Były aż trzy koncepcje linii tramwajowych z Wrocławia do Bielan Wrocławskich. Jedna z nich zakładała wykorzystanie trasy kolejowej Wrocław-Sobótka-Świdnica. Ponieważ rozstaw szyn kolejowych i tramwajowych jest taki sam, rozwiązanie to jest możliwe do zrealizowania.
Powyższy projekt zakładał dobudowanie odnogi torowiska na Bielany oraz położenie odcinka torów od pętli tramwajowej w parku Południowym, gdzie dojeżdża np. linia 9, do wspomnianej linii kolejowej. Poprowadzenie go, wiąże się jednak z przecięciem dwóch dróg krajowych, dlatego projekt na razie upadł.
Czytaj również: Będzie więcej kamer w mieście
Pozostałe koncepcje zakładały wykorzystanie pętli na Klecinie i przedłużenie torów na Bielany lub położenie torów prowadzących ze stacji Wrocław-Zachód do Kątów Wrocławskich, z odbiciem w rejon LG. - W tej fabryce miało pracować 15-16 tys. ludzi, ale tak się nie stało. Pracowników obsługuje sprawnie działający system autobusowy - mówi Grzegorz Roman, doradca prezydenta ds. transportu.
W budżecie na przyszły rok ani też w prognozach budżetowych na kolejne lata, żadne zadania związane z tym projektem nie są jednak wymienione.
Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?