Ranking „Marki Polskie 2010" wyłonił 330 najcenniejszych, najsilniejszych i najbardziej znanych polskich marek. Lista powstała na podstawie badań opinii Polaków i matematycznych analiz ekspertów.
W ogólnej klasyfikacji wartości marek, Dębica zajęła 144. miejsce, a w grupie produktów niespożywczych – 22. Najmocniejszą stroną marki Dębica jest jej wysoka pozycja w pamięci spontanicznej konsumentów. Pod tym względem Dębica jest czwartą marką w Polsce. Dębica utrzymuje także wysoką 12. pozycję, jeżeli chodzi o tzw. stopę referencji, która dotyczy gotowości klientów do polecenia jej innym użytkownikom. Biorąc pod uwagę świadomość marki, Dębica uzyskała 19. pozycję na liście, a w kategorii siła marki – 42.
- W Dębicy produkujemy opony różnych marek, także Goodyear, Dunlop i Fulda, ale to marka Dębica niezmiennie od lat jest jednym z naszych najcenniejszych zasobów – mówi Jacek Pryczek, prezes Firmy Oponiarskiej Dębica SA. - Dzięki wysokiej jakości opon Dębica, a także konsekwentnym i różnorodnym działaniom marketingowym ta marka jest nie tylko rozpoznawana, ale i ceniona przez miliony kierowców.
Badania marek, prowadzone przez „Rzeczpospolitą", są jedynymi tego typu na polskim rynku. Analizowane jest, jak konsumenci odbierają i oceniają 428 krajowych brandów. Warto podkreślić, że polscy konsumenci doceniają rodzime marki, co powoduje, iż wartość polskich brandów (w 2010 r. o łącznej wartości 60 mld zł) rośnie szybciej niż w wielu rozwiniętych krajach.
Sławomir Oskarbski
Strefa Biznesu: Polacy chętniej sięgają po krajowe produkty?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?