Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Co z tramwajem na Nowy Dwór? Wkrótce pierwszy przetarg

Weronika Skupin
Zdjęcie ilustracyjne
Zdjęcie ilustracyjne Tomasz Hołod
W ciągu najbliższego miesiąca ma zostać ogłoszony przetarg na projekt trasy tramwajowej na Nowy Dwór.

Czy temat budowy tramwaju na Nowy Dwór zszedł na dalszy plan? Nie - zapewnia o tym Zbigniew Komar, zastępca dyrektora Departamentu Infrastruktury i Gospodarki w ratuszu.

– Przez ostatnie pół roku zajmowaliśmy się opracowywaniem wytycznych do przetargu – wyjaśnia Komar. Wszelkie wymogi dotyczące projektu, musieli ze sobą skonsultować urzędnicy takich jednostek, jak Wydział Transportu urzędu, Zarząd Dróg i Utrzymania Miasta czy MPK. Urzędnicy uzgadniali, co dokładnie ma zaprojektować wykonawca – z najdrobniejszymi szczegółami dotyczącymi zakresu robót czy materiałów, a także jakie wymogi formalne musi spełnić - dodaje.

Teraz spółka Wrocławskie Inwestycje zbierze dane w jedną całość i ogłosi przetarg. Na razie na projekt trasy, a nie samo jej wykonanie. Na projekt poczekamy do końca roku.

Wykonawca projektu będzie mógł się opierać o stary projekt trasy metrobusu, czyli autobusu na Nowy Dwór mającego kursować wydzieloną trasą. – Teraz zakres prac będzie jednak nieco większy, projekt trasy autobusowej będzie pomocny, ale należy go zmodyfikować. Tramwaje wymagają dodatkowej infrastruktury – wyjaśnia Komar.

Przypomnijmy, że pierwotnie prezydent Wrocławia Rafał Dutkiewicz chciał, by na Nowy Dwór kursował metrobus, ale w maju ubiegłego roku oznajmił, że wysłuchał mieszkańców i na to osiedle pojedzie tramwaj.

Niewykluczone, że budowa trasy zacznie się w 2017 roku. Budowa potrwa około dwóch lat.

Zobacz na kolejnej stronie, którędy tramwaj pojedzie na Nowy Dwór

TRAMWAJ NA NOWY DWÓR – TRASA

Tramwaj na Nowy Dwór ma jechać ul. Strzegomską i Robotniczą do pl. Orląt Lwowskich. Pętla tramwajowa na Nowym Dworze znajdzie się między ul. Rogowską, Strzegomską, torami kolejowymi i rzeką Ślęzą. Dziś to teren ROD Tysiąclecia.

Następnie tramwaj pojedzie środkiem ul. Strzegomskiej na Nowym Dworze - tam, gdzie dziś jeżdżą autobusy. Od pierwszego wiaduktu (estakada Gądowianka) do wiaduktu nad torami kolejowymi w pobliżu dawnego Pafawagu (Wrocławski Park Przemysłowy), tramwaj pojedzie obok jezdni wzdłuż ul. Strzegomskiej. Między tymi wiaduktami powstanie kolejny w pobliżu Wyższej Szkoły Bankowej.

Następnie tory tramwajowe połączą się z tymi istniejącymi, czyli z pętlą Wrocławski Park Przemysłowy i odcinkiem torowiska wzdłuż ul. Robotniczej. Prowadzi on dziś do ul. Śrubowej i tam tramwaj zakręca na pl. Strzegomski. Tramwaj z Nowego Dworu pojedzie jednak prosto do pl. Orląt Lwowskich.

Od ul. Śrubowej do Smoleckiej tramwaj pojedzie równolegle do ul. Robotniczej, a dalej prosto przez tereny PKP. Zostaną one przejęte w ramach specustawy, a konkretnie specjalnego zezwolenia na realizację inwestycji drogowej. Torowisko nie będzie więc prowadziło łukiem po ul. Robotniczej, tak jak teraz jeżdżą samochody. Pobiegnie drogą równoległą do Braniborskiej, która prowadzi na parking przy dawnym Dworcu Marchijskim. Tamtędy tramwaj wjedzie na pl. Orląt Lwowskich i tu połączy się z istniejącym torowiskiem na Podwalu.

Według wstępnych planów z Nowego Dworu mają kursować dwie linie tramwajowe. Jedna ma pojechać na pl. Grunwaldzki. Dokładny przebieg tras nie jest jeszcze znany.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Drożeją motocykle sprowadzane z Niemiec

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na wroclaw.naszemiasto.pl Nasze Miasto