWE ODPOWIEDZI:
ZADANIE 1
B. 270
ZADANIE 2
B. 18%
ZADANIE 3
A. 0,5
ZADANIE 4
A. 2/5n-16
ZADANIE 5
A. Ala.
ZADANIE 6
A. 4,2
ZADANIE 7
B. 1 - Poznań, 2 - Olsztyn, 3 - Łódź, 4 - Katowice.
ZADANIE 8
D. dolnośląskie i podkarpackie
ZADANIE 9
C. równomiernie obie półkule.
ZADANIE 10
D. 7 godzin 20 minut
ZADANIE 11
C. przylądku Morris Jesup.
ZADANIE 12
D. +6 μC
ZADANIE 13
A. tętnicą płucną, naczyniami włosowatymi płuc, żyłą płucną do lewego przedsionka serca.
ZADANIE 14
A. natlenowana od serca do komórek ciała.
ZADANIE 15
D. zmiany, jakie zachodzą w sercu podczas jego pracy.
ZADANIE 16
C. Czy barwa światła ma wpływ na wzrost siewek rzodkiewki?
ZADANIE 17
B. mitochondriów.
ZADANIE 18
C. 30 u
ZADANIE 19
D. 4 : 1
ZADANIE 20
C. dysocjacja.
ZADANIE 21
B. H3PO4
ZADANIE 22
A. I
ZADANIE 23
D. W probówkach II i IV znajdują się roztwory o odczynie obojętnym.
ZADANIE 24
A. Ω
ZADANIE 25
C. 54 cm2
ZADANIE 26
1. fotosynteza
2. odżywianie
3. oddychanie
4. spalanie
ZADANIE 27
ODPOWIEDŹ: Bakterie i grzyby
ZADANIE 28
W marcu wykonano 300 minut rozmów
W ramach promocji wykonano 120 minut
Pan Kowalski zapłacił w marcu za: 180 minut
Wysokość rachunku: W = (Abonament C) + (Liczba minuty x Koszt w taryfie C)
W= 80 + 180 x 0,60 = 188
ODPOWIEDŹ: Rachunek Pana Kowalskiego w marcu wyniesie 188 zł.
ZADANIE 29
Która z taryf jest korzystniejsza C czy D, jeśli klient rozmawia w miesiącu nie mniej niż 200 minut, czyli 200 minut lub więcej?
Jeśli rozmawia 200 minut
C: 80 + 200 x 0,6 = 200 zł
D: 120 + 200 x 0,4 = 200 zł
Jeśli rozmawia 300 minut
C: 80 + 300 x 0,6 = 260 zł
D: 120 + 300 x 0,4 = 240 zł
ODPOWIEDŹ: Korzystniejsza jest taryfa D, w sytuacji gdy miesięczny czas połączeń wyniesie więcej niż 200 minut
ZADANIE 30
Należy porównać oferty
y - miesięczna liczba minut połączeń
A - miesięczna liczba minut połączeń w taryfie A
A = 20 + 1,10 x y
B - miesięczna liczba minut połączeń w taryfie B
B = 40 + 0,75 x y
Z zadania wynika, że A powinno być bardzie korzystne od B czyli A > B, wówczas otrzymujemy nierówność:
A > B
20 + 1,10 x y > 40 + 0,75 x y
1,35 x y > 20
y > 14,814
ODPOWIEDŹ: 14 minut.
ZADANIE 31
HOLANDIA - uprawy polderowe - obszary depresyjne
ISLANDIA - elektrowie geotermalne - gejzer
WŁOCHY - winnica - klimat śródziemnomorski
ZADANIE 32
Za pomocą woltomierza Jacek zmierzył napięcie na oporniku, a za pomocą amperomierza natężenie prądu elektrycznego
ZADANIE 33
Natężenie prądu elektrycznego wzrosło.
Opór elektryczny opornika nie zmienił się.
Moc opornika wzrosła 4 razy.
ZADANIE 34
praca - dżul - J
moc - wat - W
opór - om - Ω
napięcie elektryczne - wolter - V
natężenie prądu elektrycznego - amper - A
ZADANIE 35
Dane:
rk = 0,5 cm - promień kuli koralika
rpw = 1 cm - promień podstawy walca
h = 6 cm - wysokość walca
Szukane:
Vk - objętość jednego koralika
Vw - objętość jednego walca
Vk = 4/3 x pi x (1/2)do potęgi trzeciej = 4/3 x1/8 x p = 1/6 pi
Vw= pi x 1 do potęgi drugiej x 6 = 6pi
2 x Vw = 12pi
12 pi : 1/6pi = 72
ODPOWIEDŹ: Z dwóch kawałków modeliny można ulepić 72 koraliki.
ZADANIE 36
2 Mg + CH3COOH = (CH3COO)2^ Mg + H2
nazwy nad prawą probówką - należy wpisać wodór
obok prawej probówki - należy wpisać octan magnezu
ZDJĘCIA Z EGZAMINÓW: Gimnazjum nr 1 we Wrocławiu, Gimnazjum nr 2 w Głogowie, Gimnazjum nr 9 w Wałbrzychu
* * *
Część matematyczno-przyrodnicza składa się z zadań zamkniętych i otwartych. Zadania wymagają od ucznia umiejętności korzystania z tabel, map, fotografii czy wykresów. Typy poleceń zamkniętych będą różne. Nie zawsze trzeba wybrać po prostu prawidłową odpowiedź, czasami trzeba coś dopasować lub zaznaczyć czy zdanie jest prawdziwe czy fałszywe.
Przy zadaniach otwartych podać trzeba będzie pełne rozwiązanie. Punkty za ich wykonanie będą przyznawane cząstkowo, czyli za każdy etap zadania można uzyskać określoną ilość punktów. Za cały egzamin można uzyskać 50 punktów.
Tutaj niezbędne będą różnego rodzaju przybory, takie jak linijka, ekierka czy cyrkiel, ponieważ np. zadania z geometrii mogą wymagać robienia szczegółowych rysunków.
ZOBACZ ODPOWIEDZI Z WTORKOWEGO TESTU HUMANISTYCZNEGO
Egzamin będzie sprawdzał umiejętne stosowanie pojęć i terminów z zakresu nauk matematyczno-przyrodniczych, wyszukiwanie i stosowanie informacji, opisywanie faktów i zjawisk oraz umiejętność rozwiązywania problemów.
ARKUSZE Z POPRZEDNICH LAT (CZĘŚĆ MATEMATYCZNO-PRZYRODNICZA)
ROK 2010
Arkusz standardowy dla uczniów bez dysfunkcji oraz uczniów z dysleksją rozwojową | Odpowiedzi
ROK 2009
Arkusz standardowy dla uczniów bez dysfunkcji oraz uczniów z dysleksją rozwojową
Arkusz dla uczniów słabowidzących
Arkusz dla uczniów słabo słyszących i uczniów niesłyszących
Arkusz dla uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim
Pismak przeciwko oszustom, uwaga na Instagram
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?