Chamlet 2011 na tip top. Najgorsze reklamy roku

Promocja wyjazdu do Oslo z hasłem "Daj się ustrzelić", a może znicze "Dla Ciebie, dla rodziny"? 25 listopada wybrane zostaną najgorsze reklamy.

Etui reklamuje prezerwatywa z hasłem "z nami Twój telefon będzie bezpieczny",  hurtownia parapetów poleca "rżnięcie z dowozem", a firmę do wywozu nieczystości promuje hasło: "Stolec twój, wywóz mój". Podczas tegorocznych Chamletów, czyli konkursu na najgorsze reklamy, będzie z czego wybierać.

Laureatów poznamy podczas gali Chamletów w gmachu instytutu dziennikarstwa we Wrocławiu o godz. 17.

W tym roku do konkursu zgłoszono 336 reklam w pięciu kategoriach: reklama zewnętrzna, społeczna, prasowa, telewizyjna i communication design (np. strony internetowe różnych produktów). To już druga edycja tej imprezy, organizowanej przez Instytut Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej UWr oraz Szkołę Wyższą Psychologii Społecznej we Wrocławiu.

- Chamlet to pierwszy w Polsce festiwal reklam, do którego zaproszono twórców najgorszych projektów reklam funkcjonujących w polskiej przestrzeni publicznej - wyjaśnia prof. Michael Fleischer, pomysłodawca festiwalu. - Chamlet to nie jest tylko nasza ocena polskiej branży reklamowej. Gdyby tak było, nigdy nie podjęlibyśmy się organizacji festiwalu. Chamlet to w pierwszej kolejności sprzeciw tych, do których reklama jest kierowana - szeroko rozumianej publiczności.

W tym roku uczestników konkursu najbardziej irytowała reklama podpasek, którą zgłoszono ponad 300 razy. Mowa o telewizyjnym spocie "na tip top". Oglądamy w nim grupę młodych, roześmianych dziewczyn. "Wszystko na tip top, szpilki, makijaż..." - śpiewają. Jest jednak wśród nich ta, która ma "złe dni". Z opresji ratują ją oczywiście... podpaski. To dzięki nim jest teraz "Tip top, tip top... pewna siebie...". Można boki zrywać, jak zwykle podczas okresu.

Zawsze można jednak wybrać 100 proc. bawełny i wkładki higieniczne ofiarowane przez ukochanego podczas romantycznej kolacji w restauracji. Każda z nas przecież o tym marzy. Dostać wkładki higieniczne od tego jedynego - to jest coś.

Jedną z kategorii Chamletów spokojnie można by zatytułować "szczucie cycem" albo "balonami". Serki "warte grzechu" i pełna seksu ubojnia drobiu robią wrażenie. Z taką panią u boku kury pójdą na ścięcie jak w dym.

Oczywiście pojawiły się też reklamy z "rżnięciem", "ciągnięciem", "opuszczaniem na maksa i wszelkiej maści "atutami". W tym zestawie moim ulubieńcem jest "słoneczna parówka", o której marzą gorące dziewczyny na plaży.

Twórcy reklamy stołów bilardowych, które "sprawdzą się w każdej sytuacji", postawili na seks. A tak swoją drogą, dobrze, że ta roznegliżowana brunetka nie połknęła tej kostki. Każde dziecko wie, że małych przedmiotów nie powinno się brać do ust.

Podobnie jak w ubiegłym roku na Chamleta ma szansę kilka spotów politycznych, ze striptizem Katarzyny Lenart z SLD, słynnymi już śledziami z Trójmiasta czy uwielbianym podobno przez kobiety Łukaszem "he, he, hee" Naczasem na czele.

Z kolei spotu Elżbiety Arbart, kandydatki nr 14, która promowała "Polskę bez obaw", można się nieźle przestraszyć. A może to tylko ja taka strachliwa jestem...

Niesłabnącą popularnością w konkursie najgorszych reklam cieszą się spoty telewizyjne suplementu diety z hasłem "zamień kluseczki na figurę laseczki" oraz 18. urodziny napoju Zbyszko, w którym skąpo ubrana pani wyskakuje z urodzinowego tortu.

Osobną kategorię powinno się stworzyć dla kampanii społecznej "Bo byłem przybyszem". Kto by pomyślał, że Lublin to takie egzotyczne miejsce.

- Ilość zgłoszeń do Chamletów każe nam poważnie zastanowić się, nad jakością polskiej branży reklamowej - mówi Mariusz Wszołek, współorganizator festiwalu. - Polska reklama to marny humor, seksizm, szowinizm i chamstwo. To nie jest prywatna opinia jednej osoby, ale dość szerokiej publiczności naszego festiwalu - zaznacza.

A Wy na które reklamy stawiacie? Kto zdobędzie Chamleta?

ZOBACZ REKLAMY ZGŁOSZONE DO CHAMLETA 2011 I LAUREATÓW Z UBIEGŁEGO ROKU


Nagrądą festiwalu Chamlet jest zmięta kartka papieru. W gronie ubiegłorocznych laureatów znaleźli się:

W kategorii reklama prasowa zwyciężyła promocja firmy odzieżowej:

W kategorii reklama zewnętrzna - serki z Chojnic, a w communication design - "boczki warte zachodu" (co za finezja!).

W kategorii reklama telewizyjna - reklama firmy Militaria.pl, a w kategorii reklama społeczno-polityczna - spot SLD ze słynnymi "bliźniaczkami Napieralskiego.

Redaktor

Więcej na temat:

Komentarze

Liczba znaków do wpisania:  4000/4000

Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Jeśli uważasz, że któryś z komentarzy łamie regulamin, to wyślij nam link do tego artykułu na pomoc@naszemiasto.pl

Wybrane dla Ciebie

Powiązane

Więcej na temat:
Więcej na temat:
Więcej na temat:
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, wyłącz Adblock na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3