Każdy może mieć płaski brzuch. Wystarczy odrobina samodyscypliny :)

Najlepszym rozwiązaniem jest trening pod okiem trenera. Jeżeli ... (© Materiały prasowe / 7Nutrition)

Masz zdjęcie do tego tematu?

Wyślij

Najlepszym rozwiązaniem jest trening pod okiem trenera. Jeżeli jednak nie masz czasu ani pieniędzy, by pójść do klubu fitness, możesz skorzystać z gotowych ćwiczeń, dostępnych w Internecie. W naszym poradniku znajdziesz informacje, jak efektywnie ćwiczyć, by mieć płaski brzuch.

Zobacz też: Julia Fusiecka: Nie chcę zrobić z siebie mężczyzny


Płaski brzuch to marzenie każdej kobiety, która dba o swoją figurę. Ale to nie musi być już tylko marzenie. Najważniejsze, byś znalazła w sobie wolę do ćwiczeń i regularnych treningów.

Mięśnie brzucha. To musisz o nich wiedzieć


Na mięśnie brzucha składają się mięsień prosty, skośny zewnętrzny i wewnętrzny oraz poprzeczny brzucha. Pięknie wyrzeźbione mięśnie brzucha wpływają nie tylko na naszą atrakcyjność, lecz również na odciążenie kręgosłupa, co zmniejsza ryzyko urazów.

Jak ćwiczyć mięśnie brzucha?


Trening rozpocznij od krótkiej rozgrzewki (bieg w miejscu, skakanka itp.). Żadne ćwiczenia na mięśnie brzucha nie dadzą efektów, jeżeli nie poprzedzisz je rozgrzewką i serią ćwiczeń aerobowych. Najpopularniejsze ćwiczenia na płaski brzuch to: skłony z kolanami na górze, nożyce, unoszenie nóg (pozycja: leżąca, ręce wzdłuż tułowia), tradycyjne brzuszki, dotykanie pięt i wymachy w powietrzu.









Wszystkie ćwiczenia na brzuch prezentujemy w filmach instruktażowych opublikowanych przez najsłynniejsze trenerki fitness: Mel B i Jilian Michaels - filmy znajdziecie pod artykułem.

Ćwicz co 2-3 dni. Jeżeli masz zakwasy, daj sobie dzień odpoczynku. Przetrenowanie spowoduje, że będziesz musiał(a) na jakiś czas porzucić ostre treningi, a tego przecież nie chcemy.

Po treningu mięśni brzucha rozciągnij się


Nie zapomnij o rozciągnięciu się po zakończonym treningu. Przyciągnij nogi do brzucha i przytrzymaj. Następnie połóż się, kładąc ręce za siebie, a nie wzdłuż tułowia.

Płaski brzuch - co Ci to da?


Paniom - piękną sylwetkę, dla panów mamy kilka ciekawostek. Według "Men's Health" mężczyźni z płaskim brzuchem mają o 90 proc. mniejsze szanse, że pojawią się u nich kamienie żółciowe, o 14 proc. mniejsze ryzyko chronicznego zapalenia stawów, o 50 proc. mniejsze prawdopodobieństwo pojawienia się problemów z erekcją i o 50 proc. mniejsze ryzyko wystąpienia problemów z sercem.

Sposoby na płaski brzuch


Musisz pamiętać jeszcze o jednym. Sprawdzony sposób na płaski brzuch to nie tylko regularny trening, ale przede wszystkim zdrowa dieta. To, że dzisiaj wykonasz 300 brzuszków nie oznacza wcale, że jutro możesz iść do McDonald's czy KFC.

- W moim treningu nie ma ani jednego ćwiczenia wyizolowanego na mięśnie brzucha (izolacja to ćwiczenia, podczas których pracuje tylko jeden mięsień - przyp. red.). Ani jednego - podkreśla Julia Fusiecka, kulturystka i instruktorka fitness z klubu Bodyfit we Wrocławiu. - Mięśnie brzucha pracują podczas różnych ćwiczeń, nie potrzeba ćwiczeń izolacyjnych. A co do diety: brzuch robi się w kuchni, a nie na treningu. Jeżeli zapominamy o zdrowej diecie, nic nam z ćwiczeń nie przyjdzie.

Pamiętaj, nie zaprzepaszczaj tego, co już wypracujesz!



Trening mięśni brzucha.

Najlepsze ćwiczenia na brzuch




Ostatnie ćwiczenie w treningu ABS, proponowanym przez Mel B, to wyczerpująca deska - wyczerpująca, ponieważ wymaga od nas najwięcej wysiłku, ale za to daje niewiarygodne efekty. Wszystko dlatego, że to ćwiczenie angażuje wszystkie mięśnie brzucha. Zapraszamy do kolejnego treningu z Mel B:



Poniżej propozycja treningu z Jilian Michaels - pamiętajcie, że ćwiczenia na mięśnie brzucha to nie tylko tradycyjne brzuszki - dajcie z siebie wszystko!







I najważniejsze - nie zniechęcajcie się. Efekty nie przyjdą po dwóch dniach, ale gwarantujemy, że zauważycie je po kilku tygodniach od ropoczęcia treningów (oczywiście o ile będziecie pamiętać o systematyczności).

Kinga Czernichowska

Komentarze (1)

Podane dane osobowe będą przetwarzane przez Polska Press Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Podanie danych jest dobrowolne. Pozostałe informacje na temat celu i zakresu przetwarzania danych osobowych oraz Twoich praw znajdziesz w regulaminie. Dodając komentarz akceptujesz regulamin.

Zaloguj się / Zarejestruj się!

Renia (gość)

To ja dorzucę swoje pięć groszy. Polecam ćwiczenia z Natalią Gacką. Ma mnóstwo filmików na YouTube i wydała książkę z planem treningowym. Do mnie trafia idealnie. Motywuje, daje kopa i podnosi na duchu, gdy szukam wymówek by uniknąć treningu. Dla mnie najważniejsze jest to, że jest taka normalna, swojska kobieta, a nie wyfircykowana celebrytka.