(© Infografika Maciej Dudzik)

Masz zdjęcie do tego tematu?

Wyślij

Do Euro 2012 droga do stolicy będzie łatwiejsza Na większości trasy pojedziemy nawet 110 km/h

Do 2012 roku ma być gotowe 246 km drogi ekspresowej S8 z Wrocławia do Warszawy. Pozostałą część tej trasy pokonamy po starej drodze krajowej nr 8. Mimo to podróż do stolicy może się skrócić nawet o 40 minut.


Wrocławski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad właśnie rozpoczął poszukiwanie inżyniera kontraktu do budowy nowej drogi ekspresowej przez nasze województwo z Wrocławia do Sycowa. Sam przetarg na wykonawcę też jest już bliski rozstrzygnięcia. - Co prawda otwarcie ofert nieco się opóźniło, ale planowane jest na 7 września. Jednak liczymy, że jeszcze w tym roku ruszymy z budową - przyznaje Joanna Wąsiel z wrocławskiego oddziału dyrekcji. Na ponad 60 kilometrach drogi S8 przez Dolny Śląsk przejedziemy przez ponad 30 mostów i estakad. Na trasie pojawi się 6 miejsc obsługi pasażera, gdzie kierowcy się posilą i zatankują auto. Droga będzie miała dwa pasy jezdni w każdym kierunku i pas awaryjny. Do tego żadnych skrzyżowań. Wjedziemy na nią i zjedziemy na wybudowanych węzłach. Żeby dojechać wygodnie i szybko do Warszawy, swoje odcinki muszą zbudować jednak też w Wielkopolsce, Łódzkiem i na Mazowszu.

Co dla nas ważne, oddziały GDDKiA z Poznania, Łodzi i Warszawy przyspieszyły swoje przygotowania do budowy. Urzędnicy zapewniają, że większość drogi ekspresowej będzie gotowa właśnie do mistrzostw. Oznacza to, że do 2012 roku na dużej części trasy ze stolicy Dolnego Śląska do stolicy kraju będziemy mogli jechać bez zatrzymywania się z wynikiem 110 km/h na liczniku.

W połowie 2012 roku nasza podróż do stolicy będzie wyglądała następująco. Nowo wybudowaną, wygodną i szybką drogą ekspresową pojedziemy z Wrocławia do węzła Walichnowy na pograniczu województw wielkopolskiego i łódzkiego. Potem wskoczymy znowu na krajową "ósemkę".

- Do Euro zbudujemy na niej obwodnicę Wielunia i Bełchatowa. Przebudujemy też około 60 km tej drogi, dlatego też będzie jechało się po niej wygodniej i bezpieczniej - wylicza Maciej Zalewski z łódzkiego oddziału GDDKiA.

Czytaj także

    Komentarze (0)

    Podane dane osobowe będą przetwarzane przez Polska Press Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Podanie danych jest dobrowolne. Pozostałe informacje na temat celu i zakresu przetwarzania danych osobowych oraz Twoich praw znajdziesz w regulaminie. Dodając komentarz akceptujesz regulamin.

    Zaloguj się / Zarejestruj się!

    Brak komentarzy. Możesz być pierwszy!